2013-12-09, 22:13
Medlem
oyvindss avatar
http://www.gp.se/ekonomi/1.2201675-nu-fungerar-bitcoin-i-goteborg

"Nu fungerar Bitcoin i Göteborg

Nu går det att handla med Bitcoin även i Göteborg.

Förra veckan gjordes det första juiceköpet med den virtuella valutan på Bar Foxx."

Om ett år eller två kommer det bli en nackdel för cafeer å inte acceptera digitala valutor som BTC/LTC/ANC/etc som betalning. Det är endast en fråga om tid.

btw, har 0.9973% per dag på mina CFD's just nu. Livet är bra även utan någon snygg flickvän.
Citera
2013-12-09, 22:13
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Winklevossarna och flera av BTC börshöjdarna.
Vad gör Winklevossarna till insiders? Vad skiljer dem från mig och dig i annat än tidpunkten och antalet nollor på investeringarna? Har de tillgång till information vi inte kan skaffa? Handlar de på någon annan exchange?

Citat:
Stödköp, börsfiffel och diverse annan manipulation etc. etc.
Det enda konkreta här är "stödköp", uttryck som börsfiffel och "diverse annan manipulation" får du konkretisera och exemplifiera om man ska ta dig på allvar.

Menar du att det är anmärkningsvärt att transaktioner påverkar kursen? Att stora sådana påverkar mer än mindre? Klassas detta som manipulation?

Citat:
En del av detta är laglig en del är det inte.
Ge exempel på olaglig upp-fiffling av kursen.
Citera
2013-12-09, 22:27
Medlem
Tv4-nyheterna visar sveriges första bitcoinautomat nu
Citera
2013-12-09, 22:28
Medlem
svallerbyttans avatar
Nu pratar de om Bitcoin på tv4-nyheterna
Citera
2013-12-09, 22:39
Medlem
mrgangster655s avatar
tja kan någon slänga upp någon bra guide för att starta farma bitcoin på min dator hemma jag har sökt men jag vet inte vilken är den bästa guiden. jag vill ha bra information på allt inom bitcoin hur jag bygger upp miner på ett enkelt sätt jag är inte någon dator hacker eller så avancerade guider klarar jag inte av tacksam ifall någon kunde slänga upp en bra guide som folk börja med och mer info ang bitcoin tack
Citera
2013-12-09, 22:45
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Nu pratar de om Bitcoin på tv4-nyheterna

Finns det någon plats där propaganda verksamheten TV4 delar sina program efteråt? Har inte TV (är inte intresserad i å bli dum och felinformerad).
Citera
2013-12-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Finns det någon plats där propaganda verksamheten TV4 delar sina program efteråt? Har inte TV (är inte intresserad i å bli dum och felinformerad).

tv4play?
Citera
2013-12-10, 01:21
Bannlyst
Jag tycker bitcoin är ganska sjuk men samtidigt riktig fascinerande. Det jag undrar främst; kommer det inte snart komma något som gör att man kan fuska till sig massa bitcoins? Eller skapa massa falska bitcoints?

Citat:
Utan tillgång till de privata nycklar som motsvarar dina tillgångar finns ingen möjlighet att stjäla dina pengar.

http://www.bitcoin.se/vad-ar-bitcoin/

Vad menar de med "privata nycklar" Vad händer om man får tillgång till dessa privata nycklar?

Sen undrar jag om det går att omvandla bitcoints till kontanter, isf hur? Om jag förstått det rätt är 1 BTC = ungefär 6k, men om jag vill ha 6k kontanter, hur får jag de i handen rent konkret?
Citera
2013-12-10, 01:53
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Det jag undrar främst; kommer det inte snart komma något som gör att man kan fuska till sig massa bitcoins? Eller skapa massa falska bitcoints?
Med tanke på de enorma krafter det finns vad gäller att fuska så vet man aldrig. Likt alla andra områden.

Men det är inte troligt. Säkerhetsmässigt är systemet snarare ovanligt robust. I förlängningen antagligen även jämfört med en hyfsad stat, vilket känns rätt sjukt att skriva.
Citera
2013-12-10, 02:11
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds

Från 0:47

http://www.tv4play.se/program/ekonomi?video_id=2505461
Citera
2013-12-10, 02:24
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Från 0:47

http://www.tv4play.se/program/ekonomi?video_id=2505461

Tack, första gång jag har sett ett tv-program på fler år. Tycker lite synd om han där "Sparekonom" (vad f.. är det?) Claes Hemberg som prövar sig med FUD, typ "det finns ingen garanti för att internet finns kvar om någon år, det är bara någon datorer, men man kan jo hoppas det finns kvar om någon år".

btw, vad mycket reklam det var för jag fick kolla dom 40 sekunden om Bitcoin, nu minns jag varför jag inte har tv
Citera
2013-12-10, 06:16
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
Jag tycker bitcoin är ganska sjuk men samtidigt riktig fascinerande. Det jag undrar främst; kommer det inte snart komma något som gör att man kan fuska till sig massa bitcoins? Eller skapa massa falska bitcoints?

http://www.bitcoin.se/vad-ar-bitcoin/

Vad menar de med "privata nycklar" Vad händer om man får tillgång till dessa privata nycklar?

Sen undrar jag om det går att omvandla bitcoints till kontanter, isf hur? Om jag förstått det rätt är 1 BTC = ungefär 6k, men om jag vill ha 6k kontanter, hur får jag de i handen rent konkret?

Säljer på en exchange (btcx.se t.ex.) som har 15% spread
Snacka om att folket bakom dessa är de riktiga vinnarna!
15% vins marginal och folk här inne sitter o babblar om att bitcoins är ju så jävla billigt att överföra o betala med osv

Men sen när ni fyller 15, då kanske det blir annan syn på det hela!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in