Resultat: .
0%
röster
2014-05-22, 23:15
Medlem
Någon som vet vad Kristian Borell gör nu för tiden sedan han fick lämna sin roll som chefredaktör på eurosport.se? Den obskyra podcasten (eller vad det är) Km d’Amore kan ju inte inbringa mycket pengar. Likaså hans hemsida Il Calcio al Corso. Har han något nytt jobb vid sidan av detta? Eller är karln ekonomiskt oberoende?
2014-05-22, 23:54
Medlem
Drack för mycket whisky. Somnar och vaknar upp. Feber… Men kolla in Stivalis senaste inlägg där han refererar till dåtiden men lyckas dra in nutiden. Kvalitet. Eller då Zach kör sitt snack om Roma. Calogero som befann sig i Rom. 4522 som har fingret på il Calcios puls. Erosin som var i stormens öga då Fiorentina mötte Napoli. Osv in absurdum… Utan omvägar in om den svenska median.

Jag vet att man lätt fastnar i om Birro har smuttat på ännu ett sublimt kolsyrat glas vatten, om Nordahl drabbats av förstoppning, om Borrell har vunnit på lotto, eller…

Jag förstår att det kan vara kul att veta.

Men det är samma fenomen som kritikerna till dagens media här på Flashback ständigt hamnar i. Man länkar till fånarnas senaste alster och vill diskutera. Vafan. Man förstår inte sin egen påverkan.

Har de något vettigt att säga hade de naturligtvis lagt inläggen här. Trådens kvalitet överstiger vida alla svenska försök. Det är så det är.

De når möjligen fler, och jag skiter i om Stivali inte håller med, men de når inte fler som verkligen bryr sig. Kvalitet. Ascolis kurva.

Vår gemensamma kvalitet.
2014-05-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Någon som vet vad Kristian Borell gör nu för tiden sedan han fick lämna sin roll som chefredaktör på eurosport.se? Den obskyra podcasten (eller vad det är) Km d’Amore kan ju inte inbringa mycket pengar. Likaså hans hemsida Il Calcio al Corso. Har han något nytt jobb vid sidan av detta? Eller är karln ekonomiskt oberoende?
Han äger ett marknadsföringsbolag sedan 1995 som heter Altobelli, döpt efter Inters ikon. Han klarar sig säkert. Men man saknar honom i EuroTalk, han ser ofta saker ur annorlunda perspektiv och kan ta strider (ibland i absurdum). Till skillnad från andra svenska mediaprofiler inom fotboll känns det som att man faktiskt lär sig något när han pratar.

Angående Girot så är det lite som min motsvarighet till vinterstudios; Soft att ha på i bakgrunden. Gillar att slötitta på delar av Italien medan duktige Roberto Vacchi kommenterar.
2014-05-23, 06:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Marco Pantani 1998, då han vann både il Giro och le Tour:
http://www.youtube.com/watch?v=uiJl6kdAdzo

Fastnade för cykling under 1980-talet. Danskarna satsade tidigt på att sända Tour de France. Min hjälte var Laurent Fignon. Blond hästsvans och glasögon:
http://www.youtube.com/watch?v=IDttBRwIS3c

Det var på den tiden som fransmännen var coola. Platini, med nummer tio ledde Frankrike och Juventus:
http://www.youtube.com/watch?v=TgvpKwBtVOU

Piraten och Professorn är båda borta, medan den siste blev en pamp.

Men som svar på frågan så har cykling tagit jävligt mycket stryk, med allt snack om doping. Om man är emot den moderna fotbollen, så är man ännu mycket mer emot den moderna cyklingen. Mitt intresse har svalnat betydligt. Men jag hoppas att det återvänder, för det är en fantastisk sport.

John Foot som har skrivit "Calcio" har skrivit den ännu mycket bättre "Pedalare! Pedalare!". Ett mästerverk. Inte minst avsnitten om Coppi & Bartali samt det moderna Italiens framväxt.

Finns den boken översatt på svenska?

Jag hade någon form av hatkärlek till Fignon vette fan varför han hade ju en jävligt annorlunda stil helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jag har alltid gillat Girot mer än Touren. Känns mer äkta på något sätt. Eller så är det för att jag är mer italofil än frankofil.

Men vad är det för trams att de ska börja på Nordirland? Fokusera på att cykla hela Italien istället för så långt bort.

