2013-11-26, 08:57
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Jag läste ett inlägg på bloggen nyss där hon lagt ut ett foto på sina diagnospapper. Där står bla som diagnos- Asperger syndrom. Va??
Berny måste vara den minst oaspiga person som finns, jag menar hon har ju tex förmågan att manipulera, och hon verkar iaf tidigare varit social och haft många vänner, festat runt. Dessutom verkar hon något uppmärksamhetssökande, vilket inte är speciellt aspigt.
Jag har själv asperger och är en enstöring utan vänner, ehm, mkt förvånad.

Vi kom fram till ungefär samma sak som du, plus att diagnosen inte ställdes när Berny var ren eftersom man kan se att hon blivit tagen för att ha gått runt med benzo på allmän plats, plus så började hon väl på mediciner väldigt tidigt, så nej den diagnosen är väldigt tveksam.
Citera
2013-11-26, 09:37
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Rätta mig om jag har fel, men hur många som INTE är HIV-smittade själva eller har en anhörig med viruset känner till namn på bromsmediciner för det (och känner för att skvallra om det)? För det är nog enda sättet det skulle "komma ut" att hon hämtat ut sådant då ingen som jobbar på Apoteket får ge ut sådan information.

Jag tror inte att hon hämtar ut medicin, eftersom hon bor på någon form av boende har hon antagligen inte hand om sin medicin själv utan får den delad av personal. Det är väl så det brukar vara på boenden, men jag kan givetvis ha fel.

Och angående "R"; om det nu mot all förmodan pågår en förundersökning så är det inget konstigt att ni inte fått ut något material om det då man inte släpper förundersökningen förrän det väcks åtal. Läggs utredningen ner och inget åtal väcks släpps det inte heller någon fup. Sedan tror jag dock inte att det över huvud taget pågår någon utredning då både brotten vanvård, misshandel och våldtäkt i hennes barndom blev preskriberade när hon fyllde 28. Om det, över alla under, skulle pågå någon utredning måste det vara ställt utom allt rimligt tvivel att det är grov våldtäkt.
Citera
2013-11-26, 11:37
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Jag läste ett inlägg på bloggen nyss där hon lagt ut ett foto på sina diagnospapper. Där står bla som diagnos- Asperger syndrom. Va??
Berny måste vara den minst oaspiga person som finns, jag menar hon har ju tex förmågan att manipulera, och hon verkar iaf tidigare varit social och haft många vänner, festat runt. Dessutom verkar hon något uppmärksamhetssökande, vilket inte är speciellt aspigt.
Jag har själv asperger och är en enstöring utan vänner, ehm, mkt förvånad.

Alla med AS här har reagerat likadant som du, typ wtf? Hon tiggde till sig diagnosen för att få LSS-lägenhet och stödåtgärder. Utan det hade hon nämligen fortfarande varit hemlös narkoman.
Citera
2013-11-26, 11:55
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Och angående "R"; om det nu mot all förmodan pågår en förundersökning så är det inget konstigt att ni inte fått ut något material om det då man inte släpper förundersökningen förrän det väcks åtal. Läggs utredningen ner och inget åtal väcks släpps det inte heller någon fup. Sedan tror jag dock inte att det över huvud taget pågår någon utredning då både brotten vanvård, misshandel och våldtäkt i hennes barndom blev preskriberade när hon fyllde 28. Om det, över alla under, skulle pågå någon utredning måste det vara ställt utom allt rimligt tvivel att det är grov våldtäkt.

Ja, jag tror vi kan släppa att diskutera sanningshalten i "R" en gång för alla. Det är helt orimligt att preskriberade brott som dessutom bevismässigt bara existerar i en psykiskt sjuk narkomans uttalanden skulle rendera i en så superhemlig sekretessbelagd utredning att inte ens de anklagade känner till den. Okej att de inte får veta vad hon sagt under utredningen, men att det överhuvudtaget pågår en utredning - hur bedriver man ens en sådan utan att någon gång höra de misstänkta? Eller får de plötsligt veta vad de anklagats för samma dag som åtal väcks, utan att ha fått förklara sig? I Bernys värld kanske

Om inte annat så har hon ju själv gjort klart för oss nu att det aldrig mer kommer att pratas om denna jävla "R" eller hennes biologiska familj. Utan någon som helst förklaring, bara hennes kryptiska språk som är typiskt för när hon ljuger (jämför själv med när hon konfronterades med gamla lögner och svarade här i tråden). Hon målade väl in sig så mycket i ett hörn att det inte ens gick att ljuga sig ur det, då är att tiga näst bäst. Eller att "inte ge oss hela bilden" som hon kallar det.
Citera
2013-11-26, 12:50
Avslutad
När personer i vuxen ålder får en autismdiagnos, brukar det förklara mycket av personens i fråga "udda" beteende för anhöriga och vänner. Aha-upplevelse, typ. Men ingen av Bernys f.d. vänner som har uttalat sig har någonsin sett något "aspigt" hos henne. Tvärtom. Hennes beteende pekar långt bort från AS.

