2013-12-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Har inte TV (är inte intresserad i å bli dum och felinformerad).
Så då hänger du på Flashback istället! FoF..
Citera
2013-12-10, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Säljer på en exchange (btcx.se t.ex.) som har 15% spread
Snacka om att folket bakom dessa är de riktiga vinnarna!
15% vins marginal och folk här inne sitter o babblar om att bitcoins är ju så jävla billigt att överföra o betala med osv

Men sen när ni fyller 15, då kanske det blir annan syn på det hela!

Vad fan gaggar du om?
Citera
2013-12-10, 13:20
Medlem
crocotars avatar
Kan nån skriva till lite snabbt hur jag går tillväga för att införskaffa mig bitcoins?
Citera
2013-12-10, 13:54
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocotar
Kan nån skriva till lite snabbt hur jag går tillväga för att införskaffa mig bitcoins?

Skaffa en wallet: http://bitcoin.org/en/choose-your-wallet
Köp:
Btcx.se ---> köp ---> växla sek till bitcoins ---> för över pengar under 4000 annars måste du registrera dig. Ange din wallet adress dit du vill ha bitcoins.

Fybse.se ---> registrera ---> sätt in pengar ----> efter 3-4 dagar när pengarna kommit in på sidan. Köp bitcoins på sidan direkt. Eller ångra dig och skicka tillbaka dina pengar till din bank. På fybse får du en wallet av dom på sidan automatiskt. Du kan nog lita på den wallet ibörjan med små summor.

Varsågod läs på själv också
Citera
2013-12-10, 14:54
Medlem
Bimboankans avatar
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17994347.ab

Så där, Nu börjar det lika något!
Citera
2013-12-10, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17994347.ab

Så där, Nu börjar det lika något!
Gör det? Maskinen är ju inte ens i bruk och går inte att få ut pengar ur. Känns ju symptomatiskt för bitcoin och som ännu ett försök att hypa upp denna manipulerade pyramidvaluta.
Citera
2013-12-10, 15:08
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Säljer på en exchange (btcx.se t.ex.) som har 15% spread
Snacka om att folket bakom dessa är de riktiga vinnarna!
15% vins marginal och folk här inne sitter o babblar om att bitcoins är ju så jävla billigt att överföra o betala med osv

Men sen när ni fyller 15, då kanske det blir annan syn på det hela!

lol du är inte den skarpaste kniven i lådan va??
Citera
2013-12-10, 15:10
Medlem
vizuals avatar
funderar på att printa ut min QR kod och en bitcoin logo, klistra på ett papper, skriva typ "Skicka bitcoins för min utbildning", kopiera 10st sen sätta upp det på olika ställen :P

lite reklamering för bitcoin + att jag kanske tjänar en slant

vad tror ni grabbar? det var ju en som gjorde så på tv och tjäna 200k på 2 dagar
Citera
2013-12-10, 15:25
Medlem
Intressant att följa statistiken på google bitcoin sökningar.
Citera
2013-12-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
funderar på att printa ut min QR kod och en bitcoin logo, klistra på ett papper, skriva typ "Skicka bitcoins för min utbildning", kopiera 10st sen sätta upp det på olika ställen :P

vad tror ni grabbar? det var ju en som gjorde så på tv och tjäna 200k på 2 dagar
Man ser rätt många tiggare nu för tiden på diverse ställen. Jag tror inte det är en bra idé.
Citera
2013-12-10, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizual

Eller så hamnar du i fängelse eller och får böter för bedrägeri skattefiffel och olaglig affischering.

Frågan är också om han som påstår sig ha fått pengar verkligen fick några bitcoins
som han påstår eller om det kanske var så att det var han själv eller någon kompis eller kund som var skyldig honom pengar som skickade dom.
Citera
2013-12-10, 15:53
Medlem
Använd inte svenska exchangers. Kör www.bitstamp.net t.ex. Billigare och bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in