2013-12-25, 18:26
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Felet från första; varför vill man att idrottare ska uttala sig politiskt? Det är så dumt, så dumt...varför måste man politisera allt? Vill han ha sossepampar som styr svensk idrottar? Det går ju bra för Svenska fotbollsförbundet.

Det Ehsan Fadakar var ute efter var ju givetvis SD-bashing, hyllande av mångkulturen och allt annat som följer med den politiska korrekta linjen. Nu verkar Zlatan inte vara särskilt intresserad av sådant och då skall givetvis Zlatan var tyst. Han tycker ju fel.

Jag förstår inte hur de lyckas läsa Zlatan så fel, för mig har det varit uppenbart i flera år att han har en ganska annorlunda syn på allt det här. Jag minns särskilt ett citat i stil med: "Så länge pojkarna visar disciplin och respekterar mig får de göra vad de vill" (om sina barn). Disciplin och respekt är inte ord som brukar användas av typiska PK-clowner.
Senast redigerad av snillet_1 2013-12-25 kl. 18:33.
Citera
2013-12-25, 19:06
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det Ehsan Fadakar var ute efter var ju givetvis SD-bashing, hyllande av mångkulturen och allt annat som följer med den politiska korrekta linjen. Nu verkar Zlatan inte vara särskilt intresserad av sådant och då skall givetvis Zlatan var tyst. Han tycker ju fel.

Jag förstår inte hur de lyckas läsa Zlatan så fel, för mig har det varit uppenbart i flera år att han har en ganska annorlunda syn på allt det här. Jag minns särskilt ett citat i stil med: "Så länge pojkarna visar disciplin och respekterar mig får de göra vad de vill" (om sina barn). Disciplin och respekt är inte ord som brukar användas av typiska PK-clowner.
Det är ju inte frågan om att läsa någon (Zlatan) fel utan om mediakåta personer samt pressen som vill uttala sig i samma uttjatade ämne.
Har gjort en snabb enkät på egen hand utanför mitt boende och har intressanta svar.
Fråga; Är Lotta bättre är Zlatan? Svar; Nej, hon skulle inte skulle lira div 2 norra utan att bli bänkad. (Tror nog att hon skulle få chansen).
Fråga; Skulle Lotta fått en bil då AS fick en? Svar; Nej, hon hade ingen som ville ge en bil till henne. (Håller med pöblen här)
Fråga; Är Sverige ett bra land? Svar; Ja, men vi har media som suger, dock bättre även än tex. England (Skönt att andra länder också har dåliga blaskor).
Citera
2013-12-25, 19:08
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Fast man kan ju inte jämföra så. Ungefär som att säga att Svenska damcurlinglandslaget är ljusår bättre än Svenska herrlandslaget i fotboll, för dom har ju många fler guld. Olika sporter, olika konkurrens.
Hur kan det vara svårt att förstå har jag väldigt svårt att förstå.
Man är inte bättre om man är sämre på lika villkor förresten (för ingen tror väl att Schelin och co hade lirat brallorna av herrarna?)
Exakt, det är det här jag ställer mig frågande till också, vad är problemet?

Precis det Zlatan säger, "man kan inte jämföra herr- och damfotbollen", är ju sant. Vad ska man jämföra? Huruvida Lotta Schelin hade platsat i Barcas startelva istället för Neymar bara för att hon är topp tre i världen inom samma sport?