Girot är mer äkta punkt slut och jag håller också med dig varför varför börja i Nordirland jo det är ett försök att sprida intresset men det tror jag inte ett skit på.
2014-05-23, 18:07
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jag har alltid gillat Girot mer än Touren. Känns mer äkta på något sätt. Eller så är det för att jag är mer italofil än frankofil.

Men vad är det för trams att de ska börja på Nordirland? Fokusera på att cykla hela Italien istället för så långt bort.

Paris - Darak Rallyt härjar väl i Sydamerika nu för tiden? Inge ordning någonstans.
2014-05-23, 19:34
Medlem
Stivalis avatar
Coolast arena?
Stadio Ciro Vigorito i Benevento. Kan fan alltså inte komma över hur satans jävla cool arenan är! Den är ju avrundad men saknar löparbana. Det är ju precis så jag vill ha det. Rund form så det blir det här med gryta & just den där galna känslan av tjurfäktning. Intimt & hett. Att laget sedan spelar i starka pastellfärger som rött & gult ökar på känslan av hetta då de är flitiga med tifon.

http://www.lostregone.net/upload/images/1288717661.jpeg

Coolast läktarkultur?
Benevento är ju jävligt vassa. Fattar inte riktigt varför det här med pyroteknik blivit så kritiserat på sista tiden & tom förbjudet i Allsvenskan. Det är ju ascoolt & med Beneventos gulröda färger skapas en känsla av hetta. Är ju karneval varannan helg!

http://www.lostregone.net/upload/images/1341236911.jpeg

Coolast ordspråk?
"Det som inte förstör oss gör oss starkare". Hittat på mur i Benevento.

http://www.beneventoturismo.com/calcio/murales02.jpg

Coolaste dräkterna?

Benevento kanske.
http://www.passionemaglie.it/wp-content/uploads/2011/07/benevento-home-11-12.jpg

Är väl främst nederdelen jag diggar här med tajt jeanskjol & högklackade pumps, men även tröjan är helt okej. Gult & rött signalerar att "här kommer vi". Distinkta färger som syns utan att vara löjligt neonlysande som vissa moderna tröjor. Perfekt för ett fotbollslag. Jag hatar gråaktiga intetsägande tröjor som vissa börjat använda som bortaställ.

Coolast klubbmärke?
Benevento såklart!

http://www.ntr24.tv/file/news_foto_23146_benevento_calcio_stemma.jpg

En häxa på kvast! Vad finns att tillägga!?

Coolast halloween-outfit?

http://img3387.imagevenue.com/images/loc494/31582_Sexy_Lace-Up_Witch_122_494lo_122_494lo.jpg

Ja, maskerad är kul. Är bara att binda fast häxan vid nån flaggstång & köra på.

....

Till nästa säsong kommer jag gå ner mig i samma träsk som Fula Gubben & köra hobbylag. Leka journalist & lämna rapporter på Flashback. Vi får se vilken serie det blir för "Stregoni". Kanske kommer någon riktig jävla superstjärna in under mercaton. Eller inte.
2014-05-23, 23:35
Medlem
zachs avatar
Så Benatia är ett luder. Avbön eller dra säger ja. Vi kommer knappast ha samma tur med mittbacksvärvningen igen, men känns ointressant. Finns lite sånt där dravel som klubbkänsla och lojalitet kvar i fotbollen, sånt som gör det svårt att tråna efter andra klubbar och sen ändå stanna. Försvinner den så är vi NHL på riktigt. Kanske los americanos egentliga dröm, men NHL skiter jag fullständigt i.

Och medan många av de mina där nere veknat fullständigt i takt med senaste säsongens framgångar så vet ni precis som jag att sånt här inte går obestraffat i Italien. Och jag älskar det.

Är Jedvaj eller Romagnoli mogna uppgiften? Knappast ännu. Men det var inte Marquinhos enligt alla när han skrev på heller.

Och apropå omogna, eller kanske snarare riktigt jävla skitkorkade, så va man under långa stunder av Roma-Juve som bekant tysta. Eller hyllade Daniele-som-sköt-napoletanaren. Flera från klubbens håll klagade över att dom inte stöttade laget, men ännu fler inom supportervärlden hyllar tilltaget. Lorenzo (supporter, advokat som jävligt hårt drivit tessera-frågan och webmaster på asromaultras.org - alltså en sån fulk lyssnar på) och Mario Corsi (ultra och aktoritet inom radion) eldar på. Och eldar dom på så händer det.

