2013-12-25, 14:03
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
http://www.svt.se/sport/fotboll/experten-varfor-ska-han-skammas

Jättehäftigt är det väl inte, men jag kan hålla med om att Zlatan borde ha lite bättre självförtroende och att han skulle kunna vara lite mer prestigelös vid det här laget, men tydligen inte. Det hade varit bra om någon som är förebild för så många unga människor hade kunnat vara lite mer lugn och sansad istället för att slänga ur sig fjantiga uttalanden i affekt.
Citera
2013-12-25, 14:04
Medlem
Pellejonsons avatar
Härligt att stjärnan vågar säga sanningen.

Den här jävla "jämställdhetsdebatten" har tagits till en absurd nivå. Att kvinnor inte kan nå samma höjder inom fotboll som män beror på biologiska förutsättningar och skillnader. Är denna vetenskap något man ska ignorera bara för att göra feministmaffiorna nöjda?
Citera
2013-12-25, 14:06
Medlem
jag citerar Gert Fylking: "Damfotboll är som V75 med kossor".
Citera
2013-12-25, 14:08
Medlem
Men bilen ska väl ändå ses som ett tack och en uppskattning för alla gånger man ställt upp för landslaget och inte som att man än den bästa spelaren.

Varför skulle man då inte uppskatta lika mycket att en kvinna ställer upp för landslaget?
Citera
2013-12-25, 14:08
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Var väl inga nyheter han kom med direkt....

Men ska bli intressant att följa om skvallerblaskorna göra något av det hela.
Citera
2013-12-25, 14:09
Medlem
Det är för att jämlikhetstänket har ett litet aber här. Vi ska inte titta på damer som spelar fotboll för att det är bra fotboll, vi ska titta på det för att det är damer. Det är således inte kärleken till sporten och intresseset för bra utövande av sporten som ska locka. Jag har inget som helst fotbollsintresse, men kan också se att herrarna spelar bättre än damerna. Varför skulle man förneka något sådant? Det är ren idioti att bli arg över något sånt här. Dessutom gav sig inte Zlatan in i debatten på eget bevåg, beslutad att föra fanan högt mot de elaka damerna. Han fick en fråga gång på gång och tvålade till ett ganska mediokert utövande av fotboll, en sport som han är bland världens bästa på.
Citera
2013-12-25, 14:10
Medlem
Haha, det roliga är att radikalfeministerna som tycker Zlatan har mossiga åsikter för detta skulle retweetat och delat om han hyllat damfotboll. Alltså är Zlatan en fullt legitim röst i jämställdshetsdebatten.

Tyvärr bara i Sverige dessa självklarheter vållar debatt. Det är ju sant att damfotbollen lever helt på att fotboll är populärt på herrsidan. Utan styrning och kvotering skulle damfotbollen vara extremt mycket mindre och bättre spegla verkliga intresset.

Damfotboll är genuint uselt. Tjejer är mycket bättre på handboll och volleyboll.
Citera
2013-12-25, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jättehäftigt är det väl inte, men jag kan hålla med om att Zlatan borde ha lite bättre självförtroende och att han skulle kunna vara lite mer prestigelös vid det här laget, men tydligen inte. Det hade varit bra om någon som är förebild för så många unga människor hade kunnat vara lite mer lugn och sansad istället för att slänga ur sig fjantiga uttalanden i affekt.

Bättre självförtroende?! Hörrödu damen lilla, jag kan garantera att denna elitspelare av toppklass som dagligen är ute och stångas med andra världsspelare inte har någon brist på "självförtroende", vad än ni rabiatfeminister försöker sätta han i för fack nu
Citera
2013-12-25, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Men bilen ska väl ändå ses som ett tack och en uppskattning för alla gånger man ställt upp för landslaget och inte som att man än den bästa spelaren.

Varför skulle man då inte uppskatta lika mycket att en kvinna ställer upp för landslaget?

För att det kvinnliga landslaget är fullkomligt värdelöst (i jämförelse) och lockar inte ens i närheten så mkt publik - eller drar in pengar.
Citera
2013-12-25, 14:12
Medlem
On ur bikes! Så rätt med autograf-på-cykeln-kommentaren då svensk vänsterfulmedia normalt sett älskar att gotta sig i hans kaxiga oneliners. Nu får de själva sleven rätt i ansiktet.
Citera
2013-12-25, 14:13
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:

Jovisst, man kan ju förminska kvinnor genom att låtsas att de har gjort bra ifrån sig. "Oj vad bra jobbat stumpan", klapp på huvudet och en blinkning in i kameran. Men då hade väl andra halvan av feministgänget rasat istället.

Nä, ta mig till den dagen när en guldbollsvinnande kvinna uteblir från galan för att hon står ensam ute i snöblasket och över vristskott så kan vi börja snacka respekt...
Citera
2013-12-25, 14:13
Medlem
C0ws avatar
Så jävla bra, det bästa jag hört på länge! Kungen säger sanningen rakt ut och feministfittorna rasar

Citat:

Om Zlatan hade brist på självförtroende så hade han aldrig sagt det han precis gjorde, utan han hade siktat på att säga det som är rätt istället för att inte bli utpekad som en respektlös kvinnohatare av pk-media och feminister.
Senast redigerad av C0w 2013-12-25 kl. 14:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in