Citat:
Ursprungligen postat av
Kardnialvokal
Till Emmas försvar och som skåning måste jag säga att det blir en väldig kontrast till Bernys sliriga pundarstockholmska. Skulle tippa på att jag låter exakt likadant om man ställt mig bredvid någon som pratar utpräglad hufvudstadska. Emma kommer ju från Kävlinge dessutom, en riktig bondhåla full av lågutbildade SD:are.
Bara man tittar på Berny så tänker man "aaah tjackpundare.
(Inte för att hon kanske missbrukar tjack längre men hon har ju varit ganska duktig på det tidigare)
Den när beskrivningen av Bernys röst stämmer ju in alldeles utmärkt, särskilt när hon mummlar fram att hon är ett polskt luder. Stockholmska - check, slirigt/sluddrigt - check, whiskyröst - check.
Fattar inte hur hon orkat punda så mycket som hon gjort förr, hon är väl alldeles körd i huvudet och kroppen för längesen. Hon äter väl knappast ordentlig mat med näring i heller så där kör det ihop sig ytterliggare. Det går nog inte vara mer ohälsosam och osund som Berny är. Även om hon påstår sig numera bara peta i sig sin receptbelagda medicin så dricker hon alkohol ibland även om hon inte borde samt att hon slarvar med mat. Men det var en bra idé för henne faktiskt att börja med tillskott, kanske långt ifrån allt det hon skulle behövt ha i sig men det är ju en bra början och bättre än inget.
Hon borde satsa på en ny hobby som går ut på att hon och Theus ska äta så nyttigt och sunt som möjligt. Hon säger att Theus får "special mat", skulle gissa på att det är nå jävla Royal Canin skräp eller liknande som Theus får, + den vattniga leverpastejen förståss som hon häller över maten fasten hennes läsare flera gånger om tjatat om att hundar inte ska ha varken, köttbullar, korv eller leverpastej. Dom ska inte äta människomat, det är kryddor och lök och annat som hundar INTE ska ha i sig i människomat. Spelar ingen jävla roll att hon hört att många hundägare säger att just Scans ska gå bra, Bullshit.
Skulle gissa på att anledningen till att Theus är lite för tunn samt är dålig på att äta är pga dom där hemska foderkulorna
Hundar ska äta mestadels rått kött, många hundägare tyvärr som inte förstått än vilka hemskheter den där veterinär ordinerade maten innehåller.