2014-03-28, 15:46
Medlem
Oh shit! Såg nu att han ställt in sin konsert den 27/6 i Danmark så Bråvalla ligger riktigt risigt till.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Kanyes turné kan bli uppskjuten

http://www.festivalrykten.se/kanye-wests-europaturne-i-fara/

Vore nog ett stort bakslag för Bråvalla!
Citera
2014-03-28, 15:59
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Oh shit! Såg nu att han ställt in sin konsert den 27/6 i Danmark så Bråvalla ligger riktigt risigt till.

Ja, undrar verkligen vad Bråvalla fixar som ersättare. Förhoppningsvis nåt bättre
Citera
2014-03-28, 16:02
Medlem
Citat:
Kanyes turné kan bli uppskjuten

http://www.festivalrykten.se/kanye-wests-europaturne-i-fara/

Vore nog ett stort bakslag för Bråvalla!

Skulle, imo såklart, vara en vinst för Bråvalla. Nu kan de ta in någon som drar festivalfolk.
Citera
2014-03-28, 16:03
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepinne1
Skulle, imo såklart, vara en vinst för Bråvalla. Nu kan de ta in någon som drar festivalfolk.

Personligen skulle jag inte gråta några tårar om Kanye inte kommer, men jag har uppfattat det som att den bokningen var ganska populär ändå?
Citera
2014-03-28, 16:06
Medlem
Marquesos avatar
Känns som att det kan bli svårt för dem att hitta en lika stor ersättare på såhär kort varsel. Nog för att många ogillar Kanye, men han drar ju garanterat en hel del folk ändå.
Citera
2014-03-28, 16:12
Medlem
Citat:
Personligen skulle jag inte gråta några tårar om Kanye inte kommer, men jag har uppfattat det som att den bokningen var ganska populär ändå?

Har helt ärligt ingen koll på hur Kanye är, grundade bara det jag sa i att varken jag eller någon i min vänskapskrets lyssnar på Kanye.

Känns för övrigt i bandsläppen (hittills) som att Bråvalla inte satsar på en lika stor festival som förra året. Kommer ihåg förra tråden, då läste jag att de räknade med 50k första året, 80k andra och 120k 2015. Ett under måste ske om det ska komma 80k på Bråvalla i år, tror att förra årets line-up hade genererat i den siffran i år med tanke på att förra året ändå var en sådan succé.

Försöker tänka att det kommer släppas några riktigt tunga band (Rammstein, hallå!) men det känns inte som det. Egentligen spelar inte musiken någon större roll för mig, ser campingen som höjdpunkten. Men så är det inte för alla jag ska åka med, och det är inte lika kul om vissa är opepp.

Leverera, Bråvalla!
Citera
2014-03-28, 16:18
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Känns för övrigt i bandsläppen (hittills) som att Bråvalla inte satsar på en lika stor festival som förra året. Kommer ihåg förra tråden, då läste jag att de räknade med 50k första året, 80k andra och 120k 2015. Ett under måste ske om det ska komma 80k på Bråvalla i år, tror att förra årets line-up hade genererat i den siffran i år med tanke på att förra året ändå var en sådan succé.
Har för mig att de sagt att de satsar på 55-60k i år, något i den stilen. Absolut inga 80k. Men visst satsar de på en större festival det här året, inte mindre iallafall.
Citera
2014-03-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Har för mig att de sagt att de satsar på 55-60k i år, något i den stilen. Absolut inga 80k. Men visst satsar de på en större festival det här året, inte mindre iallafall.

Det märks inte.
Citera
2014-03-28, 16:24
Medlem
Kiltmannens avatar
FKP har väl sagt i senare intervjuer att dom inte vill expandera för snabbt, utan först se till att alla praktiska funktioner fungerar först (t.ex. vatten/toalett/parkering). Sen tycker jag faktiskt att Iron Maiden/KoL/A&I/Kanye West matchar Rammstein/Avicii/Green Day från förra året.

Btw Marqueso, blir det Bråvalla för dig i år?
Citera
2014-03-28, 16:24
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Det märks inte.
Mja. Personligen föredrar jag årets lineup mer än förra årets, men klart att det är olika. Bara Bråvalla har koll på hur många biljetter de har sålt men skulle bli överraskad om den här lineupen (+ många fler akter) inte drar lika mycket som förra årets. Visserligen är ju som sagt Kanye ett tungt avbräck, men om de hittar en värdig ersättare så.

Citat:
Btw Marqueso, blir det Bråvalla för dig i år?
Nja, högst tveksamt. Inte så mycket som tilltalar mig i år heller, och har nog inte pengarna för det.
Senast redigerad av Marqueso 2014-03-28 kl. 16:27.
Citera
2014-03-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Trodde ni att det inte skulle släppas "mindre" artister eller?

Det här andra släppet var ju helt klart godkänt.
Det är ju det dom flesta inte verkar fatta att man inte bara kan boka in stora artister.
Citera
2014-03-28, 16:45
Medlem
Såg Kanye på WoW när han var där, även om jag inte är jätteförtjust i hans musik var det en cool spelning. Men det ska som sagt till något rätt stort för att ersätta honom om det skulle bli så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in