2013-12-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Här är ju ytterligare en lögn- MB låter bli att nämna att han också SVARAR på smsen under middagen på restaurangen. Frågan är vad MB skrev till VB den där kvällen?

Men gud, polisen lär väl se att han svarar, man kan inte spekulera så, alltså vill du att MB ska fällas och KJ gå fri? Vad grundar du i det, och hur ser du på KJ egentligen? väldigt nyfiken på att veta.

MB skrev förövrigt att han jobbar. remember?
Citera
2013-12-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Förstår inte vad som skulle tala emot att VB kan ha haft två mobiltelefoner. Jag utgår ifrån att åtminstone en av den var avsedd för kontantkort, kanske båda.

OM VB hade 2 telefoner hade polisen sett det, samma gäller MB. och om VB hade 2 telefoner skulle inte hennes mamma eller nån märka det? Nä hon döljer väl nånting också! shit.
Citera
2013-12-18, 14:03
Medlem
Citat:
Förstår inte vad som skulle tala emot att VB kan ha haft två mobiltelefoner. Jag utgår ifrån att åtminstone en av dem var avsedd för kontantkort, kanske båda.
Det spelar alltså ingen som helst roll för dig hur argumenteringen eller bevisningen ser ut i ärendet? Du "hittar på" en hypotes om att MB stämt träff med VB och när bevisningen inte går ihop så hittar du på att MB haft ytterligare en mobiltelefon och när den bevisningen inte går ihop hittar du på att VB haft ytterligare en mobiltelefon? Du borde bli utredare hos polisen för samtliga brott skulle gå att utreda eftersom du börjar med hypotesen och sedan sorterar eller uppfinner bevis som stöder din hypotes? Förutom att ingen överhuvudtaget nämnt att VB haft ytterligare en mobil så varför skulle hon behöva det? Att MB rent hypotetiskt skulle kunna ha haft en "sexmobil" kan jag köpa eftersom han haft anledning att dölja sina kontakter men det har inte VB behövt. Sen har de ju varit väldigt öppna med sin kk-relation på FB och uppenbarligen haft massor av kontakt på de mobiler de bevisligen har haft.
Citera
2013-12-18, 14:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Men gud, polisen lär väl se att han svarar, man kan inte spekulera så, alltså vill du att MB ska fällas och KJ gå fri? Vad grundar du i det, och hur ser du på KJ egentligen? väldigt nyfiken på att veta.

MB skrev förövrigt att han jobbar. remember?

Har du inte full syn på BÅDA ögonen ? KJ är en psykopat som var med om att mörda Vatchareeya Bangsuan och paret MB/AN har någon del i detta i något avseende, det är väl det mest troliga ? Dvs inte antingen eller - utan både ock.
Citera
2013-12-18, 14:05
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Förstår inte vad som skulle tala emot att VB kan ha haft två mobiltelefoner. Jag utgår ifrån att åtminstone en av dem var avsedd för kontantkort, kanske båda.

Egentligen är det ganska enkelt att begripa att varken VB eller MB hade x-tra telefoner.

Då hade du inte kunnat läsa VB:s desperata/hotfulla meddelanden på Facebook till MB.
Det hade hon skött via den tfn:en och MB hade inte behövt radera VB:s sms i sin officiella.

Lägg ner erat konspirationssnack nu, låt MB och AN få vara i fred då de inte har nånting med detta mord att göra.

Försök istället lösa var styckningsplatsen är, ev. medhjälpare till KJ, var ryggsäcken o mordvapnet VB:s händer och tfn, kläder och böcker finns etc.
Citera
2013-12-18, 14:07
Medlem
På väggen till höger innanför toalettdörren fanns ett plåtskåp. I skåpet fanns bl.a. en tom necessär och två flaskor flytande margarin. På skåpet låg ringar till ett [B]duschdraperi[/b] och en tejprulle S034. Se vidare bild 11.

Jag undrar vart hans duschdraperi tagit vägen? Någon som har nå tankar?

Och varför så mycket smör i toaletten? xD
Citera
2013-12-18, 14:09
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
På väggen till höger innanför toalettdörren fanns ett plåtskåp. I skåpet fanns bl.a. en tom necessär och två flaskor flytande margarin. På skåpet låg ringar till ett [B]duschdraperi[/b] och en tejprulle S034. Se vidare bild 11.

Jag undrar vart hans duschdraperi tagit vägen? Någon som har nå tankar?

