Citat:
Ursprungligen postat av
Kate80
I sakfrågan kring debatten om bilen och Anders Svensson håller jag med Zlatan och jag tycker absolut att rättvisetjafset som uppstod efter att Svensson fick bilen förtjänar kritik, men man kan göra det på ett betydligt mer konstruktivt och sansat sätt än att bara vräka ur sig en massa saker i affekt.
ok, det kan man tycka, men det är i mina ögon en ickefråga.
Det påminner om alla dessa debatter om debatten som hålls i media. Där man inte vill att sakfrågorna ska diskuteras(tex invandringen) så man nöjer man sig med att till evighet, i debatt efter debatt, idissla frågeställningar som:"får man diskutera detta?" "är dte ok att diskutera detta med dessa?" "borde man kanske inte framföra detta på ett lite annorlunda sätt?" och variantera på detta till evigheten.
Det är, när media gör det, etablissemangets sätt att låtsas att man tillåter debatt/diskussion även i känsliga frågor, utan att egentligen tillåta detta alls, då det enda man gör att att debattera debatten, inte sakfrågorna. Vi borde undvika att emulera detta.
Jag tycker inte det är konstruktivt alls att haka upp sig på hur Zlatan valde att formulera sig när han försvarade Anders. Han gjorde det på ett mustigt sätt och det var uppfriskande i detta land där åsikts-tvångströjan sitter tajtare än den har gjort någon gång tidigare under min livstid.