Det gör ont att möta Cagliari.
Kapten Pasqual kom till matchen med en lustig mössa efter ett fult påhopp då han spelade i gli Azzurri. Men både Cuadrado och Gomez blev skadade. Borta minst tre respektive sex veckor om mitt minne inte sviker mig. Men det ska påpekas att det låg inga fula tacklingar bakom. Blev inte ens frispark vid något av tillfällena. Men det gör ont...
Cagliari spelade smart, vilket såklart frustrerade Fiorentina. Man låg ganska lågt och välpositionerat, för att kunna utnyttja Ibarbos och Saus snabbhet vid kontringar. Dessutom härligt att se Cossu tillbaka.
Fiorentina tog ledningen i mitten av andra halvlek, och Cagliari gjorde offensiva byten genom att ta ut trequartistan Cossu och sätta in prima puntan Pinilla, samt att ta in den mer offensivt skickliga Cabrera istället för Dessena. Mycket riktigt så belönades Cagliari i form av att Pinilla nickade in Ibarbos inlägg med bara några minuter kvar av matchen.
Oavgjort var ett rättvist resultat. Cagliari har nu 27 matcher på Artemio Franchi utan seger. Fem oavgjorda och 22 förluster.
Pizarro fick rött då han försökte gnälla sig till en straff. Ovärdigt.
Men Cagliari har fyra poäng efter tre matcher trots att de besökt San Siro och Artemio Franchi. Riktigt jävla bra och det ser bra ut. Cagliaris borgmästare hade lovat att Cagliari skulle möta Sampdoria på Sant'Elia. Efter att de backat, monterat ner Is Arenas, gått med på att betala renovering och hyra till kommunens arena osv. En politiker som ljuger?! Herregud vad chockad jag är att de spelar i Trieste...
Mina resor ställer till det. Efter att lottningen blev klar lovade jag min son att fixa biljetter till då København möter Juventus, men det sket sig eftersom jag inte är hemma. Jag kompenserar genom att ha köpt biljetter till matchen mellan Danmark och Italien, fredagen 11:e oktober.
Befinner mig i Helsingfors större delen av dagen imorgon, Dubrovnik på torsdag och Köpenhamn på fredagen. Dessutom reser jag bort över helgen med familjen till några som tyvärr inte uppskattar Calcio, men jag hoppas vara hemma till söndag kväll.