Resultat: .
0%
röster
2013-09-17, 17:56
Medlem
Fula Gubbens avatar
En ganska vass Serie A-helg med tre taggade matcher, om man då räknar in Torino-Milan för oss Torino-diggare. På storlags vis så räddade Milan en pinne i sista minuten, men jag har svårt att uppröras--jag tyckte straffen var korrekt dömd, och snarare ska Torinos back klandras. Allegri var så nervös att han inte vågade kolla, i en vanlig serie-match?

Oj, dags för middag. Återkommer.
2013-09-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
En ganska vass Serie A-helg med tre taggade matcher, om man då räknar in Torino-Milan för oss Torino-diggare. På storlags vis så räddade Milan en pinne i sista minuten, men jag har svårt att uppröras--jag tyckte straffen var korrekt dömd, och snarare ska Torinos back klandras. Allegri var så nervös att han inte vågade kolla, i en vanlig serie-match?

Oj, dags för middag. Återkommer.
Cerci såg ju oförskämt bra ut, har verkligen kommit till sin rätt i Torino på alla sätt. Även Immobile gjorde en bra match och fick till en fin assist till Cerci. Kanske kan han (Immobile) den här säsongen återfå det där målskyttet han hade i Pescara för ett par år sedan. Gäller ju att fylla gapet som Bianchi skapade när han lämnade, kan väl tänka sig att han hade gjort 10-12 mål, Immobile bör således hamna på en liknande nivå, helst högre så klart.
2013-09-17, 20:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
...si signore, det ser ganska bra ut för Torino tycker jag; lagets spelidé har visat sig hålla på Serie A-nivå, Cerci är i sitt livs form och bör vara aktuell för VM 2014, Immobile kan vara ett kap, och förlusten av Bianchi var ingen förlust alls. Forza Toro! Jag tar den tappade segern med jämnmod, även om Ventura var fly förbannad.

Lanterna-derbyt var en riktig rökare, åtminstone om man är Genoa-fan. Kan inte minnas att laget gjorde någon match ens i närheten av den här urblåsningen under de 2 säsonger jag följde dem. Samtidigt var Samp förvånansvärt svaga, visa lite hat för fan. Det var ju Genoa som sparkade ner er till Serie B, med Bosellis klassiska mål i 96:e minuten.

Även Inter-Juventus bjöd på god Serie A-underhållning, men där har säkert mycket sagts redan... Mazzari har en spännande utmaning, och gynnas av att kunna jämföra sig med förra säsongens ruttna placering. Undrar vad Inter-fansen förväntar sig--CL-plats? Scudetto?

- F.G
2013-09-17, 20:57
Medlem
Det gör ont att möta Cagliari.

Kapten Pasqual kom till matchen med en lustig mössa efter ett fult påhopp då han spelade i gli Azzurri. Men både Cuadrado och Gomez blev skadade. Borta minst tre respektive sex veckor om mitt minne inte sviker mig. Men det ska påpekas att det låg inga fula tacklingar bakom. Blev inte ens frispark vid något av tillfällena. Men det gör ont...

Cagliari spelade smart, vilket såklart frustrerade Fiorentina. Man låg ganska lågt och välpositionerat, för att kunna utnyttja Ibarbos och Saus snabbhet vid kontringar. Dessutom härligt att se Cossu tillbaka.

Fiorentina tog ledningen i mitten av andra halvlek, och Cagliari gjorde offensiva byten genom att ta ut trequartistan Cossu och sätta in prima puntan Pinilla, samt att ta in den mer offensivt skickliga Cabrera istället för Dessena. Mycket riktigt så belönades Cagliari i form av att Pinilla nickade in Ibarbos inlägg med bara några minuter kvar av matchen.

Oavgjort var ett rättvist resultat. Cagliari har nu 27 matcher på Artemio Franchi utan seger. Fem oavgjorda och 22 förluster.

Pizarro fick rött då han försökte gnälla sig till en straff. Ovärdigt.

Men Cagliari har fyra poäng efter tre matcher trots att de besökt San Siro och Artemio Franchi. Riktigt jävla bra och det ser bra ut. Cagliaris borgmästare hade lovat att Cagliari skulle möta Sampdoria på Sant'Elia. Efter att de backat, monterat ner Is Arenas, gått med på att betala renovering och hyra till kommunens arena osv. En politiker som ljuger?! Herregud vad chockad jag är att de spelar i Trieste...

