Resultat: .
0%
röster
2013-12-20, 15:22
Medlem
Calogeros avatar
Sitter med dagens Corriere Dello Sport framför mig och blir ju lite lätt uppspelt när jag ser framsidan:

PASTORE

"Roma chiamami"

Bläddrar man vidare till artikeln kan man läsa att Pastore säger att han skulle göra allt för Sabatini, och även om han nödvändigtvis inte vill lämna PSG här och nu så är det bara för Sabatini att plocka upp telefonen och ringa honom när han känner för det. Dessutom säger han att han funderar på att klippa sig bara för att Sabatini har gett honom det rådet.

I samma tidning går det dessutom att läsa att Totti och Destro kan komma att starta tillsammans mot Catania!

Mycket trevliga nyheter.
2013-12-20, 16:27
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Zach skriver fantastiskt om Totti. Ungefär så jag tänker om honom men absolut inte kan skriva ner .

På tal om det kom det här upp idag. Ska börja lyssna snart. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/299056?programid=2794&play=4802622&playtype=s%C3%A 4ndning

Tack för tipset. Det är helt på sin plats att Sveriges Radio uppmärksammar Roma.

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Sitter med dagens Corriere Dello Sport framför mig och blir ju lite lätt uppspelt när jag ser framsidan:

PASTORE

"Roma chiamami"

Bläddrar man vidare till artikeln kan man läsa att Pastore säger att han skulle göra allt för Sabatini, och även om han nödvändigtvis inte vill lämna PSG här och nu så är det bara för Sabatini att plocka upp telefonen och ringa honom när han känner för det. Dessutom säger han att han funderar på att klippa sig bara för att Sabatini har gett honom det rådet.

I samma tidning går det dessutom att läsa att Totti och Destro kan komma att starta tillsammans mot Catania!

Mycket trevliga nyheter.

Varför har du sådan bånge för Pastore? Hans aktier var aldrig särskilt höga hos mig, och de har sjunkit ännu mer sedan flytten till PSG där han har varit fullständig katastrof, nästan rakt igenom.
2013-12-20, 16:49
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tack för tipset. Det är helt på sin plats att Sveriges Radio uppmärksammar Roma.

Varför har du sådan bånge för Pastore? Hans aktier var aldrig särskilt höga hos mig, och de har sjunkit ännu mer sedan flytten till PSG där han har varit fullständig katastrof, nästan rakt igenom.

Därför att han i Palermo allt som oftast var helt fantastisk. Älskar spelartypen, tyvärr börjar det se jävligt tunt ut på den fronten (trequartiste, tior, offensiv innermittfältare, ja kalla det vad du vill) så jag ser gärna att den lilla skaran som faktiskt finns kvar i europeisk toppfotboll får mycket utrymme. Enligt mig är Pastore den spelare som påminner allra mest om Francesco Totti. Länkar med en video med lite sköna assist, vrickningar, klackar och mål.

https://www.youtube.com/watch?v=zqf5tBQUAbo

Ett problem har ju varit att han inte fått spela på rätt position i PSG.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2010/10/18/2170989/roma-captain-francesco-totti-has-always-been-my-idol

Kanske inte så konstigt vad gäller likheterna, Totti är ju trots allt Pastores idol.
Senast redigerad av Calogero 2013-12-20 kl. 17:11.
2013-12-20, 17:13
Medlem
Pastore när han spelade i Palermo var helt fantastisk. Outstanding. Det är oerhört trist att se hur han spelar i PSG nu, men man ska inte glömma att han var en av PSGs absolut bästa spelare när de så när vann franska ligan 2012. 13 mål och 6 assist bjöd han på då.

Han är dessutom den enda spelaren att göra ett hattrick i derbyt mellan Palermo och Catania om jag inte minns helt fel. Bara en sådan sak.

Tror en återvändo till Italien skulle göra honom gott. Han har ju det fortfarande, tror det i dagsläget mer handlar om att han spelas i en obekväm position i kombination med sviktande självförtroende. Tror Rudi Garcia definitivt kan vara rätt man att vända på Pastores karriär.

Palermos uppställning när Palermo besegrade Catania 2010 med 3-1 efter hattrick av just Pastore:

Sirigu
Cassani-Muñoz-Bovo-Balzaretti
Migliaccio-Bačinovič-Nocerino
Iličič-Pastore
Miccoli

Vilket jävla lag!!!
2013-12-20, 17:25
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Pastore när han spelade i Palermo var helt fantastisk. Outstanding. Det är oerhört trist att se hur han spelar i PSG nu, men man ska inte glömma att han var en av PSGs absolut bästa spelare när de så när vann franska ligan 2012. 13 mål och 6 assist bjöd han på då.

Han är dessutom den enda spelaren att göra ett hattrick i derbyt mellan Palermo och Catania om jag inte minns helt fel. Bara en sådan sak.

Tror en återvändo till Italien skulle göra honom gott. Han har ju det fortfarande, tror det i dagsläget mer handlar om att han spelas i en obekväm position i kombination med sviktande självförtroende. Tror Rudi Garcia definitivt kan vara rätt man att vända på Pastores karriär.

