2013-11-05, 17:57
Medlem
sthlmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Undrar om det pånyttfödda P&L kommer fortsätta utmana ödet och envisa sig med samma datum som Bråvalla?
Då tror jag att P&L drar ut på djupt vatten. Lulz
Citat:
Ursprungligen postat av latahunden
visst han spelar bra musik, såg han i amsterdam för 2 veckor sedan och han var bra och körde på hårt!

men det kmr dra mkt mainstream folk till den spelningen.. dock spelar det inte ngn roll, mkt små punani kmr dansa till animals hehe
Punanibuffé är inte fel.
Citat:
Ursprungligen postat av varevargen1
Förstår inte varför folk vill att Eminem ska komma till Bråvalla!? Visst har han gjort en del låtar som man känner igen men det är så sinnessjukt tråkig hiphop.

Boka Kanye eller Nas, känns troligast av alla "de stora" hiphopakterna.

Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Personligen skulle jag tycka det vore guld med Eminem. Han är ju de facto tidernas överlägset bäst säljande inom hiphop och Marschall Mathers LP håller än idag i jämförelse med dagens hiphopartister som så ofta fokuserar på att skryta om pengar och brudar.

Men så är jag också 30+. Förstår att ni yngre vill ha mer moderna artister.

Citat:
Vet att Nas inte är ny i gamet. Menade mest att jag gillade att Eminem gillas av yngre folk och att han inte sågas till förmån för en massa nytt crap.
En Nas bokning vore fet, Jag tror Att Yey drar ut och turnerar i sommar fast vet inte om man vågar hoppas på att han kommer till Bråvalla. MEN, det är fan fel att kalla Eminem för tråkig hiphop...
Senast redigerad av sthlmars 2013-11-05 kl. 18:00.
Citera
2013-11-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmars
Tror du att Bråvalla drar dit han i sommar då? Det känns mer som att STOXA kan göra det om han bokas nu i sommar.

"Tror" skulle jag inte säga att jag gör, men en viss möjlighet finns. Stoxa hade väl egentligen passat bättre, men är det inte en ganska liten festival?
Citera
2013-11-05, 21:19
Medlem
sthlmarss avatar
Det är det ju iofs. Men de ska satsa stort säger dem, tidigare har de ju haft typ Nick cave and the bad seeds, Morrisey och sådana artister.
Checka nytt från Eminem då ; Marshall Mathers LP2.
http://open.spotify.com/album/3qGeRY1wt4rrLIt1YuSwHR Trashtalk nu då
Senast redigerad av sthlmars 2013-11-05 kl. 21:35.
Citera
2013-11-05, 21:50
Medlem
varevargen1s avatar
Citat:
Men så är jag också 30+. Förstår att ni yngre vill ha mer moderna artister.

Citat:
Mitt 31-åriga hjärta gråter en glädjetår över att kidsen av idag inte bara väljer det senaste

Vet inte om man ska kalla Nas för så mycket mer modern än Eminem. Eminem släppte sin första platta 92 och Nas släppte sin första 94, dom två åren gör ingen skillnad enligt mig. Men med Kanye förstår jag desto mer vad du menar.

Citat:
Ursprungligen postat av sthlmars

En Nas bokning vore fet, Jag tror Att Yey drar ut och turnerar i sommar fast vet inte om man vågar hoppas på att han kommer till Bråvalla. MEN, det är fan fel att kalla Eminem för tråkig hiphop...

Missförstå mig rätt här nu. Jag har inget emot Eminem, har lyssnat sjukt mycket på han i mina dagar, MEN jag skulle tycka att det vore fetare med Nas eller Kanye. Jag formulerade mig konstigt, sry for that!

Sen så skulle ju Eminem dra till sig mer folk, alla vet vem Eminem är.
Citera
2013-11-05, 22:35
Medlem
sthlmarss avatar
Jag skulle dö för en Nasty NAS bokning då jag faktiskt också föredrar honom av alla de nämnda.
Citera
2013-11-06, 15:28
Medlem
Är det bara jag eller är inte många festivaler sena med sina headliners för nästa sommar?
Brukar inte t.ex Rock am ring och alla stora festivaler komma ut nu i slutet på oktober/början på november. Visst November har ju bara börjat men ändå.
Sen angående bråvalla så känns Foo Fighters inte alls omöjliga då jag inte tror att dom var i europa denna sommar?
Linkin Park, Simple Plan eller Dropkick Murphys skulle heller inte förvåna mig om någon av dom blir bokade.
Citera
2013-11-08, 12:14
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Jag hoppas att vi kan förvänta oss ett bandsläpp nästa vecka. Helvete, det är snart december .
Citera
2013-11-08, 13:25
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Jag hoppas att vi kan förvänta oss ett bandsläpp nästa vecka. Helvete, det är snart december .

Väldigt snart lär det ju hända något på den fronten, de flesta festivalerna har redan släppt ett helt drös med band ju.
Citera
2013-11-08, 13:49
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Väldigt snart lär det ju hända något på den fronten, de flesta festivalerna har redan släppt ett helt drös med band ju.

Dm har ju flera band färdigbokade, så vet inte riktigt vad som hindrar dom
Citera
2013-11-08, 16:00
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Ingen av de svenska festivalerna på sommaren har väl släppt band än?
Citera
2013-11-08, 17:55
Medlem
dafuqups avatar
Ryktensvägen säger att många festivaler bråkar om elektroniska akter. När fler festivaler vill boka dom, går priset upp och förhandlingarna går långsammare.

Det är ju dock bara en del av en liten förklaring då det gäller en genre. Men kanske har påverkat budgetar och andra förhandlingar med.

Man kan ju hoppas att "den som väntar på något gott..." stämmer
Citera
2013-11-08, 18:52
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Ingen av de svenska festivalerna på sommaren har väl släppt band än?

Äh, var lite tankspridd och tänkte på de europeiska metalfestivalerna. Sweden Rock har dock släppt ett helt drös med artister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in