Mina resor ställer till det. Efter att lottningen blev klar lovade jag min son att fixa biljetter till då København möter Juventus, men det sket sig eftersom jag inte är hemma. Jag kompenserar genom att ha köpt biljetter till matchen mellan Danmark och Italien, fredagen 11:e oktober.

Befinner mig i Helsingfors större delen av dagen imorgon, Dubrovnik på torsdag och Köpenhamn på fredagen. Dessutom reser jag bort över helgen med familjen till några som tyvärr inte uppskattar Calcio, men jag hoppas vara hemma till söndag kväll.
2013-09-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
...
Lanterna-derbyt var en riktig rökare, åtminstone om man är Genoa-fan. Kan inte minnas att laget gjorde någon match ens i närheten av den här urblåsningen under de 2 säsonger jag följde dem. Samtidigt var Samp förvånansvärt svaga, visa lite hat för fan. Det var ju Genoa som sparkade ner er till Serie B, med Bosellis klassiska mål i 96:e minuten.
...

Precis så. Inställning. För det mesta så är det omöjligt att förutspå derbyn. Men efter Rambo-incidenten, så vågade jag lite halvt på skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Till min förvåning tror jag nu stenhårt på Genoa. Man tar det på allvar. Vill vinna till varje pris. Man kallar för fan in Rambo. Man kan inte besegra Rambo…

På tal om inställning. Vafan håller Juve på med?
2013-09-18, 09:34
Medlem
Calogeros avatar
Nu såg jag inte mycket av Juventus match under gårdagen så jag kan inte bedöma just den insatsen, men jag tror att vi kommer att få se en annorlunda Pirlo den här säsongen. En sämre sådan. Vad som talar för det? Går mycket på magkänsla här, men tror också att Pirlo likt Juventus överlag kanske blivit lite för bekväma. Visst har Pirlo fortfarande Real Madrid med Ancelotti i åtanke?
2013-09-18, 09:58
Medlem
Försöksdjurs avatar
Dom var alldeles för bekväma i början. Tyckte Pirlo var ganska stabil igår, många fina lång passningar. I andra halvlek skapade man 11 chanser och alla gick rakt på Wiland typ. Tror Juve behöver träna på lite avslut.

Dessutom behöver man iaf vinna hemma mot Verona i helgen för att få tillbaka lite självförtroende.
2013-09-18, 10:53
Medlem
David Pruttons avatar
Tevez i alla ära.

Men lite, lite, lite mättnadskänsla?
Det är min magkänsla efter att ha sett ett par matcher i år bara.
Värvningen av Llorente kommer jag nog aldrig att förstå. Jag gillar honom och är rädd för att han kommer ruttna bort - hoppas jag har fel.

Parma?
Nja, inget att rapportera om direkt.
Tråkig säsongsinledning.
2013-09-18, 18:02
Bannlyst
http://espnfc.com/news/story/_/id/1556414/corinthians-forward-alexandre-pato-not-surprised-ac-milan-injuries?cc=5739

Rätt intressant läsning. Pato har ju faktiskt hållit sig frisk i Corinthians så något måste ju nästan vara fel på träningen nere i Milano?
2013-09-18, 20:03
Medlem
Muriel ska ha skrivit på ett nytt femårskontrakt med Udinese. Detta öppnar upp för att Udinese kommer kunna få riktigt bra betalt för honom när tiden är mogen. Någon som har koll på hur mycket han tjänar nu i förhållande till innan? 4522 kanske?
2013-09-18, 23:20
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
...
Värvningen av Llorente kommer jag nog aldrig att förstå. Jag gillar honom och är rädd för att han kommer ruttna bort - hoppas jag har fel...
Problemet var att värvningen felplanerades fullständigt. Nu satt han och ruttnade på bänken i Bilbao ett halvår istället för att spela fullt ut.
2013-09-18, 23:21
Medlem
JayGatsbys avatar
Helt godkänd calciovecka än så länge ute i Europa.

Enda smolket i bägaren är väl Juves kryss men det är ju inget som kommer betyda något i längden.

Napolis vinst idag var såklart enastående och stärker nog laget i kommande matcher.
Oroväckande att det tog till slutet av matchen för Milan att vinna, men vann gjorde de.

Hoppas Italien övertygar i Europa League imorrn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in