2013-12-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenken
Zlatan är den ENDA människan i hela Sverige som kan säga något sådant och "komma undan" med det eftersom han är hela pk och mediaelitens kung. Om en etniskt svensk skulle sagt något sådant skulle han för alltid blivit stämplad som kvinnohatare och om en sd representant skulle sagt så hade han halshuggits på torget ikväll

http://sv.metapedia.org/wiki/PK_syntax_error
Citera
2013-12-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polakolera
För att det kvinnliga landslaget är fullkomligt värdelöst (i jämförelse) och lockar inte ens i närheten så mkt publik - eller drar in pengar.

Och om nu detta var budskapet som många uppfattade att Svenska Fotbollsförbundet gav till fotbollstjejerna - tycker du inte det är förståeligt att det blev debatt då?
Citera
2013-12-25, 14:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polakolera
Intressant vore om zlatan istället för jugge hade varit en etniskt svensk man.

Då kan jag garantera att vi sett stora rubriker i tidningar 2 månader framöver gällande den vita mannens "patriarkat".

Nu är dock zlatan någon PK mobben alltid hänvisar till när dom argumenterar för deras sinnessjuka massinvandring, så troligtvis kommer detta försökas tysta ned så snabbt som möjligt.
Jepp, föreställ dig att det istället varit Anders Svensson som gjort detta uttalande. Han hade nog aldrig fått spela i landslaget igen.

Men när det är Zlatan som säger detta så blir det PK-kortslutning. Zlatan har ju varit den viktigaste enskilda figuren som man alltid plockar fram för att visa hur bra det är med invandring. Honom kan man inte bara misskreditera nu, det skulle skada "saken".

Samtidigt har ju media nu i ett antal år försökt hypa damfotboll, med ständiga TV-sändningar & reportage. Trots att publikintresset i princip är obefintligt & ligger på samma nivå som Bangolf.

Det här kommer att bli väldigt festligt att följa & se hur media slår knut på sig själv för att krångla sig ur situationen.

Drömläget vore ju om någon debattör går ut & säger -"Detta är typisk för invandrares dåliga kvinnosyn"-. För då måste ju alla idioterna rusa åt andra hållet & istället börja försvara Zlatan.
Citera
2013-12-25, 14:17
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampmedDamp
Svensk Dam fotboll är en av världens bästa och välbetalda.. Eftersom jämställdheten är så mycket bättre i Sverige än MÅNGA länder i världen. man kan säga att Svenska damlandslaget är Herrarnas isländska herrlandslag om vi ska jämföra på riktigt o nu är jag ändå generöst.

Det är inte så konstigt att den svenska damlandslaget ser så bra ut när majoriteten av världen har en annorlunda kvinnosyn än Sverige.
Med tanke på det du skriver och hur mycket det "satsas" på damfotboll här så tycker jag det är märkligt att våra damer inte tar guld i de olika mästerskapen (landskag och klubb).
Min uppfattning är att svenska kvinnor generellt är söndercurlade!

Kvinnor från andra länder kan ta en gliring och bita tillbaka. Vår blir sura, ropar på Jämo eller beter sig som överklasskärringar när nån sagt nåt opassande.
Citera
2013-12-25, 14:18
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Bra sagt Zlatan. Gillar det där med cykeln också ... haha
Citera
2013-12-25, 14:18
Bannlyst
Zlatan gör det rätta. Är tacksam för att han talar ut åt dem som inte har en röst i media. Har inget att tillägga eller argumentera emot. Män är biologiskt starkare än kvinnor, idioter försöker leka med naturens lag och ändra på det.

Visar min respekt till Zlatan. Berätta för dessa homo's hur det ligger till.
Citera
2013-12-25, 14:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Och om nu detta var budskapet som många uppfattade att Svenska Fotbollsförbundet gav till fotbollstjejerna - tycker du inte det är förståeligt att det blev debatt då?
Tycker debatten kunde förts på annat sätt. Jag fördjupade mig faktiskt inte i den, noterade bara en massa gapande om nån bil.

För min del får man gärna ge en bil till en damspelare, men man kan inte heller ge bort bilar till höger och till vänster.
Citera
2013-12-25, 14:21
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jättehäftigt är det väl inte, men jag kan hålla med om att Zlatan borde ha lite bättre självförtroende och att han skulle kunna vara lite mer prestigelös vid det här laget, men tydligen inte. Det hade varit bra om någon som är förebild för så många unga människor hade kunnat vara lite mer lugn och sansad istället för att slänga ur sig fjantiga uttalanden i affekt.