Palermos uppställning när Palermo besegrade Catania 2010 med 3-1 efter hattrick av just Pastore:

Sirigu
Iličič-Pastore
Miccoli

Vilket jävla lag!!!

Ja, det där var ett vasst Palermo. Visst var det så att Muñoz faktiskt till en början övertygade, för att sedan sjunka extremt drastiskt i kvalité? Nuförtiden räknas han väl mest som ett skämt?

Framförallt offensiven var ju jävligt snygg på pappret. Men vad fan har hänt med Armin Bačinovič egentligen?
2013-12-20, 20:49
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle

Sirigu
Iličič-Pastore
Miccoli

Vilket jävla lag!!!

Jag tycker dom var bättre säsongen innan när Edinson Cavani, Fabio Simplicio, Mark Bresciano & Giovanni Tedesco fortfarande spelade i laget. Fabio Liverani var fortfarande i gammalt gott slag då också. Även dansken Simon Kjaer var där då & både Kjaer & Cesare Bovo var nog i sitt livs form just då.

Ofta gillar jag juggar, men var verkligen de där juggarna som Palermo sedan köpte in något att hänga i granen? Ingen av dem gjorde något större intryck på mig i alla fall.

Det tål att sägas att Giulio Migliaccio var oerhört viktig för det här laget i många år. Faktiskt en gigant sett över tid.
2013-12-20, 21:08
Medlem
Stivalis avatar
Man kan förresten undra hur det kunde gå så dåligt för argentinaren Mauro Cetto i Palermo. En spelare som jag följt i många år i franska ligan. Bland ligans bästa mittbackar med Nantes & Toulouse. Han blev svårt skadad (minns inte hur) direkt när han kom till Palermo. Sedan tog han aldrig en plats i laget trots att deras försvar inte var klockrent. Enligt Wiki är han endast noterad för 3 matcher i Palermo innan han flyttade till San Lorenzo i Argentina.

Cetto var definitivt en bättre back än Ezequiel Muñoz. Dock är Cetto född -82 & Muñoz -90 så den senare har ju gott om tid att utvecklas.

San Lorenzos stjärna, nr 10 & mest kände spelare är ju Leandro Romagnoli. När jag läst namnet ibland verkar det dock vara en annan spelare som åsyftas. Vem kan det vara jag tänker på? Romagnoli alltså.
2013-12-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag tycker dom var bättre säsongen innan när Edinson Cavani, Fabio Simplicio, Mark Bresciano & Giovanni Tedesco fortfarande spelade i laget. Fabio Liverani var fortfarande i gammalt gott slag då också. Även dansken Simon Kjaer var där då & både Kjaer & Cesare Bovo var nog i sitt livs form just då.

Ofta gillar jag juggar, men var verkligen de där juggarna som Palermo sedan köpte in något att hänga i granen? Ingen av dem gjorde något större intryck på mig i alla fall.

Det tål att sägas att Giulio Migliaccio var oerhört viktig för det här laget i många år. Faktiskt en gigant sett över tid.
Det kan jag hålla med om. Särskilt det mittlåset du nämner är nog det stabilaste Palermo haft på mycket lång tid. Och visst smäller Liverani högre än Bačinovič, även om den sistnämnde gjorde det helt ok ofta. Däremot vill jag slå ett slag för Iličič! Oerhört frustrerande spelare att se på som friskt blandade världsklass insatser med riktiga bottennapp. När det dock var hans dag var (är) han en fröjd att se på. Hoppas han kan börja leverera på riktigt i Fiorentina nu.

Laget idag har inte mycket gemensamt med laget då, bortsett från Munoz i mittlåset då. Istället är det Hernandez som ofta förväntas göra det, 10 fullträffar hittills. Annars är ljusglimtarna med årets säsong bl.a. att den unge Belotti, inlånad från mäktiga AlbinoLeffe, som gjort ett antal fina prestationer samt att Barreto axlat kaptensrollen bra. Även Lafferty var en positiv överraskning.

Zamparini gick för övrigt ut och lovade att Belotti kommer vara i Palermos trupp till Serie A nästa säsong. Gissar att AlbinoLeffe inte har särskilt mycket att sätta emot i frågan. Jag gissar att Hernandez kommer säljas efter säsongen och att en äldre "räv" tas in till anfallet, ungefär som Luca Toni till Hellas, samtidigt som Belotti får mer ansvar och speltid.

Edit: Munoz har även utryckt sin enorma kärlek till Palermo och vill vara kvar i klubben hela livet och bli en bandiera som Miccoli var. Munoz har definitivt sett bättre ut den här säsongen. Om det beror på att han utvecklats som spelare eller om det helt enkelt är kvalitetsskillnaden mellan ligorna som spelar in låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Pellebelle 2013-12-20 kl. 21:27.
2013-12-20, 22:29
Medlem
Stivalis avatar
San Lorenzo vann ju Aperturan nyligen i Argentina. För att krångla till allting har namnet ändrats till Torneo Inicial. Ignacio Piatti som gjorde två säsonger med Lecce blev lagets bäste målskytt.