Vad ni än gör, åk inte för att se matcherna mellan Roma och Napoli kommande åren. En inte alltför vild gissning är att där har vi nästa dödsfall inom calcion.
2014-05-24, 11:59
Medlem
Medici har yttrat sig om säsongens lag i Serie A.

Perin
Benatia - Castán - Chiellini
Cerci - Pogba - Borja - Cuadrado
Tévez - Immobile - Gervinho

Han är ju så där lagom kritiserad i den här tråden sen innan och det blev väl inte bättre av att han ställer upp med en formation som han och Zeman är ensamma om att göra. Inte för att han bryr sig om vad som står här men som "profet" för italiensk fotboll tillägnad den okunnige svensken gör han snarare narr av Calcio.
2014-05-24, 12:51
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Så Benatia är ett luder. Avbön eller dra säger ja. Vi kommer knappast ha samma tur med mittbacksvärvningen igen, men känns ointressant. Finns lite sånt där dravel som klubbkänsla och lojalitet kvar i fotbollen, sånt som gör det svårt att tråna efter andra klubbar och sen ändå stanna. Försvinner den så är vi NHL på riktigt. Kanske los americanos egentliga dröm, men NHL skiter jag fullständigt i.

Och medan många av de mina där nere veknat fullständigt i takt med senaste säsongens framgångar så vet ni precis som jag att sånt här inte går obestraffat i Italien. Och jag älskar det.

Är Jedvaj eller Romagnoli mogna uppgiften? Knappast ännu. Men det var inte Marquinhos enligt alla när han skrev på heller.

Och apropå omogna, eller kanske snarare riktigt jävla skitkorkade, så va man under långa stunder av Roma-Juve som bekant tysta. Eller hyllade Daniele-som-sköt-napoletanaren. Flera från klubbens håll klagade över att dom inte stöttade laget, men ännu fler inom supportervärlden hyllar tilltaget. Lorenzo (supporter, advokat som jävligt hårt drivit tessera-frågan och webmaster på asromaultras.org - alltså en sån fulk lyssnar på) och Mario Corsi (ultra och aktoritet inom radion) eldar på. Och eldar dom på så händer det.

Vad ni än gör, åk inte för att se matcherna mellan Roma och Napoli kommande åren. En inte alltför vild gissning är att där har vi nästa dödsfall inom calcion.

Personligen hade jag blivit jätteglad ifall Marquinhos kom och ersatte Benatia. Utöver Totti, Panucci, Montella och De Rossi har jag faktiskt aldrig någonsin fastnat så mycket för en Romaspelare som jag gjort för Marquinhos. Han kändes verkligen som den nya Aldair. Nu när David Luiz kommer bilda mittlås tillsammans med Thiago Silva känns det som att chanserna för speltid verkligen är små för Marquinhos. Dags att komma hem!
2014-05-24, 14:03
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Amerikansk idrott är inget att ta efter. I det här fallet med spelare som "vill vidare" så är det dock absolut inte en "amerikansk" företeelse utan snarare ett fenomen inom vår egen fotboll. Det är fotbollen som är enormt hierarkisk där klubbars storlek & slagstyrka är oerhört tydlig. I de amerikanska ligorna håller alla lagen ungefär samma klass. De har såklart ett vrickat system som vi inte bör ta över, men helt klart gör det NHL till en väldigt jämn liga där 15 olika lag vunnit de senaste 20 åren. Räknar man in de som varit i final så har väl nästan de flesta lag varit i final de senaste 20 åren.

Det finns alltså inte riktigt incitament för spelare att hela tiden sträva uppåt i hierarkin. För vad är "uppåt" om lagen är likvärdiga? Det är väl snarare klubbarna som "tradar" spelare som handelsvaror då. Deras system är dock vansinnigt då det helt verkar kvitta om sporten har starka rötter på orten. Om det som vi räknar som genuint fått råda så skulle ju givetvis de galna franskkanadensiska hockeyfästena Montreal & Quebec vara fullständigt överlägsna Tampa & Florida (Miami). Så är det inte, men de har en jämn liga i alla fall där det inte går att som spelare hela tiden söka sig till de man tror kommer vinna.

