2013-12-05, 13:29
Medlem
Hej,

Ska gå en Certifieringskurs i SCRUM via jobbet. Anordnaren (som jag inte känner till) vill att man betalar i förhand via kreditkort. Är det någon fara med att göra detta? Någon som vet om man brukar betala i förhand?
Citera
2013-12-05, 15:09
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deniko
Hej,

Ska gå en Certifieringskurs i SCRUM via jobbet. Anordnaren (som jag inte känner till) vill att man betalar i förhand via kreditkort. Är det någon fara med att göra detta? Någon som vet om man brukar betala i förhand?

Antagligen är det inte fara. Vilken utbildare är det?
Citera
2013-12-06, 20:26
Medlem
Varit allmänt intresserad av datorer, teknik, och vetenskap i hela mitt liv och ska börja studera på Malmö högskola nästa år och planen är väl något inom it, men vad?! Känns som att det borde vara relativt enkelt att sedan få jobb som programmerare och systemare efteråt, men vet inte om programmering är något för mig. Har i flera veckor gått en Python kurs och tycker det är hyfsat kul, men emellanåt väldigt svårt. Oftast ställs jag inför en svår uppgift, misslyckas att lösa den, ser svaret och förstår det direkt. Bara rädd för att programmet blir för svårt och att jag inte kommer förstå(värt att nämna är jag en pluggis dock, bara vg och mvg i mitt slutbetyg)

Lämnade in en sen ansökan om en c++ kurs nu i vår som jag verkligen hoppas komma i på och känna av bättre hur det är, men är osäker.
Citera
2013-12-07, 15:44
Medlem
utan.att.stannas avatar
Vill bara tillägga att jag spånade lute på lära sig programmera hemsodor i natt, och blev helt ivägskrämd! Helvete ens tidigare nörd datorkunskaper lär man ju ha noll nytta eller fördel av. Har redan lust att strunta i systemvetenskap utboödningen så jag har extremt svårt att tro att jag vid sidan av skulöe kunna bli duktig eller ens lära mig grunderna i programwromg. Got damn!
Citera
2013-12-07, 16:11
Medlem
Rothts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Vill bara tillägga att jag spånade lute på lära sig programmera hemsodor i natt, och blev helt ivägskrämd! Helvete ens tidigare nörd datorkunskaper lär man ju ha noll nytta eller fördel av. Har redan lust att strunta i systemvetenskap utboödningen så jag har extremt svårt att tro att jag vid sidan av skulöe kunna bli duktig eller ens lära mig grunderna i programwromg. Got damn!
Ger du upp sådär lätt så är nog det ingenting för dig. Det tar tid att lära sig att koda, och framförallt krävs det tålamod. Med den attityden så kommer du aldrig få en fungerande kod.

Repetera, öva, repetera, öva, repetera, öva, läs på, läs på, läs på, repetera, öva. <<Repetera allt.
Citera
2013-12-07, 18:18
Medlem
slashing_swords avatar
Citat:

Kolla in CodeCadamey t.ex.
Citera
2013-12-07, 22:44
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Kolla in CodeCadamey t.ex.
Jo jag gjorde det.Så fort jag ær ledig ska jag ge det mer tid, varva med pyton och yutube och codecademy och se om man førstår något. Ær man før gammal och seg i kolan vid cirkus 30+-2 åldern før att læra sig?
Citera
2013-12-07, 22:46
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotht
Ger du upp sådär lätt så är nog det ingenting för dig. Det tar tid att lära sig att koda, och framförallt krävs det tålamod. Med den attityden så kommer du aldrig få en fungerande kod.

Repetera, öva, repetera, öva, repetera, öva, läs på, läs på, läs på, repetera, öva. <<Repetera allt.
Jobbar du med det eller kodar sjælv? Hur lång tid tog det att børja førstå saker?
Citera
2013-12-07, 23:20
Medlem
Rothts avatar
Citat:
Jobbar du med det eller kodar sjælv? Hur lång tid tog det att børja førstå saker?
Jag började koda för något år sedan i gymnasiet. I början så var det väldigt krångligt och svårt, och det tog några veckor tills jag började förstå det. Ha tålamod, öva och repetera så kommer det tillslut att klicka. Idag har jag inga problem med att sätta mig i nya språk eller problem.

