Tex så har JPMorgan nyligen ansökt om patent för en liknande service.
Tänk lite på vad du just skrev. Årets mest uppenbart meningslösa ansökan.
De har förnyat gammalt patent och visserligen gör de också ett antal fullkomligt meningslösa ansökan (lite på nivån att jag skulle ansöka om att få ta dina pengar utan anledning, få avslag, och ansöka om det igen), men i grunden så planerar de att lansera någon tjänst som inte är speciellt lik bitcoin.
Nu är det ju också så att amerikanska patent och registreringsverket arbetar konstant med en fullkomligt galen backlog och så har det sett ut många år. Det brukar beskrivas som katastrofalt.
När mongolid-morgan är i farten vill jag påstå att det blir ganska tydligt vems fel detta är. De är troll.
Senast redigerad av Trillske 2013-12-21 kl. 14:21.
Det fungerar inte så. Kanske psykologiskt hos nybörjare, men inköpspriset har ingen betydelse. Det enda som räknas är hur man tror utvecklingen går på kort eller lång sikt.
Någon här som köpte in sig när den stod på $1000+ ?
Hur ser eran situation ut nu?
Sålde ni av erat innehav, bestämde ni er att "ligga lång" för att fly verkligheten eller har ni köpt en helium tank för era bitcoins?
Framtiden ser dyster ut.
Jag köpte in mig när ltcn var typ en bit över 30... precis innan crashen.
Tror inte vi kommer få se såna priser på lång tid, om ens vi får se det.
De som köpte vid $1 köpte nog oftast bara för skoj skull. De som köpte vid $1000 hade ju trots en "hög" kurs uppenbarligen en viss framtidstro. Varför frågar du inte de som köpte vid $300 på förra toppen?
Förövrigt finns inte "inte råd att sälja", eventuellt finns det folk som trodde på en snabb ökning över $1000 och som nu inte har råd att ligga kvar.
Läste du ens vad jag skrev? Det spelar ingen roll om de har en majoritet. De kan ändå inte ändra på reglerna för Bitcoin mot någons vilja. Bitcoin ÄR det protokoll som existerar nu. Om någon ändrar på reglerna ska skapar de en altcoin. Bitcoin som det ser ut nu fortlever ändå så länge det finns en enda person i världen som fortsätter använda den ordinarie klienten.
Så man kan inte ändra på Bitcoin. Gör man det så skapar man egentligen "Bitcoin-2.0", medan "Bitcoin-1.0" fortlever som vanligt. Det spelar ingen roll om du har 1% eller 99% av datorkraften/användarna. I och med detta så kommer man aldrig någonsin kunna få igenom någon kontroversiell förändring av protokollet. Att dela blockkedjan i två är ett kaotiskt scenario som innebär en enorm förtroendeförlust som alla inblandade förlorar på. Man kan möjligtvis få igenom mindre ändringar av protokollet så länge så gott som alla är med på dessa (exempelvis öka antalet decimaler). Detta går så länge som så gott som alla övergår till Bitcoin-2.0 och överger Bitcoin-1.0. Men även om bara en liten majoritet skulle föredra Bitcoin-1.0 så skulle detta protokoll fortleva, vilket skulle innebära stora komplikationer och ekonomiska förluster för alla inblandade.
Kort sagt, en majoritet av användarna är inte ens i närheten för att uppdatera protokollet utan stora ekonomiska förluster. Det krävs betydligt mer än så. De enda ändringarna som har en realistisk chans att gå igenom är sådana som så gott som alla går med på. Detta inkluderar miners och användare.
Det är väl knappast användarna som kan göra något åt protokollet utan snarare miners, dvs de som gör hashningarna av blockchain?
Det har också redan varit en split av blockchain vid 0.7/0.8, men det kom man överrens om som jag förstått.
Att man inte uppdaterar protokollet är en av orsakerna till att bitcoin aldrig kommer slå igenom eftersom systemet aldrig kommer kunna skala till mer än 7 transaktioner per sekund (en piss i Missisippi jämfört med vad Visa/Mastercard har i dagarna) samt att blockchain kommer svälla till ohanterbar storlek inom en kort tid.
De som köpte vid $1 köpte nog oftast bara för skoj skull. De som köpte vid $1000 hade ju trots en "hög" kurs uppenbarligen en viss framtidstro. Varför frågar du inte de som köpte vid $300 på förra toppen?
Förövrigt finns inte "inte råd att sälja", eventuellt finns det folk som trodde på en snabb ökning över $1000 och som nu inte har råd att ligga kvar.
Som du säger så tänker de nog långsiktigt och hoppas på att det stiger över $1000 i framtiden. Trots det undrar jag varför man skulle köpa på $1000. Det finns väl ingen som tror att det kommer fortsätta stiga utan dipp över 1000? Varför inte avvakta tills det blir en ny dipp ner till 500-700 och köpa då?
Som du säger så tänker de nog långsiktigt och hoppas på att det stiger över $1000 i framtiden. Trots det undrar jag varför man skulle köpa på $1000. Det finns väl ingen som tror att det kommer fortsätta stiga utan dipp över 1000? Varför inte avvakta tills det blir en ny dipp ner till 500-700 och köpa då?
I efterhand så är det självklart enkelt att vara vis.