2013-12-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Använder någon btc-e? Känns som många blir blåsta av den sidan.

varför känner du det? jag har coins där till ett värde av 5k sek.

för alla andra så kan jag verkligen rekommendera safello.com. handlat där 2 ggr och man får kvitto för det också. gäller bara BTC än så länge
Citera
2013-12-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soal
varför känner du det? jag har coins där till ett värde av 5k sek.

för alla andra så kan jag verkligen rekommendera safello.com. handlat där 2 ggr och man får kvitto för det också. gäller bara BTC än så länge

Jag köpte coins till värde av 4000 från btcx som jag hänvisade till min bct-e adress men har fortfarande inte fått någonting nu. Scammad?
Citera
2013-12-05, 19:04
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Var precis inne på bitstamp, tar de jävlarna 50% av allt jag köper och säljer eller har jag läst helt fel?!

Mitt account har blivit accepted for trading men när jag skall sätta in pengar står det att jag måste vara verified. Vet nån vad detta gäller?

0,5% var det visst My misstake.

Fråga två kvarstår dock.
Citera
2013-12-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Jag köpte coins till värde av 4000 från btcx som jag hänvisade till min bct-e adress men har fortfarande inte fått någonting nu. Scammad?

Godkänn ditt konto med ID och fulla personuppgifter. Dom skickar inte förrän du fyllt i allt.
Citera
2013-12-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manihelios
Godkänn ditt konto med ID och fulla personuppgifter. Dom skickar inte förrän du fyllt i allt.

Tekniskt sett var summan 3999 så jag köpte inte för 4000 eller över, så tror inte jag behöver komplettera.
Citera
2013-12-05, 20:49
Medlem
Tjenare..

Är det värt att köpa BC nu när valutan är så hajpad som den är? Den har dock tappat en del idag pga Kinas besked, men verkar ha stabiliserat sig lite?

Var inne på BTCX, där säljer dom en BC för 1000kr mer än dom köper den!? Så man bör ju göra en rejäl sudd innan man säljer känns det som?

Var även in på bitstamp, fattade dock inte hur mycket det kostar att köpa/sälja, dvs om man kan daytrada och göra en sudd på dagens upp/nergångar.. Plus att man var tvungen att verifiera sig med båda legg och något annat jag inte vet vad det är..

Om vi nu når ATH nästa vecka, så lär ju min verifiering inte gå igenom Jag tänkte väl mig kanske köpa 3 coins och daytrada lite med dom
Citera
2013-12-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Eyes
Tjenare..

Är det värt att köpa BC nu när valutan är så hajpad som den är? Den har dock tappat en del idag pga Kinas besked, men verkar ha stabiliserat sig lite?

Var inne på BTCX, där säljer dom en BC för 1000kr mer än dom köper den!? Så man bör ju göra en rejäl sudd innan man säljer känns det som?

Var även in på bitstamp, fattade dock inte hur mycket det kostar att köpa/sälja, dvs om man kan daytrada och göra en sudd på dagens upp/nergångar.. Plus att man var tvungen att verifiera sig med båda legg och något annat jag inte vet vad det är..

Om vi nu når ATH nästa vecka, så lär ju min verifiering inte gå igenom Jag tänkte väl mig kanske köpa 3 coins och daytrada lite med dom

Nej, risken för att bli scammad av företag är större än att faktiskt förlora på trading. helst sjukt. Håll dig borta.
Citera
2013-12-05, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Okej, jag tycker det är säkrare att ha walleten på ett usb minne än på en molntjänst.

Måste jag sen ladda ner alla block i klienten innan jag kan se alla transaktioner eller ser jag dom direkt ?

Det är väldigt säkert, kör du även med LastPass så är du 100% sen https://lastpass.com/
Citera
2013-12-05, 21:16
Medlem
Om man vill investera lite mer långsiktigt, måste man ha en wallet då? Är det enda sättet att frikoppla BC från sajten där man köpt dom?
Citera
2013-12-05, 21:35
Medlem
Säkrast är nog att sprida dina risker. Även om du har en egen wallet och backup på USB-minne så kan ju ditt hus explodera och då ångrar du att du inte hade pengarna i en online wallet. Har du allt online riskerar du att ägarna tar alla pengar och drar till Västindien och skyller på hackers.

Rör det sig om en stor investering kan det vara värt att använda ett program med stöd för offline wallet, t.ex. Armory. Du bör även göra flera backuper och förvara dem på olika platser. Armory har stöd för "M-of-N backup" vilket betyder att du t.ex. kan göra 3 pappersbackuper där minst 2 krävs för att återskapa din wallet. Även om ditt hus brinner ner med dator och USB- och pappersbackup så kan du återskapa plånboken med dina backuper du sparat i bankfacket och hos en vän Kommer nån över ditt bankfack eller din vän blir ovän så kan de ändå inte komma åt dina pengar utan tillgång till en av de andra två backuperna.
Citera
2013-12-05, 21:39
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Säkrast är nog att sprida dina risker. Även om du har en egen wallet och backup på USB-minne så kan ju ditt hus explodera och då ångrar du att du inte hade pengarna i en online wallet. Har du allt online riskerar du att ägarna tar alla pengar och drar till Västindien och skyller på hackers.

Rör det sig om en stor investering kan det vara värt att använda ett program med stöd för offline wallet, t.ex. Armory. Du bör även göra flera backuper och förvara dem på olika platser. Armory har stöd för "M-of-N backup" vilket betyder att du t.ex. kan göra 3 pappersbackuper där minst 2 krävs för att återskapa din wallet. Även om ditt hus brinner ner med dator och USB- och pappersbackup så kan du återskapa plånboken med dina backuper du sparat i bankfacket och hos en vän Kommer nån över ditt bankfack eller din vän blir ovän så kan de ändå inte komma åt dina pengar utan tillgång till en av de andra två backuperna.

Varför kan man inte spara ett krypterat USB-minne i bankfack?
Citera
2013-12-05, 21:43
Medlem
Det kan man göra om man vågar lita på att minnet fungerar när man behöver det i framtiden och att man fortfarande minns lösenordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in