Och varför så mycket smör i toaletten? xD

Möjlig och mycket troligt svar på det är att VB packades in i draperiet.
Citera
2013-12-18, 14:09
Medlem
Citat:
Har du inte full syn på BÅDA ögonen ? KJ är en psykopat som var med om att mörda Vatchareeya Bangsuan och paret MB/AN har någon del i detta i något avseende, det är väl det mest troliga ? Dvs inte antingen eller - utan både ock.

Jo, men jag är inte skelögd. hur vet du att han är psykopat? Har du sett hans diagnoser eller?

MB och AN vet säkert att nått hänt VB men vill inte blanda sig in. KJ är den skyldige
Citera
2013-12-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Möjlig och mycket troligt svar på det är att VB packades in i draperiet.

Okej, finns det nå uppgifter om draperiet?
Citera
2013-12-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Egentligen är det ganska enkelt att begripa att varken VB eller MB hade x-tra telefoner.

Då hade du inte kunnat läsa VB:s desperata/hotfulla meddelanden på Facebook till MB.
Det hade hon skött via den tfn:en och MB hade inte behövt radera VB:s sms i sin officiella.

Lägg ner erat konspirationssnack nu, låt MB och AN få vara i fred då de inte har nånting med detta mord att göra.

Försök istället lösa var styckningsplatsen är, ev. medhjälpare till KJ, var ryggsäcken o mordvapnet VB:s händer och tfn, kläder och böcker finns etc.
Styckningsplatsen var troligen ovanpå duschdraperiet inne i badrummet så den går nog inte att hitta och jag gissar att hon ströps/förlorade medvetandet i den "försvunna sängen". Inte helt ovanligt med blås/tarmtömning vid medvetslöshet och min gissning är att det hade varit svårförklarligt med VB:s urin på madrassen. Min hypotes om styckningen bygger på att styckning oftast är föranledd av transportbehov, problemet med att bära ut en hel människokropp utan att någon i omgivningen reagerar skall inte underskattas, både p.g.a. tyngden men även volymen. Ryggsäck med händer, böcker, mobil, och vapen ligger mest troligt djupt nedsänkt i vatten och torde aldrig återfinnas om KJ inte berättar var polisen skall leta.
Not. apropå de saknade händerna så hade KJ rätt mycket ärr på bägge handlederna, märkligt sammanträffande.
Senast redigerad av ZegDeg 2013-12-18 kl. 14:27.
Citera
2013-12-18, 14:15
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Det spelar alltså ingen som helst roll för dig hur argumenteringen eller bevisningen ser ut i ärendet? Du "hittar på" en hypotes om att MB stämt träff med VB och när bevisningen inte går ihop så hittar du på att MB haft ytterligare en mobiltelefon och när den bevisningen inte går ihop hittar du på att VB haft ytterligare en mobiltelefon? Du borde bli utredare hos polisen för samtliga brott skulle gå att utreda eftersom du börjar med hypotesen och sedan sorterar eller uppfinner bevis som stöder din hypotes? Förutom att ingen överhuvudtaget nämnt att VB haft ytterligare en mobil så varför skulle hon behöva det? Att MB rent hypotetiskt skulle kunna ha haft en "sexmobil" kan jag köpa eftersom han haft anledning att dölja sina kontakter men det har inte VB behövt. Sen har de ju varit väldigt öppna med sin kk-relation på FB och uppenbarligen haft massor av kontakt på de mobiler de bevisligen har haft.

Precis. Om VB och MB hade varsin hemlig telefon, vadan inkonsekvensen av användandet av desamma?
Citera
2013-12-18, 14:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
OM VB hade 2 telefoner hade polisen sett det, samma gäller MB. och om VB hade 2 telefoner skulle inte hennes mamma eller nån märka det? Nä hon döljer väl nånting också! shit.

Hur skulle polisen kunna se det ? Mamman ? Är bekant med några unga damer i VB:s ålder och visst har de mer än en mobbe. Visserligen en som är rätt ny, men också en väl fungerande som ersattes av den nyinköpta, och den är ju inte slängd utan finns som reserv. Jag tror alltså att både VB, KJ och MB haft tillgång till mer än en mobiltelefon. Att någon slänger sin gamla mobbe när en ny iphone inköpts stämmer inte. Ringde runt och kollade med några och samtliga bekräftar att dom har den gamla fungerande kvar. En "bra att ha i reserv"- mobbe. Så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in