Det är just detta som är intressant om man följt samhällsdebatten parallellt med Zlatans framfart i fotbollsvärlden. Följer man skvallret från gamla lagkamrater, tränare och journalister som hamnat i Zlatans väg mot toppen så förstår man rätt snabbt att här har vi att göra med ett egoistiskt ärkesvin som inte skyr några medel för att ta sig till toppen oavsett om det är med- eller motspelare som får offras. Man kommer inte till topp10 i världen utan denna typ av personlighet i världens största sport. Det är förmodligen tusentals spelare som korsat Zlatans väg under hans karriär som en gång i tiden haft liknande talang men inte klarat den psykiska biten. "I elitidrotten finns inga vänner." Har blivit en sorts sanning. Det är alldeles för mycket som står på spel personligen i form av pengar och berömmelse. Kan man sticka kniven i ryggen på lagkamraten som konkurrerar om samma plats i laget så gör man så.

Mycket om detta och Zlatans syn på kvinnor, vart de hör hemma och om hans förhållande med Helena Seger finns att läsa om i hans bok. En hel del ganska kontroversiella saker sägs där, fullt i nivå med detta. Det intressanta är att absolut ingen har valt att ta upp denna delen av hans personlighet. Utan Zlatan har istället helt okritiskt lyfts fram som en förebild för unga, mångkultur, etc, etc. Har t.o.m sett kulturskribenter och politiker som seriöst lyft frågan om inte hans bok bör bli obligatorisk läsning för alla barn i skolan för att främja läs- och skrivkunnandet i problemområden. Man undrar ju om dessa bara hoppar på tåget eller faktiskt brytt sig om att sätta sig in i vad man hyllar till skyarna.
Citera
2013-12-25, 14:21
Medlem
Detta var det bland det bästa jag läst i år. Äntligen någon som vågar säga något, han har helt rätt i allt han säger. Sverige är bland dom länder som uppmärksammar damfotbollen mest i världen. Bra att han tar upp att Svensson fick massa skit för att dom valde att ge han en bil.

Vad har damerna åstakommit? Under fotbolls-em mötte dom några blåbärslag som dom knappt vann över, sen mötte dom Tyskland förlorade åkte ur em. Vad gjorde dom som gör att alla hyllar dom? Sen vill dom ha perfekt rättvisa mellan sporterna, och alla medier hakade på efter fotbollsgalan och inledde ett korståg mot svensson och svff. Dock var det sista om cykeln onödigt sagt
Citera
2013-12-25, 14:23
Medlem
Citat:
Jag förstår hans (och andras) kritik om diskussionerna kring bilen som Anders Svensson fick, men det är väldigt onödigt att uttrycka sig som han gör. Det verkar inte som han är någon schysst och trevlig snubbe alls.

Det blir nödvändigt att någon säger ifrån när vi lever i ett land där vi ska utsättas för feministisk skitsnack dygnet runt. Feministiska fantasier har blivit till verklighet i Sverige för att feminister utan motstånd fått sprida sina skeva verklighetsuppfattning oemotsagda.
Citera
Medlem
Citat:
Jag förstår hans (och andras) kritik om diskussionerna kring bilen som Anders Svensson fick, men det är väldigt onödigt att uttrycka sig som han gör. Det verkar inte som han är någon schysst och trevlig snubbe alls.
Tycker du att de damspelare som uttalar sig verkar schyssta och trevliga för den delen? Visst, Zlatan är arrogant och kaxig, men det han gör här är ju helt enkelt att stå upp för en kompis som fått oförtjänad skit.
Citera
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det här kommer att bli väldigt festligt att följa & se hur media slår knut på sig själv för att krångla sig ur situationen.

Ja, någons huvud måste ju rulla. Personligen kan jag tänka mig att SvFF tvingas göra en pudel och själva utse sig som ansvariga för den uppkomna situationen (kommunistdiktatur ). SvFF:s värdegrund har ju ifrågasatts vid tidigare tillfällen:

Citat:
Fotbollförbundets sunkiga kvinnosyn

[...]

Fotbollförbundet behöver en genomtänkt genusstrategi.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article17845581.ab

Citat:
...fotboll är viktigare än jämställdhet...

[...]

...i sitt strategidokument för 2013-2017 skriver förbundet att de ska föregå med gott exempel, visa öppenhet och respekt för människors lika värde, motverka alla former av diskriminering, samt gynna arbetet för jämställdhet och mångfald.

Öppenhet och respekt. Människors lika värde. Jämställdhet. Förbundet arbetar uppenbarligen mot sin egen policy.

http://debatt.svt.se/2013/11/19/det-skaver-i-mig-att-gerndt-kan-fa-spela-i-kvall/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in