Men hemlöshet kan göra mycket med en människa.
Citera
2013-11-26, 16:28
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Du har inte skjutit i dig droger, fine, men har du tagit något (icke receptbelagt) på annat sätt sedan du flyttade till din nuvarande lägenhet? Snälla, du kan väl ge ett ärligt svar på det.

Svar: klart att jag kan ge ett ärligt svar på den frågan. men jag väljer att inte göra det nu.jag har inte kört tjackrace eller på andra sätt missbrukat i långa perioder.(eller jo om man räknar in att jag drack mycket i somras) om jag återfallit enstaka tillfällen, det är min ensak i grund och botten.jag är inte "er skandalberny". jag är en människa bara.

Utmärkt exempel på det jag talade om
Citera
2013-11-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Ja, jag tror vi kan släppa att diskutera sanningshalten i "R" en gång för alla. Det är helt orimligt att preskriberade brott som dessutom bevismässigt bara existerar i en psykiskt sjuk narkomans uttalanden skulle rendera i en så superhemlig sekretessbelagd utredning att inte ens de anklagade känner till den. Okej att de inte får veta vad hon sagt under utredningen, men att det överhuvudtaget pågår en utredning - hur bedriver man ens en sådan utan att någon gång höra de misstänkta? Eller får de plötsligt veta vad de anklagats för samma dag som åtal väcks, utan att ha fått förklara sig? I Bernys värld kanske

Om inte annat så har hon ju själv gjort klart för oss nu att det aldrig mer kommer att pratas om denna jävla "R" eller hennes biologiska familj. Utan någon som helst förklaring, bara hennes kryptiska språk som är typiskt för när hon ljuger (jämför själv med när hon konfronterades med gamla lögner och svarade här i tråden). Hon målade väl in sig så mycket i ett hörn att det inte ens gick att ljuga sig ur det, då är att tiga näst bäst. Eller att "inte ge oss hela bilden" som hon kallar det.

Det ser vi ännu ett exempel på här från bloggen:

"Du har inte skjutit i dig droger, fine, men har du tagit något (icke receptbelagt) på annat sätt sedan du flyttade till din nuvarande lägenhet? Snälla, du kan väl ge ett ärligt svar på det.

Svar: klart att jag kan ge ett ärligt svar på den frågan. men jag väljer att inte göra det nu.jag har inte kört tjackrace eller på andra sätt missbrukat i långa perioder.(eller jo om man räknar in att jag drack mycket i somras) om jag återfallit enstaka tillfällen, det är min ensak i grund och botten.jag är inte "er skandalberny". jag är en människa bara.
Berny Pålsson
2013-11-26 | 04:18:47"
Citera
2013-11-26, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Utmärkt exempel på det jag talade om

He, He. Du tänkte samma sak som jag samtidigt....
Citera
2013-11-26, 19:06
Medlem
Kardnialvokals avatar
Och där kom det indirekta erkännandet på det alla redan visste. Hon har alltså krökat och knarkat hela sommaren och gör antagligen fortfarande. Puss på dig Bönan!
Citera
2013-11-26, 19:40
Medlem
Idaistheshits avatar
Från Bernys blogg: "Och största skälet till att jag ska till behandlingshem är inte drogsug utan mitt psykiska mående."

Jag blir lite chockad, eller så misstolkar jag. Men i min kommun finns det inte direkt några behandlingshem för att man mår dåligt. Då blir man väl inlagd på psyk en period...eller det kanske är det hon menar? Någon som förstår bättre än jag?
Citera
2013-11-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
Från Bernys blogg: "Och största skälet till att jag ska till behandlingshem är inte drogsug utan mitt psykiska mående."

Jag blir lite chockad, eller så misstolkar jag. Men i min kommun finns det inte direkt några behandlingshem för att man mår dåligt. Då blir man väl inlagd på psyk en period...eller det kanske är det hon menar? Någon som förstår bättre än jag?

Undrar över just samma sak. Behandlingshem för psykisk ohälsa..!?
Citera
2013-11-26, 20:05
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit

Det finns ofta behandlingshem för personer med en specifik problematik, t.ex självskadebeteende eller ätstörningar. Nu talar jag om behandlingshem för vuxna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in