2013-12-16, 12:48
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eight8
Tiesto ska ju också till summerburst
Oj, kollade visst bara på Stockholms lineup. Ja nej, då kanske inte han heller är aktuell.
Vilka fler potentiella headliner-namn finns inom den elektroniska genren? Kan inte komma på några andra, haha. Har visserligen inte bäst koll, men känns som att många är bokade till andra ställen nu.
Citera
2013-12-16, 12:52
Medlem
namerlesss avatar
Några som har knipit några biljetter?
Citera
2013-12-16, 12:58
Medlem
Varför inte Dash Berlin? Fel att ta tillbaka Armin? Att Hardwell tog över första platsen var märkligt. Dimitri Vegas & Like Mike är ju grymma på att dra igång publiken!
Citera
2013-12-16, 12:59
Medlem
Begins avatar
Of mice and men taggar som fan! men hoppas på parkway drive men de tar väl oftast inte samma artist två år i rad? men nu överlag gällande festivaler
Citera
2013-12-16, 13:25
Medlem
Varför nämner ingen Avicii? Trots att han var där i somras och har spelning i Februari?, så tror jag nog att han skulle locka lika många igen, och igen, och igen.. eller?
Citera
2013-12-16, 15:25
Medlem
ralleBbs avatar
Det kommer förmodligen bli ett rock eller metal släpp snart igen också iaf enligt "bollnäs Martin" på bandit var det x antal band som redan var klara sa han på radion i morse. Undra om det släpps innan dancesläppet hoppas det då metalen är det ända som möjligtvis kan få dit mej. (blir säkert Sabaton )
Senast redigerad av ralleBb 2013-12-16 kl. 15:28.
Citera
2013-12-16, 15:56
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Oj, hårda ord. Vill inte gå allt för off-topic nu, men är du seriös? Smak är självklart subjektivt och orkar inte argumentera för min sak, men själv tycker jag att albumet är helt magiskt. En av de sämsta svenska skivorna i modern tid.. Mja. Nej.
Ja, jag är 100% seriös. Sen får andra tycka vad de vill, och det respekterar jag

Citat:
Ursprungligen postat av Risputt
Vad tror vi om Arcade Fire till Bråvalla 2014? Borde väl vara någorlunda rimligt nu när Stoxa inte ska bli av i år och de är bokade till Northside. Jag skulle iallafall bli glad ifall de kom så jag håller alla mina tummar på att Arcade Fire släpps snart.
Började tro på Arcade Fire inför torsdagens släpp. Men i och med att de inte kom där, så tror jag nog inte att de kommer till Bråvalla. Här i Sverige är nog även KOL större än AF då KOL är mer mainstream. Men vem vet, de kanske kommer framöver de också!

Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned
Håller med!! Bråvalla kan säkert boka en större akt som redan är bokad till SB men om man ska se till hur Scorpio brukar agera så vill dom ha en stor exklusiv headline.. Börjar mer o mer kännas som att Deadmau5 kan vara aktuell till den spotten.. Finns precis som du säger inte så många namn kvar som kan passa till den platsen. Steve Aoki kanske, men de känns ju ganska "mäh".. Afrojack finns ju såklart också kvar. Hade varit jävligt kul att se han på Brålis!! (Tvek om han har headline-status dock)

Dock vet vi ju att Bråvalla brukar kunna överraska... Varför inte ett exklusivt b2b set med ingrosso och axwell ??!

Kanske kan Fatboy Slim, Chemical Brothers eller Prodigy vara tänkbara "dans"-akter kanske..

Edit: Kan också lägga till i spekulationerna kring dans-släppet att Sander van Doorn enligt källor var aktuell redan förra året men då fick man inte ihop det. Kanske bokas han i år !?
Angående det fetmarkerade, så är det något jag faktiskt också har tänkt på. Det vore stort och skulle säkerligen dra endel folk!
Citera
2013-12-16, 16:10
Medlem
kroxies avatar
Är ändå "lättad" på något sätt att Hardwell eller Guetta inte släpps ( med största sannolikhet ). Jag är medveten om att Bråvalla är en "mainstream"-festival och de satsar på de släpp som är mycket exklusiva. Men den publiken de hade dragit till Bråvalla hade vart alldeles förskräcklig, helt ärligt. Samtidigt så är det den musiken man hör i stort sett dunkas konstant. Krogen, hemmafester, you name it.

Nu kan jag på riktigt börja hoppas att något mer "icke-mainstream" och något som går mot lite mer underground hållet, ex deadmau5. Eller varför inte AvB ett år igen. Det set han spelade i somras kombinerat med de yttre faktorerna var bland det bästa jag bevittnat.

Sen har jag mina önskningar om exempelvis Noisia, Kill the noise eller Wolfgang Gartner. Men för den sortens artister får jag nog dra mig söderut till Emmaboda.
Citera
2013-12-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageExtreme
Varför nämner ingen Avicii? Trots att han var där i somras och har spelning i Februari?, så tror jag nog att han skulle locka lika många igen, och igen, och igen.. eller?

För att Avicii är riktigt kass. Är man insatt och van vid EDM live så tycker man oftast att han är tråkig. Han gör dock väldigt bra radio-hits men inte live. Halva hans senaste album är ju för fan Country blandat med elektroniska melodier.
Citera
2013-12-16, 16:49
Medlem
Förövrigt kan jag tänka mig Alesso? Han måste ju vara tillräckligt mainstream?
Citera
2013-12-16, 17:13
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Förövrigt kan jag tänka mig Alesso? Han måste ju vara tillräckligt mainstream?
Allt annat än Alesso pls.
Citera
2013-12-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Allt annat än Alesso pls.
Och varför vill du inte ha Alesso? Tycker han borde passa in perfekt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in