2013-12-15, 15:50
Medlem
här är några förslag jag har på dansakter
Booka Shade http://www.youtube.com/watch?v=QhupwwOXhnQ
Röyksopp+Robyn http://www.youtube.com/watch?v=QhupwwOXhnQ
Santigold https://soundcloud.com/santigold
M.I.A http://www.miauk.com/matang
The Knife http://www.youtube.com/watch?v=KqHh6oiuFjci
Neelix https://soundcloud.com/neelix
Citera
2013-12-15, 18:27
Medlem
menfrassedås avatar
Tyckte att Gogol Bordello var en riktig energikick på årets festival, ser dom gärna på festivalen 2014 också, blev ett bra röj när de lirade.
Fler man vill se:
Miss Li
Uggla
Dregen
Långfinger
Senast redigerad av menfrassedå 2013-12-15 kl. 18:31.
Citera
2013-12-16, 10:16
Medlem
Hardwell släpptes idag till Summerburst både i Sthlm och Göteborg. Då kan man inte förvänta sig att se Hardwell på Bråvalla nästa sommar va?
Citera
2013-12-16, 10:36
Medlem
Ratsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEE91
Hardwell släpptes idag till Summerburst både i Sthlm och Göteborg. Då kan man inte förvänta sig att se Hardwell på Bråvalla nästa sommar va?

Nix, det är inte särskilt troligt.
Finns inte jättemånga kandidater kvar om man nu vill ha en komersiell housebokning som mainact.
Axwell & Ingrosso är väl de enda som är tillräckligt stora i Sverige för att klara det om man räknar bort de som är bokade till andra Sverigespelningar under nästa sommar.
Citera
2013-12-16, 10:54
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsy
Nix, det är inte särskilt troligt.
Finns inte jättemånga kandidater kvar om man nu vill ha en komersiell housebokning som mainact.
Axwell & Ingrosso är väl de enda som är tillräckligt stora i Sverige för att klara det om man räknar bort de som är bokade till andra Sverigespelningar under nästa sommar.

Håller med!! Bråvalla kan säkert boka en större akt som redan är bokad till SB men om man ska se till hur Scorpio brukar agera så vill dom ha en stor exklusiv headline.. Börjar mer o mer kännas som att Deadmau5 kan vara aktuell till den spotten.. Finns precis som du säger inte så många namn kvar som kan passa till den platsen. Steve Aoki kanske, men de känns ju ganska "mäh".. Afrojack finns ju såklart också kvar. Hade varit jävligt kul att se han på Brålis!! (Tvek om han har headline-status dock)

Dock vet vi ju att Bråvalla brukar kunna överraska... Varför inte ett exklusivt b2b set med ingrosso och axwell ??!

Kanske kan Fatboy Slim, Chemical Brothers eller Prodigy vara tänkbara "dans"-akter kanske..

Edit: Kan också lägga till i spekulationerna kring dans-släppet att Sander van Doorn enligt källor var aktuell redan förra året men då fick man inte ihop det. Kanske bokas han i år !?
Senast redigerad av Rolling-stoned 2013-12-16 kl. 11:03.
Citera
2013-12-16, 11:24
Medlem
charlesmonroes avatar
Som tidigare skribenter har noterat är nu Hardwell ute ur bilden. Summerburst lyckades få sig en riktigt bra bokning där tycker jag. Om man ser till vilka DJs som finns kvar som kan tänkas bli bokade tycker jag det är rätt svårt att chansa. Tiesto, Dimitri Vegas & Like Mike och Sander van Doorn var alla tre på November Lights, Summerburst har haffat David Guetta och Calvin Harris, och Armin van Buuren och Avicii spelade förra året på Bråvalla.

Nicky Romero? Afrojack? Personligen vill jag se Deadmau5 eller *håller tummarna* Daft Punk. Kanske det finns en liten möjlighet att de ansluter sig? Det skulle garanterat dra folk.
Citera
2013-12-16, 11:55
Medlem
Marquesos avatar
Hm, märkligt ändå. Trodde verkligen att Bråvalla skulle knipa Hardwell. Tiësto och Deadmau5 känns fortfarande möjliga. Tror inte ens det finns en pytteliten chans att Daft Punk skulle bokas ärligt talat. Fast om det skulle bli så, ja då jävlar..
Citera
2013-12-16, 12:04
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Hm, märkligt ändå. Trodde verkligen att Bråvalla skulle knipa Hardwell. Tiësto och Deadmau5 känns fortfarande möjliga. Tror inte ens det finns en pytteliten chans att Daft Punk skulle bokas ärligt talat. Fast om det skulle bli så, ja då jävlar..

Håller helt med dig!! Har trott på Tiësto som möjlig bokning redan detta år och tror fortfarande han kan vara aktuell för nästa upplaga. Daft Punk vore såklart drömmen, men tror vi kan glömma dom . Men... OM dom skulle får för sig o göra en turné äntligen, man vet ju aldrig med dom.. Så skulle Bråvalla definitivt ha störst chans av festivalerna i Sverige!!

Sen kan man ju fundera lite över varför Bråvalla plötsligt ställde in släppet i fredags... Vad hände där liksom!? Antingen gick en "klar" bokning åt helvete eller så blev de ngt annat strul.. Kan ju kanske ha ngt att göra med Summerbursts bokning av Hardwell som kom väldigt "olägligt".. Kanske ngn exklusivitets-klausul eller något som gick åt helvete o därför valde man att avbryta alt. skjuta upp släppet. Bara några funderingar från min sida. Skulle inte bli helt förvånad om även Bråvalla släpper Hardwell i nästa släpp...
Citera
2013-12-16, 12:06
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesmonroe
Som tidigare skribenter har noterat är nu Hardwell ute ur bilden. Summerburst lyckades få sig en riktigt bra bokning där tycker jag. Om man ser till vilka DJs som finns kvar som kan tänkas bli bokade tycker jag det är rätt svårt att chansa. Tiesto, Dimitri Vegas & Like Mike och Sander van Doorn var alla tre på November Lights, Summerburst har haffat David Guetta och Calvin Harris, och Armin van Buuren och Avicii spelade förra året på Bråvalla.

Nicky Romero? Afrojack? Personligen vill jag se Deadmau5 eller *håller tummarna* Daft Punk. Kanske det finns en liten möjlighet att de ansluter sig? Det skulle garanterat dra folk.
Känner att om Bråvalla vill slå lineupen ifrån Summerburst detta året så måste de slå till stort. Vore fint att se A&B, Deadmau5 m.m.
Citera
2013-12-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Tiesto ska ju också till summerburst
Citera
2013-12-16, 12:12
Medlem
Tiesto ska dock bara spela i Gbg och inte i Sthlm.
Citera
2013-12-16, 12:15
Medlem
Jag hoppas på
Hardwell, DV&LM, Fedde Le Grand, Martin Garrix, Adrian Lux, Alesso, Axwell eller Ingrosso och även Aoki. Vore skoj om de bokade om Nicky Romero och John De Sohn från förra året!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in