2013-12-12, 19:45
Medlem
Wishies avatar
Så, eftersom alla sitter och gissar och/eller önskedrömmer om headlines så ska ska inte jag vara sämre.
Tydligen så var ju inte KOL headline i sin genre så varför inte dra till med ett riktigt långskott inom den delen? Jag menar Maiden, som fyller arenor ensamma världen över, på "lilla" Bråvalla. Vem kunde tro det?
Hursomhelst, här kommer långskottet:

Nästa år är det 20 år sedan "Definitely Maybe" släpptes och TROTS tidigare dementier från Noel, törs man hoppas på en Oasis-spelning?

Snacka om headline och snudd på världshändelse i konsertsammanhang.

Och ja, jag vet. YTTERST osannolikt
Citera
2013-12-12, 19:50
Medlem
SlumvilleSunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Så, eftersom alla sitter och gissar och/eller önskedrömmer om headlines så ska ska inte jag vara sämre.
Tydligen så var ju inte KOL headline i sin genre så varför inte dra till med ett riktigt långskott inom den delen? Jag menar Maiden, som fyller arenor ensamma världen över, på "lilla" Bråvalla. Vem kunde tro det?
Hursomhelst, här kommer långskottet:

Nästa år är det 20 år sedan "Definitely Maybe" släpptes och TROTS tidigare dementier från Noel, törs man hoppas på en Oasis-spelning?

Snacka om headline och snudd på världshändelse i konsertsammanhang.

Och ja, jag vet. YTTERST osannolikt

Kommer ju inte hända, men om, om, då hade jag bokstavligt talat kunna dö lycklig. Ingenting skulle någonsin toppa det, eller ja, så vida inte en viss Lennon och en viss Harrison skulle ta och återuppstå
Citera
2013-12-12, 21:01
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlumvilleSunrise
Kommer ju inte hända, men om, om, då hade jag bokstavligt talat kunna dö lycklig. Ingenting skulle någonsin toppa det, eller ja, så vida inte en viss Lennon och en viss Harrison skulle ta och återuppstå

Man måste leva på hoppet. Och att dö lycklig, vem skulle inte vilja kunna göra det?
Citera
2013-12-12, 21:32
Medlem
expeans avatar
Enligt festivalryktens intervju med Folkert Koopman så är det "om han får som han vill " två huvudakter kvar inom hiphop och dans. Ser inte ut som om de blir något bråvalla för mig i år trots allt, de har inte bokat ens i närheten av vad jag hoppats på. Hade stora förhoppningar på Pearl Jam, Arctic Monkeys, Foo Fighters, Red hot Chili Peppers och likandne men de verkar rätt kört nu. Men man ska aldrig säga aldrig som sagt...

Btw nån som har någon skarp gissning och vilka headlines inom hiphop och dans kan vara? Kanye eller Eminem känns ju som rätt troliga för hiphop delen iaf.
Citera
2013-12-12, 21:35
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expean
Enligt festivalryktens intervju med Folkert Koopman så är det "om han får som han vill " två huvudakter kvar inom hiphop och dans. Ser inte ut som om de blir något bråvalla för mig i år trots allt, de har inte bokat ens i närheten av vad jag hoppats på. Hade stora förhoppningar på Pearl Jam, Arctic Monkeys, Foo Fighters, Red hot Chili Peppers och likandne men de verkar rätt kört nu. Men man ska aldrig säga aldrig som sagt...

Btw nån som har någon skarp gissning och vilka headlines inom hiphop och dans kan vara? Kanye eller Eminem känns ju som rätt troliga för hiphop delen iaf.
Det är ju fan inte ens snö ute och du klagar över att dom inte bokat något i din stil, vad är det kvar att släppas, typ 100 artister?
Citera
2013-12-12, 21:43
Medlem
expeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Det är ju fan inte ens snö ute och du klagar över att dom inte bokat något i din stil, vad är det kvar att släppas, typ 100 artister?

