Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Jag tycker dom var bättre säsongen innan när Edinson Cavani, Fabio Simplicio, Mark Bresciano & Giovanni Tedesco fortfarande spelade i laget. Fabio Liverani var fortfarande i gammalt gott slag då också. Även dansken Simon Kjaer var där då & både Kjaer & Cesare Bovo var nog i sitt livs form just då.
Ofta gillar jag juggar, men var verkligen de där juggarna som Palermo sedan köpte in något att hänga i granen? Ingen av dem gjorde något större intryck på mig i alla fall.
Det tål att sägas att Giulio Migliaccio var oerhört viktig för det här laget i många år. Faktiskt en gigant sett över tid.
Det kan jag hålla med om. Särskilt det mittlåset du nämner är nog det stabilaste Palermo haft på mycket lång tid. Och visst smäller Liverani högre än Bačinovič, även om den sistnämnde gjorde det helt ok ofta. Däremot vill jag slå ett slag för Iličič! Oerhört frustrerande spelare att se på som friskt blandade världsklass insatser med riktiga bottennapp. När det dock var hans dag var (är) han en fröjd att se på. Hoppas han kan börja leverera på riktigt i Fiorentina nu.
Laget idag har inte mycket gemensamt med laget då, bortsett från Munoz i mittlåset då. Istället är det Hernandez som ofta förväntas göra det, 10 fullträffar hittills. Annars är ljusglimtarna med årets säsong bl.a. att den unge Belotti, inlånad från mäktiga AlbinoLeffe, som gjort ett antal fina prestationer samt att Barreto axlat kaptensrollen bra. Även Lafferty var en positiv överraskning.
Zamparini gick för övrigt ut och lovade att Belotti kommer vara i Palermos trupp till Serie A nästa säsong. Gissar att AlbinoLeffe inte har särskilt mycket att sätta emot i frågan. Jag gissar att Hernandez kommer säljas efter säsongen och att en äldre "räv" tas in till anfallet, ungefär som Luca Toni till Hellas, samtidigt som Belotti får mer ansvar och speltid.
Edit: Munoz har även utryckt sin enorma kärlek till Palermo och vill vara kvar i klubben hela livet och bli en bandiera som Miccoli var. Munoz har definitivt sett bättre ut den här säsongen. Om det beror på att han utvecklats som spelare eller om det helt enkelt är kvalitetsskillnaden mellan ligorna som spelar in låter jag vara osagt.