Den nye påven Franciscus är ju en välkänd supporter till San Lorenzo. Jorge Bergoglio som han heter kommer ju från Buenos Aires & han är medlem i klubben. På italienska kallas han Francesco. Då det inte tillkommer någon siffra antar jag att han är den förste påven med det namnet. Lite smålustigt nu när Roms mest kände Francesco sjunger på sista versen. Var det därför den nye påven gavs namnet Francesco?

En annan välkänd supporter till San Lorenzo är skådespelaren Viggo Mortensen som också växte upp i de krokarna. På Viggos Wiki-sida kan man läsa att han sympatiserar med flera olika idrottslag. Det är ju populärt att utnämna kändisar till "fans" bara för att de varit på någon match & uttryckt "I'm a fan". Det var dock San Lorenzo han växte upp med så övriga lag får väl betraktas som "hobbylag" för honom.
2013-12-20, 23:23
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Cagliari mot Napoli är alltid en viktig match.

Storica Salvezza. 2007. Cagliari hade 10 poäng efter halva säsongen. Och det var mot Napoli på övertid som det vände. Moral!:
http://www.youtube.com/watch?v=EVrOvW-xE3k

Det här var Napolis comeback i Serie A. Laget var inte alls lika dyrt ihopköpt som idag. På ett sätt var det roligare då. Francesco Montervino som spelar på vänsterkanten var en sådan spelare som var ordinarie i laget under de tuffa åren nere i skiten. 2003-2009 var han i klubben, dvs under det riktiga eländet. Han såldes när klubben började sikta högre. Tydligen gillar han tuffa miljöer i fotbollens bakvatten då han gick till Salernitana. Napolis rivaler & lite av ett Napoli i mindre skala. Han är lagkapten där & numera gammal räv.

Snygg frisyr på målvakten Matteo Gianello. Åkte senare dit för att ha försökt fixa matcher. I den här matchen gjorde han dock en TV-räddning som matchar frisyren perfekt. Roberto Sosas frisyr är ju en katastrof. Ska dock sägas att den passar en riktig centertank.
2013-12-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det här var Napolis comeback i Serie A. Laget var inte alls lika dyrt ihopköpt som idag. På ett sätt var det roligare då. Francesco Montervino som spelar på vänsterkanten var en sådan spelare som var ordinarie i laget under de tuffa åren nere i skiten. 2003-2009 var han i klubben, dvs under det riktiga eländet. Han såldes när klubben började sikta högre. Tydligen gillar han tuffa miljöer i fotbollens bakvatten då han gick till Salernitana. Napolis rivaler & lite av ett Napoli i mindre skala. Han är lagkapten där & numera gammal räv.

Snygg frisyr på målvakten Matteo Gianello. Åkte senare dit för att ha försökt fixa matcher. I den här matchen gjorde han dock en TV-räddning som matchar frisyren perfekt. Roberto Sosas frisyr är ju en katastrof. Ska dock sägas att den passar en riktig centertank.
Salernitana kämpar i Lega Pro, och har inte varit högre upp de senaste fyra åren. Men har ändå en respektabel publik på ca 9.000.

När man ser på säsongen 2007/2008 så var Pasquale Foggia en av de absolut viktigaste spelarna i Cagliari.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Klipp och klistra från mina inlägg om Pasquale Foggias öden och äventyr på Sardinien från tråden ”Italienska Serie A 2007/2008 [Allt om italiensk fotboll]” .

Foggias beteende utanför planen gjorde honom omöjlig (krogslagsmål, torpeder osv – dessutom mot en lagkamrat). Men samtidigt var han Cagliaris bästa spelare den säsongen.

Klubben tog Foggias parti efter incidenten, och försvarade honom. Men samtidigt var det hela tiden Foggias ambition att komma tillbaka till Lazio och ta en plats där.

I korthet så går det enligt Marchini ut på att det blev bråk mellan honom och Foggia på en träning i oktober, som sedan följdes upp med att han blev attackerad av en kompis till Foggia på en bar veckan efter.

Men allt som står i tidningarna är ju Marchinis version, och han vill lämna Cagliari så fort som möjligt eftersom han inte har platsat. Tämligen ensidig rapportering, som går ut på att han först varit mobbad av laget/tränaren och sedan brutalt påhoppad av en torped som Foggia skickat. Trots att han var oskyldig som en ängel.

Tidningarna gottar sig och trycker alla uttalanden som de får tag på. Tyvärr är det bara Marchini och hans advokat som står för dessa. Kontentan är som sagt att han vill komma loss från sitt kontrakt med Cagliari.

Båda fick såklart lämna.

Han spelar numera i Salernitana. En spelare som borde ha lyckats i större lag.
2013-12-21, 00:16
Medlem
Foggia är förövrigt napoletanare. Född i samma stadsdel som bröderna Cannavaro...

Soccavo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in