Absolut kan de komma flera band jag vill se, men headlines väger tungt och om de lägger de inom genrerna metal, dans och hiphop så är det inget jag kommer längta ändra fram till sommaren för att se. De kan givetvis komma band som qotsa, franz ferdinand, pixies, black keys med mera men med den inriktningen de verkar tagit nu känns de lite tveksamt (tror snarare de är bokningar som Way out west kan tänkas lägga beslag på). Då söker jag mig hellre ut i Europa för första gången

Allt är givetvis spekulationer och de får mer än gärna motbevisa mig!
Citera
2013-12-12, 21:47
Medlem
Då är frågan var man drar gränsen för att vara inom genren Rock. Tror ni man tänkt bort de flesta inom hårdrock? Lär säkert bli något liknande som Green Day. Stort rockband som drar mycket folk och som är större än Kings of Leon.
Tror inte att offspring kan hamna högst upp på affischen.
Besked om U2 hade skakat hela världen det är ett som är säkert.
Citera
2013-12-12, 21:58
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expean

Det är ju just det, "om han får som han vill" det är ju inte alls säkert att bokningarna går i lås.
Om jag får som jag vill skulle jag gärna få The Libertines, Kasabian och Babyshambles.
Det Folkert pratar om är önskningar, och inte kanske vad som är möjliga bokningar, det vet jag inte. Vad som helst kan hända.
Där gäller det ju att ha reservplaner också, på andra potentiella headlines om ens förstaval skulle gå åt helvete. De enda tre jag kan se som headline på Bråvalla i hiphop-genren är just Kanye West, Jay Z och Eminem. Om han inte lyckas få någon av dem, ja då kommer det att bli något från en helt annan genre.
Citera
2013-12-12, 22:03
Medlem
Vicious_s avatar
Maidenfansen kommer köpa upp alla endagars till Maidens kväll, när dessa är slut kommer samma fans köpa tredagars (kanske endast) för Maidens skull.

Detta kräver ju att man bokar band som går hem hos Maidens fans, annars kan det bli rätt tomt framför scenerna övriga dagar. Kommer de ha råd med många stora band efter att ha bokat Maiden som förmodligen är snordyra?

Kan det vara farligt att boka Maiden/metallica osv. till en festival som varken är nischad eller särskilt stor i jämförelse till andra? är jag ute och cyklar?
Senast redigerad av Vicious_ 2013-12-12 kl. 22:06.
Citera
2013-12-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Maidenfansen kommer köpa upp alla endagars till Maidens kväll, när dessa är slut kommer samma fans köpa tredagars (kanske endast) för Maidens skull.

Detta kräver ju att man bokar band som går hem hos Maidens fans, annars kan det bli rätt tomt framför scenerna övriga dagar. Kommer de ha råd med många stora band efter att ha bokat Maiden som förmodligen är snordyra?

Kan det vara farligt att boka Maiden/metallica osv. till en festival som varken är nischad eller särskilt stor i jämförelse till andra? är jag ute och cyklar?
Du har rätt att endagrasbiljetterna till Maidensdag kommer att ta slut bra snabbt. Sen tror jag att det inte blir så stort tryck på 3dagars. Men vore kul om dom sålde ut direkt på Måndag.
Citera
2013-12-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_

Nu är ju Maiden bokade till Copenhell också vilket kanske minskar biljettrycket något, men endagarsbiljetterna lär gå snabbt iaf.
Citera
2013-12-12, 23:14
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naosh
Tänk om britneys Spears kommer?. Omg..

ABBA skulle vara något!

Edit: jag har märkt en grej att när iron maiden släpptes så var deras logatext färgad
Kings of leon bokningen som många trodde var headline är subline. Så i fortsättningen så
Är headliner färgade logo. Right?

Precis. Skulle gissa att en headline har sin egna logga precis som förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in