Därmed inte sagt att damfotboll som sport eller företeelse är något negativt och dåligt, tvärtom, det är väl helt fantastiskt att damer kan få utöva sporten på en (efter förutsättningarna) hög nivå, och att det fått sådant medialt genomslag på sista tiden. Men att PK-maffian sparkar bakut när nationalhjälten säger som det är, är bara skrämmande. Förresten är det väl orättvist att jämföra då damerna rent fysiskt (män är i nio fall av tio fysiskt större och starkare än kvinnor) inte har samma förutsättningar, så om någon gynnar det ju herrarna att göra en direkt jämförelse. Men hela den här diskussionen är smått förvirrande, vad ska jämföras? Vad är det som sticker så i ögonen på folk? Jag fattar inte...
Citera
2013-12-25, 20:02
Medlem
Humor att LDB Malmö bytte namn till FC Rosengård för att rida på Zlatan-vågen.
Citera
2013-12-25, 20:07
Medlem
Copterss avatar
Läste intervjun i Expressen. Hans ord har tagits ur proportion och det han säger som helhet är vettigt. Han kritiserar inte damfotbollen utan damfotbollens utrymme i media. Dessutom uttalar han sig om att han är stolt över vissa svenskar så gamle Zlatan har ändrat lite på sig (om ni läst hans bok så fattar ni viken 180 graders vändning det är).
Citera
2013-12-25, 20:08
Medlem
Sån kung!!
Citera
2013-12-25, 20:46
Medlem
Ser en hel del damfotboll och då även live. Vissa matcher är riktigt bra spelmässigt men det är och kommer nog alltid förbli en annan sport än herrfotboll. Fysiska skillnaderna är för stora och till skillnad från Handboll, Basket, Volleyboll, Tennis, Alpint, Längdskidor etc så är det en enormt stor synbar skillnad mellan damer och herrar. Damerna orkar helt enkelt inte spela på en så stor plan, då det krävs en del för att slå långpass, skjuta på distans etc. Dom borde ha en mindre planyta att spela på, så skulle det bli mer publikvänligt. Det är trevligt med damfotboll men konkurrensen och intresset ute i världen är så enormt mycket mindre än för herrfotboll och det kan man inte blunda för i all evighet. Kan absolut rekommendera fler att se damfotboll och andra damidrotter live, men jämför aldrig never ever sporterna med varandra. Lägg även ner tramset att påpeka att pojklag vinner mot damlandslaget etc. Har noll relevans. Damfotboll är damfotboll och skall betraktas helt separat från herrfotboll. Gäller även fotbollsgalor och annat - herrarna borde ha en egen och damerna en egen, och med priser baserade på prestation i sitt sammanhang och konkurrens. Bil vs cykel är i det perspektivet ett ganska bra mått, och Zlatan har såklart helt rätt i det han säger.
Citera
2013-12-25, 21:06
Medlem
Frida östberg tycker att ett vm brons i damfotboll är värt lika mkt som herrarnas hahaha
Citera
2013-12-25, 21:18
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Frida östberg tycker att ett vm brons i damfotboll är värt lika mkt som herrarnas hahaha

Undra när damerna ska vakna upp till verkligheten. Suck..
Citera
2013-12-25, 21:40
Medlem
Feministiskt snille spekulerar på twitter.

Citat:
Okej, gruppen "män" är bättre på fotboll. Det betyder att den genomsnittlige mannen är bättre, men väldigt få är genomsnittliga.

Citat:
Så när folk påstår att "ahmäh Zlatan har rätt kvinnor är sämre", då generaliserar ni riktigt fult. Vilka kvinnor? Vilka män?

Citat:
Det vi egentligen menar att är väl att de bästa herrarna i Sverige vinner över de bästa damerna i Sverige?
Citera
2013-12-25, 21:59
Medlem
likeets avatar
Zlatan du berör och det är de som gör dig till den kung du är!
Citera
2013-12-25, 23:03
Medlem
Ja ni.

När Zlatan talar lyssnar folket.

Han uppvisar bara lite sunt förnuft, inte så mycket mer att säga.

Annars reagerade jag på detta i artikeln:

Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan
Jag kommer ihåg VM i Japan första gången jag var med och han skruvade in frisparken mot Argentina, därifrån till nu mot Irland när han avgjorde med ett skott i krysset, jag har sett allt det där. Jag vet att han är en stolt svensk fotbollsspelare.

Sydkorea, Japan, same shit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in