2013-12-09, 14:22
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Va det inte mycket damm på tejprullen i badrummet?

Nej, inte vad som framgått i FU.
Citera
2013-12-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej, inte vad som framgått i FU.

Ok. Tack.
Citera
2013-12-09, 14:34
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
När man läser den här tråden så känns det ibland som man sitter och läser någon ungdoms deckare... typ "Kitty och den försvunna asiaten". Vore kanske trevligt om man höll sig på en liten mer realistisk nivå?

Lite väl förmäten kommentar av en person som skrivit totalt fyra (4) "ickeinlägg" i den här tråden. Till skillnad från dig försöker jag leta "ankharar", d v s vrida och vända på varenda sten. Och det tänker jag fortsätta med.
Citera
2013-12-09, 14:35
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
BRA! Kan man komma vidare med detta på något vis tro?

Transan kommer från Skellefteå, det är allt jag vet just nu.
Citera
2013-12-09, 14:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad MrFold skriver är i regel gallimatias och tokprat, han är hyfsat insatt i tekniska frågeställningar, t ex masttäckningar och liknande tekniska detaljer, men inte i så värst mycket mer. AN kände till makens och VB KK-relation redan 2012, men Fold tycks inte ha begripit detta - MB var avslöjad sedan länge även om AN inte förstått vidden av MG:s övertramp med Vatchareeya.

Tack för den vänliga recensionen!

Jag är lite oklar över graden av självinsikt hos dig. Förstår du på allvar att trådens mer sansade läsare aldrig har tagit dig på allvar med dina teorier om levande måltavlor i Fallen Angel och komplicerade mordkonspirationer där du hänvisar till din fantastiska inre analysapparat som bevis för att du har rätt.

Inte har du mycket till minne heller. Letar du bakåt i mina inlägg så ska du se att jag har använt just det fetade för att i flera inlägg argumentera MOT teorin att han skulle ha mördat Vatchareeya för att hemlighålla sina affärer.

Sen brukar jag väl mer anklagas för att vara fantasilös, auktoritetsbunden etc som mest bara går på verifierad information, sannolikheter och "den officiella versionen" - inte för att ägna mig åt "tokprat"

Dock får jag tacka för dina bidrag i tråden. Som jag skrivit så respekterar jag att du vågar stå för en helt egen teori och inte bara stämma in i karatespåret. Dessutom har du bidragit till ytterligare insikter kring mitt intresse för "konspirationens psykologi" eftersom ditt tänkande utgör ett väldigt gott exempel på hur det fungerar.
Citera
2013-12-09, 14:50
Medlem
Citat:
Tror ingen härinne försöker "svartmåla" MB. Däremot är det närmast övertydligt att ganska många i tråden med alla tillbuds stående bortförklaringar och med stor emfas ägnar er åt att skriva ut fribrev till Berg - "vitmåla" honom om uttrycket ger dig en bild av det jag uppfattar. Varje läsare av era inlägg, utan förutfattade meningar, slås omedelbart av den totala bristen på objektivitet, och därmed bidrar varje postning från er, ingen nämnd och ingen glömd, till att öka misstänksamheten att paret MB/AN har någonting att göra med händelsen som slutade med Vatchareeya Bangsun miste livet. Självutnämnda "advokater" som ni som drar en lans till Bergs försvar är han knappast betjänt av, snarare tvärtom.

Nästa kapitel i historien om styckmordet på Vatchareeya Bangsuan kommer att utspelas i hovrätten. Intressant att se vad advokat Forsberg har att komma med, information av betydelse för målet torde Forssberg ha kommit över med tanke på det hemlighetsfulla uttalandet han gjorde i för NSD, och min gissning är att KJ har börjat prata och att MB kan komma att släpas ut i ljuset som misstänkt en andra gång. Frågan är då vilken misstankegrad det kommer att handla om.
Nu får du ge dig. Jag personligen försvarar inte MB för fem öre.
Dessutom var mitt inlägg riktat åt en postare jag anser endast är här och skriver för att just svartmåla MB.
Vad gäller den sk vitmålningen av MB av oss som ser helheten, är förbluffande dumt skrivet
Ingen av oss vit-målar eller försvarar personen MB på samma sätt som han svart-målas personligen av er. Han är inte delgiven, har aldrig delgivits misstanke av brott då polis och åklagare ansåg teknisk bevisning mm mot en annan person vara mer relevant än vad som framkommit om MB den tiden han var misstänkt.
tet är skillnad på att försvara någon och att inte misstänka någon för mord.
Citera
2013-12-09, 14:51
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Edit: Ditt besinningslösa försvar av MB är kontraproduktivt MrsMagoo, det stärker misstanken mot honom.