Jag har kodat på min egen fritid. Ska börja på ett dataprogram på universitetet i höst. Kan verkligen inte se mig själv studera och så småningom jobba med något annat än IT. Ska fortsätta lära mig så mycket som jag kan innan jag börjar högskolan så att allt flyter på enklare när det riktiga börjar.
Senast redigerad av Rotht 2013-12-07 kl. 23:30.
Citera
2013-12-12, 15:44
Medlem
Hej

Jag fundera på att läsa Data-systemutvcklingsprogrammet Hösten 2014. Är detta programmet som Data-systemvetenskap? eller är det en del av det?

Jag är ingen datornörd jag sitter o lira Dator spel .. Photoshopar .. och har gjort några lätta hemsidor och gör lite allt möjligt med datorn.

Nyligen har jag börjat på att programmera C#, C++ och Python tycker det är väldigt intressant. och faktisk väldigt roligt. så skulle ni rekommendera Systemutvecklingsprogammet för mig ?

Jag skulle vilja jobbar med Datorer i framtiden spelar ingen roll om det är så jag åker runt i kontorer o hjälper hjälplösa folk i sina arbetsplats i det offentliga sektorn eller sitter o skriva koder åt ett företag.
har inga större planer att jobba för google eller microsoft men det skulle vara drömmen :P

Men att kunna göra program o appar till windows eller mobilen eller bara programmera hela dagarna är vad jag vill göra i framtiden

Så frågan är: rekommendera ni detta programmet ? jag har valt ut 2 skolor jag kan tänka mig o jag är väldigt begränsad när det gäller det vill helst vara i södra Sverige.

http://jamforutbildning.studera.nu/jamfor/omrade/data-och-it-3

vad har ni för erfarenhet av dessa skolor elelr finns det något bättre i närheten ?
Citera
2013-12-12, 16:33
Medlem
Rothts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampmedDamp
Hej

Jag fundera på att läsa Data-systemutvcklingsprogrammet Hösten 2014. Är detta programmet som Data-systemvetenskap? eller är det en del av det?

Jag är ingen datornörd jag sitter o lira Dator spel .. Photoshopar .. och har gjort några lätta hemsidor och gör lite allt möjligt med datorn.

Nyligen har jag börjat på att programmera C#, C++ och Python tycker det är väldigt intressant. och faktisk väldigt roligt. så skulle ni rekommendera Systemutvecklingsprogammet för mig ?

Jag skulle vilja jobbar med Datorer i framtiden spelar ingen roll om det är så jag åker runt i kontorer o hjälper hjälplösa folk i sina arbetsplats i det offentliga sektorn eller sitter o skriva koder åt ett företag.
har inga större planer att jobba för google eller microsoft men det skulle vara drömmen :P

Men att kunna göra program o appar till windows eller mobilen eller bara programmera hela dagarna är vad jag vill göra i framtiden

Så frågan är: rekommendera ni detta programmet ? jag har valt ut 2 skolor jag kan tänka mig o jag är väldigt begränsad när det gäller det vill helst vara i södra Sverige.

http://jamforutbildning.studera.nu/jamfor/omrade/data-och-it-3

vad har ni för erfarenhet av dessa skolor elelr finns det något bättre i närheten ?
Bra utbildning om du vill hålla på med IT med programmering som spetskompetens, hög lön, mycket stor chans till jobb - både i Sverige och utomlands, och kul. Kör på!

Titta noga på kursplanen så att det är bra och relevanta kurser. Vissa skolor brukar slänga in onödiga kurser. Det ska vara mycket programmering. Tillräckligt för att du ska kunna gå ut och jobba med det efter utbildningen!
Citera
2013-12-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotht
Bra utbildning om du vill hålla på med IT med programmering som spetskompetens, hög lön, mycket stor chans till jobb - både i Sverige och utomlands, och kul. Kör på!

Titta noga på kursplanen så att det är bra och relevanta kurser. Vissa skolor brukar slänga in onödiga kurser. Det ska vara mycket programmering. Tillräckligt för att du ska kunna gå ut och jobba med det efter utbildningen!

Tack för svaret! det låter väldigt lovande med jobb efteråt o bra lön!

Hur är svårighetsgraden ? jag är inte världens smartaste men jag har lätt för att lära mig så länge det inte är för mycket matte och sålänge det är roligt, matte B är min begränsning.

Jag hoppas dessa program har relevanta kurser de skiljer sig rätt mycket åt, men ska kika mer noggrannare på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in