Citat:
Ursprungligen postat av
William Haines
Sedan har hon väl egentligen aldrig haft för avsikt att lämna bort Theus. Det är väl en sak som låter fint när kritikerna blir för högljudda. Undrar dock om hon har blivit utsparkat från programmet hon gick på?
Vad jag har förstått så har hon inte BÖRJAT något program ännu. Hon inväntar det.
Det är "lustigt", hon har enligt egen utsago hållit sig ren all by herself i typ.. 2 år? Nu, bara ett par veckor före subbehandling är det hemskt svårt att hålla sig borta från horset. Som att det plötsligt är legitimt och lite nödvändigt att knarka, bara för att man snart ska få sub. Å andra sidan, vem vet egentligen om hon varit ren under de två senaste åren. Inte jag.
Theus, stackars stackars individ. Och jag betackar mig alla svar som låter något i stil med "men berny behöver sin vääään" eller "men gå ut och demonstrera mot plågsamma djurförsök dåååå"
Min egen personliga och starka övertygelse är att husdjur är ingen jävla rättighet. Precis som att barn inte är en rättighet. Berny säger själv att hon dyrt och heligt lovat att aldrig skaffa barn, samma princip borde gälla för en hund. Och det menar jag.
Hon klarar det inte. Bevisligen. Vad säger egentligen att hon klarar att ta hand om en hund i nuvarande tillstånd, när hon uppenbart inte klarat det vid ett enda tillfälle tidigare. För var är alla de djuren? Döda, försvunna, stulna, omhändertagna.
Och det handlar inte om min syn på djur, utan på det faktum att ett djur just nu blir misskött av en hotad, sjuk, aktiv heroinist, och jag och många andra vet om det.