Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Vad menas med "vi"?
Med vi, kan menas deltagare i tråden tro resp. vetskap , se detta.. eller kryp upp ur sanden...
Som du ser om du får lov att öppna spoilern, då ser du att man kan förstå "vi" som kreationister och kreationistisk argumentföring, bestående av naturligtvis främst debattörer, i detta fall är du också ett slags vi, liksom jag är vi i kontexten evolution och ett vi, när jag samverkar med kreationister där jag lever och är.
Vi brukar stå för människa i gemen, mänsklighet, de större kontexterna som är vitalt grundade premisser och relevans, relevans gällande bl.a logik, då logiska förklaringar varit livsavgörande och ord har med det livsavgörande laddningar, därför är separata mannualer som vill stretchaq värden, bl.a t.ex värdet i påståenden, t.ex "barn har låg IQ" av vikt..
Av vikt för att vetenskap och t.ex etnologi arkeologi, kan förstå hur man uppfattr världen egentligen, vad är, vad är inte gångbart, vad är inte godtagbart OSV.
Är det värt... att omhulda t.ex systematisk sekterism, isf i vilka sekvenser.. var har det relevans, kanske i blodfrågor.. så kallat, det heter annars "Medicin" .. medicin.. inberäknar ännu inte gud, det är privatqa tolkare, dvs personen läkaren bakom vetenskap, som kan ha tro på en gud, betyder inte att gud då påstått något, bra för att läkare läser bibeln på fritid, även om du kan få ihop sådan tankevurpa.
Man är allts inte det man ätger, läser jag om pedofili, så är jag därmed inte pedofil, läser jag inte bibel, har jag därmed inte bestämt mig för att "gud inte finns", man har alltså rätt att bortse gud, utan att en värdeladdning blinkar rött.
För jehova, är det red alert så fort man säger buh.. att jag yppar att.. jag minsann inte kan se en gudnär jag läser, för att vi fokuserar olika och gnuggar olikqa knölar och överdimensionerar emotionellt också mkt olika.
Att krydda med känslor utöver gudsidén.. är ju artt försöka gardera sig med extremt svagt på fötterna.. en bibel gör inte gud, isf skulle gud dimpa ner direkt och tala för egen maskin, ergo . det landar på att människan är gud så länge människan för guds talan, iaf om man följer GT.
GT:ister är så stränga att the book.. helst inte skall beröras, på med schaletten på kvinnohuvudeet i synagogan, traditionalister (nog därigrån islam har sina slöjor och kristendom sina dok) och hålla tand för tunga så man inte "kränker" 0 GENUIN VIDSKEPELSE
Att påstå att religion = vidskepelse, är inte att ens beröra gud själv. Det är enbart att vara ärlig. Skulle gud finnas.. skulle han bejakla det omedelbart. Då han ju gav fri vilja, så tänk själv. Du är ett lättlett får ttsp.
Rädd för människan.