Man skulle kunna tro att Benatia nått absoluta toppen då han gick till Roma. Han lämnade ju trots allt ett bra lag (Udinese) för att komma till ett ännu bättre. Tydligen finns det ytterligare en topp. En handfull klubbar som står allra högst. CL-finalen ikväll är fan århundradets match. För det vore kollossalt bra för sporten om Atletico bankar ner Real i gräset. Ju mer toppen luckras upp sett till sportslig framgång ju svårare blir det för spelare att resonera att de vill "uppåt" då det blir otydligt exakt vad som är uppåt. Då blir det tydligt om de väljer pengarna när de inte direkt kan peka på att ett knippe lag tillhör en sportslig nivå över alla andra. Tex så vore en ligaseger för Torino eller Fiorentina det bästa som kunde hända Serie A så kan Ogbonna & Montolivo sitta där & glo när de forna lagkamraterna firar inför fansen. Eller att Udinese vinner så kan Benatia sitta där med sin "strävan mot toppen".

Klubbarna & fansen bär dock lika stor skuld till det här. Varför kör man den här ständiga tombolan med spelare? Varför skickar man iväg en massa spelare som är rätt okej i hopp om att få in andra, bättre spelare? För om fansen hela tiden kräver förstärkningar & satsningar så har man ju absolut noll rätt att kräva lojalitet från spelarna. Så de spelare som bara anses som hyfsade för tillfället vill man skicka iväg, men de som anses som bäst för stunden kräver man lojalitet av? För de eventuella förstärkningar man då kräver är ju spelare som för tillfället presterat bra & med den logiken så kräver ju deras fans lojalitet av dem. Så då värvar man alltså illojala spelare.
2014-05-24, 15:12
Medlem
zachs avatar
Säger inte emot, men tror du missförstår mig.

Min gissning är att Garcia stoppar försäljningen. När det gäller en möjlig försäljning av Pjanic som ju diskuteras tidigare rätt flitigt, då var det min förhoppning att Garcia stoppade den, nu när det gäller Benatia så blir det mer och mer min fasa.

För som vi vet, i staterna där finns inte lojalitet. Kolla på Alfredsson och Sundin, ex. Det är bara vinna som gäller, ekonomiskt och sportsligt. Och klubbarna tycker det är ok. Supportrarna med. Och det i en alldeles fantastisk stor utsträckning om man jämför med fotbollen. Fotbollen. Och inte jänkarnas football, så klart.

Men står den där jävla muppen där och dregglar och ber och hoppas och håller tummarna för att få komma till de tunga elefanterna i Europa, jamen låt han gå "´hos" öde till mötes. Låt hans enda världsklass-säsong och efterföljande hybris placera åtskilliga kulor hos oss, och hans kulor på en bänk på ex Stadio Arabi eller Burka Stadium eller va fan Citys arena nu kan heta.
Är det så han känner, då vill jag inte veta av honom. Och jag vill inte han ska stanna för att han får betalning som kanske han tar som rättmätig kompensation för att tvingas stanna hos oss små. Och det var det jag menade. Jag vill ha spelare som vill spela i Roma. Jag vill inte ha det som USA, där det kvittar, där alla som du skriver är lika starka, tradas över en natt, publiken rycker på axlarna, spelarna gör knappt det.

Apropå det. Fast helt tvärt om. Är som en annan galax. Som nåt totalt främmande. Såg Totti snacka med supportrar över nätet. En del av dem som fick prata med honom såg ut att bralla på sig. När jag tänker på Benatia så känns det skönt att se Totti. Och höra honom säga:

Ciao, come stai
.

Skillnad på folk och folk.
2014-05-24, 15:35
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasil
Medici har yttrat sig om säsongens lag i Serie A.

Perin
Benatia - Castán - Chiellini
Cerci - Pogba - Borja - Cuadrado
Tévez - Immobile - Gervinho

Han är ju så där lagom kritiserad i den här tråden sen innan och det blev väl inte bättre av att han ställer upp med en formation som han och Zeman är ensamma om att göra. Inte för att han bryr sig om vad som står här men som "profet" för italiensk fotboll tillägnad den okunnige svensken gör han snarare narr av Calcio.

Han tar ju bara ut 11 spelare, tyckte väl att det var flest offensivt lagda spelare som utmärkt sig. Tycker det är en bra lista.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in