2013-12-25, 16:06
Medlem
Av det jag sett på twitter så skulle jag uppskatta att 75% håller med Zlatan och 25% är kritiska, då är jag nog ändå generös mot de kritiska. Ändå skriver media "folkstorm mot Zlatan", "Zlatan sågas på twitter" m.m. Objektivt?
Citera
2013-12-25, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Felet från första; varför vill man att idrottare ska uttala sig politiskt? Det är så dumt, så dumt...varför måste man politisera allt? Vill han ha sossepampar som styr svensk idrottar? Det går ju bra för Svenska fotbollsförbundet.

Hur tänkte du nu? Både Karl-Erik Nilsson och Lars-Åke Lagrell är gamla sossepampar.
Citera
2013-12-25, 16:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Hur tänkte du nu? Både Karl-Erik Nilsson och Lars-Åke Lagrell är gamla sossepampar.

Just det jag vet. Det var ju förbundet, styrt av en fd. politiker, som gav Anders Svensson bilen. Då kan man fråga sig om han tycker det är bra med politiserad idrott.
Citera
2013-12-25, 16:50
Medlem
anteri17s avatar
Klockrent Zlatan! Dags att sätta ner foten. Mycket fint att han står upp för herrlandslaget och främst mästaren Anders Svensson. Så länge den speltekniska kvaliteten på damfotbollen inte höjs så får den hånas bäst den vill. Jag skiter om de springer långsamt, och att tempot är lågt. Men den speltekniska kvaliteten...
Citera
2013-12-25, 16:54
Medlem
Så jävla trött på detta jävla PK pisset.

Zlatan har så jävla rätt i allt han säger. Jag brukar tycka att han är en korkad kille från Rosengård men de senaste månaderna har jag fan börjat gilla han mer och mer. Zlatan får en fråga - Zlatan svarar ärligt på frågan. Hur kan man bli sur över något sånt? Jag kokar som fan på allt jävla daltande med sliddjuren hela jävla tiden.
Hade Zlatan rent utan anledning sagt de han sa så kan jag förstå att man surar till då hade det varit sjukt provocerande men nu svarar han ärligt och uppriktigt på en fråga.
Vill PK-Sverige bara ha tråkiga jävla PK svar hela tiden? Hoppas fan inte de.
All cred till Zlatan som säger som det är.
Citera
2013-12-25, 17:02
Medlem
Ge karln en staty förfan!
Citera
2013-12-25, 17:10
Medlem
Haha nu grinar dom svenska damspelarna. Jag myser
Citera
2013-12-25, 17:33
Medlem
Hanspandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Haha nu grinar dom svenska damspelarna. Jag myser
då är vi två!
Citera
2013-12-25, 17:34
Medlem
Man får bara jämföra herr och damfotboll när det handlar om hur mycket pengar damerna ska få, när det gäller prestation, teknik, publikintresse osv så får man inte prata om jämställdhet längre.

Han har helt rätt, de borde vara glada för en signerad cykel, det är för fan mer än de förtjänar när de försöker sälja något som ingen vill konsumera.

Enkel marknadsekonomi.
Citera
2013-12-25, 17:51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Nilla Fischer gnäller mest, men hon ser väl sig själv också som en av manskön.
Citera
2013-12-25, 17:54
Medlem
anteri17s avatar
Så jävla kung han är Zlatan! En jävla boss. Till råga på allt så är det en 15 minuters sändning om "kung Z" på TV4 kl 19:10 ikväll. Bra timing, PK-Sverige!

Edit: TV4 var det.
Senast redigerad av anteri17 2013-12-25 kl. 18:01.
Citera
2013-12-25, 18:05
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det hon och många inte fattar är att det inte handlar om jämförelse om de spelar mot varandra. En hyfsad manlig tenninspelare skulle slå världsettan i damtennis men där är intresset från publik och sponsorer ungefär lika så toppspelare tjänar ungefär lika oavsett kön. Samma sak gäller i idrotter som tennis, skidor, alpint m.m. Men i fotboll är det en gigantiskt skillnad i detta intresse och det är ju utifrån det man måste värdera hur mycket de som utövar idrotten är förtjänta av lön och mediaintresse.

Bra inlägg. Håller helt med här.

Lite kul också när desperata och hysteriska PK-feminister ska kontra med att damfotbollen allt är bättre eftersom de kvalar in till slutspel och går bra i mästerskap. Uppenbarligen tar man ingen hänsyn till konkurrens och enligt mig är det ett enormt fiasko att damerna fortfarande inte vunnit en titel de senaste åren trots att de ska ha varit en av de bästa landslagen i världen sedan 1999 eller vad det är.

Men okej, det är olika sporter och därför kan de inte jämföras på något sätt. Ska våra fotbollsdamer tokhyllas bara för att de är några av de bästa i världen så kan vi ju lika gärna lyfta upp herrlandslaget i Innebandy. Det finns ingen konkurrens och intresse för sporten saknas, precis som i damfotboll, men de vinner ju världsmästerskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in