Citat:
Ursprungligen postat av
SvampmedDamp
Tack för svaret! det låter väldigt lovande med jobb efteråt o bra lön!
Hur är svårighetsgraden ? jag är inte världens smartaste men jag har lätt för att lära mig så länge det inte är för mycket matte och sålänge det är roligt, matte B är min begränsning.
Jag hoppas dessa program har relevanta kurser de skiljer sig rätt mycket åt, men ska kika mer noggrannare på det
Det som jag tycker om med systemvetenskapliga utbildningar med programmeringsinriktning gentemot ingenjörsutbildningar är för att det är mer fokus på programmering och mindre fokus på matematik och fysik, vilket är bra med tanke på att det är just det du kommer att arbeta med.
Jag har en kompis som läser datateknik på Chalmers och han har inte lärt sig programmering på en djup nivå riktigt bra med tanke på att det har varit distraherande och för mycket fokus på fysiken, elektroniken och matematiken.
Utbildningen är inte lätt av det jag har hört, speciellt inte programmeringen, men det är inte extremt svårt heller. Pluggar du och är väl förberedd så klarar du nog dig. Jag läser lite programmering på egen hand nu inför höstterminen då min datautbildning börjar. Du kanske borde göra detsamma.