Citat:
Ha haa du är för rolig.Är det alltså främmande för dig vad en känsla är och känslornasd uppkomst?
Idealist kallar man den som inte når förankring och konsensus vad gäller uppkomsten av tro, det är därför de gudstroende famlar i den vetenskapliga kartan och behöver romantisera.
Säger inte att just du romantiserar, men ansatsen finns...
Sedan vad gäller hela kontexten, så befinner sig faktiskt trosedeologen i exakt samma luftrum, så den vetenskapligt färgade förklaring du ger Bogo, den har han redan som underlag - det handlar om uppsättningen epistemiska tolknycklar so divergerar (skär sig) och helt bortser var känsla slutar och förnuft tar vid.
Skulle ALDRIG förneka att din observation du yttrade, inte är rätt.. frågan är vad du gör av den, om man frågar trosfantasterna som säger sig vara "trosövertygade" om guds existens, då är Bogos kaqlkyl fullt gällande och du isf visionär.. visionärer kan alltid bortse från delar av underlaget, det kan inte innovatörer dock, till enbörjan behöver du ju förstå transcendens, vad är det egentligen du vill runda och kringgå Rodja, vill du bygga halmgubbar av vad som är genomgående själva premiss?
Tror du inte alla förstår att vårens underbara fågelkvitter och jordgubbstårta i bersån är oförskämt underbart...? Ja men vad säger du mer då, VAR EXAKT, hittar du tesen om att bara för att solsken faller dig i smaken, skulle vara belägg för att jag måste följa din dogm och din norm om att en herre råder över DIG och ditt känsloliv och med det.. din ansats att böärja bygga regelverk UR guds INTENTION.
Var snäll och svara på hur du legitimerar dig i att veta vad gud vill... och då vill jag att du är noga med specificiering. Avsikter och syften är enormt viktigt.
Att du enbart tror på gud som skapare, okej.. och vad med det.. det är som att sia, du kommer med öde, där jag kommer med nej tack, ska det profeteras, ska det redogöras för var profetian hämtar sin näring, eftersom man genomgående velat o vill, ha gudsnormen som allmängiltig.
Kanske inte du, men är du normal, förstod du vad jag menar. Alltså, är gud en naturlig norm : då ska det opereras utefter nogsam kalkyl, så ska du prata om själ och anda.. och börja operera utefter känslan av naturens skönhet, då bör man veta vad skönhet är.. är det inte egentligen en SMAK?
Finns dem som inte ens kan uppleva smaken av en jordgubbe, som inte förstår skönheten med regn utan börjar värdeladda direkt, så om DU ser gud i fågelsången, ska du alltså specificera vidare, vore tacksamt om du kunde, vad andra än inte fått annat än att behöva ta den aggressiva metodiken till hjälp.
Hur kan du förresten kritisera vårt lingvistiskt intelligenta språk, borde du inte va lite tacksam att det finns uttryck för saker som annars kan behöva en tiosidig utläggning?
Förkovra dig vetja! du förlorar inget på det.