Förmodligen JA, i den här tråden.

Vilket bara visar på vilka gravt irrelevanta grunder vissa bygger upp sin syn på fallet utifrån.
Citera
2013-12-09, 15:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
"blodbesudlingen är graverande för KJ" Ja det är den. Den är svårt att bortförklara. Till och med KJ med advokat har gett upp att hitta på teorier om hur den har hamnat där.

...för mig låter det som att klockan redan har klämtat för KJ, den behöver inte klämta mer.

Tro mig Flutter, det kommer att klämta för fler än KJ.
Citera
2013-12-09, 15:45
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 952:

Låter defragmenterat i mina öron.
Njo, kanske. Svårt att kommentera när man inte ser datat själv men nollställda block i sig är inget bevis för en defragmentering. Hade blocken som filerna använder varit snyggt ordnade så bör det ha väckt misstanke. (Tycker jag.)

Kan vara så enkelt att han gjort en stor-rensning av data också.

Tycker att IBAS uttrycker lite konstigt angående vad en Erase är.

Om jag inte missförstått det totalt så är en Erase operation på nand-minnen något man gör för att frigöra ett helt block i minnet. Eftersom man bara kan läsa hela block (inte enstaka tecken) så måste man hämta hela blocket och skriva tillbaka hela blocket igen, även om man bara ändrar ett tecken.

Erase är helt enkelt ett sätt att markera att blocket är ledigt och inte innehåller någon data man behöver bry sig om. Vilket gör senare skrivningar mindre krävande.

Det är alltså inte Erase som flyttar eller tar bort data, det är något som drivrutinen för chippet kör efter den tömt ett block på data.

Så, hade det varit en stor frigjord sektion på slutet av minnet så hade det sett ut som att man kört defrag eller tömt minnet och läst in filerna från början. Flera (stora) rensade sektioner låter mer som att man tagit bort (mycket?) data.
Citera
2013-12-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Transan kommer från Skellefteå, det är allt jag vet just nu.

Kan vara Sof*a hen heter...
Citera
2013-12-09, 15:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Njo, kanske. Svårt att kommentera när man inte ser datat själv men nollställda block i sig är inget bevis för en defragmentering. Hade blocken som filerna använder varit snyggt ordnade så bör det ha väckt misstanke. (Tycker jag.)

Kan vara så enkelt att han gjort en stor-rensning av data också.

Tycker att IBAS uttrycker lite konstigt angående vad en Erase är.

Om jag inte missförstått det totalt så är en Erase operation på nand-minnen något man gör för att frigöra ett helt block i minnet. Eftersom man bara kan läsa hela block (inte enstaka tecken) så måste man hämta hela blocket och skriva tillbaka hela blocket igen, även om man bara ändrar ett tecken.

Erase är helt enkelt ett sätt att markera att blocket är ledigt och inte innehåller någon data man behöver bry sig om. Vilket gör senare skrivningar mindre krävande.

Det är alltså inte Erase som flyttar eller tar bort data, det är något som drivrutinen för chippet kör efter den tömt ett block på data.

Så, hade det varit en stor frigjord sektion på slutet av minnet så hade det sett ut som att man kört defrag eller tömt minnet och läst in filerna från början. Flera (stora) rensade sektioner låter mer som att man tagit bort (mycket?) data.
Ja, vi vet alltså inte hur det ser ut, bara att det är stora lediga areor. Det kan bero på att SMS sparats i externt minne, minnet raderats och vissa SMS lagts tillbaka.
Citera
2013-12-09, 16:03
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Tro mig Flutter, det kommer att klämta för fler än KJ.
Förr eller senare så klämtar den för oss alla.

Men om du vill att jag ska tro dig så får du dela med dig av lite fakta att basera det på.

Du kan t ex börja med att svara på vilka av kritererna som KJ skulle matcha in på för att vara psykopat.

(Har fler frågor, men jag stannar där eftersom du har som ovana att välja ut EN sak att svara på.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in