2014-01-30, 14:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det behövs tydligen i dagen samhälle inte mycket för att begå mord. Bara lite störande så kan man bli mördad.
Ja, här är en 13-årig flicka som störde för mycket. (FB) 13-åriga Hannah Bennet mördad i Täby (1/9)
Citera
2014-01-30, 14:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Men snälla håll käften. Dina inlägg skriver du likt ett kryptiskt, svårt facebookinlägg från en emo-fjortis.

"Vänta bara till sanningen kommer fram", "Än är det sista inte sagt, vänta bara", "Du vet inget om psykopater och hur dom tänker, det gör jag", "Jag kan KJ:s typ utan och innan", "Det finns information som kommer komma fram om andra gärningsmän vad det lider" som om du skulle sitta på information inte ens polisen känner till, än mindre KJ och hans advokater. Helt utan att kunna ge ens en liten hint om hur och vad du tänker mer än mystiska spekulationer som när de frågasätts tillräckligt mycket får något av valfritt inlägg jag skriver här ovan som svar. Än mindre någon relevant ev. källa. Bara detta eviga rapande om att "sanningen kommer fram vad det lider, vänta bara"-liknande inlägg.

Sedan har du inte förstånd nog att inse att den samlade intellektuella kapaciteten i denna tråden vida överstiger din. Du verkar en smula grandios om du inte begriper det.

Du tror ett par hundra liter bensin och ett däck i ett trähus skulle räcka för att eliminera alla spår från en människa när inte ens 9/11-attackerna till fullo lyckades med det? Där snackar vi flygbränsle och smältande metall.
Då har vi det perfekta brottet. Så enkelt är det alltså att göra sig av med ett lik, styckat eller ej. Lite bensin, ett däck, ett trähus och *poff* borta.

Om och när jag har fel är jag den första att erkänna det. Såklart. Annars vore jag antagligen sinnessjuk. Men fram med fakta på det du skriver om att bensin + däck + en trästuga eliminerar alla spår att kunna identifiera VB i en sådan hypotes.

Du är väl egentligen tillräckligt korkad för att undgå replik på ovanstående trams .. Men att det gamla träskjulet, nerbränt till grunden och med den intensiva hetta detta skulle inneburit, medfört att VB inte med säkerhet inte gått att identifiera och med ännu större säkerhet inte gått att fastställa dödsorsaken hos, det kan vi utgå ifrån, så tids nog kommer din stund att medge att du hade fel - det utgår jag ifrån och det borde du också göra. Det här är inte din bakgård Dockland, det verkar uppenbart.
Citera
2014-01-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, här är en 13-årig flicka som störde för mycket. (FB) 13-åriga Hannah Bennet mördad i Täby (1/9)
Ska vi dra generella slutsatser från ett enskilt fall? Vad har du för belägg att MB skulle vara så pass kriminell att han inte skulle dra sig för mord och riskera livstidsstraff i stället för att försöka lösa problemet på ett mindre riskfyllt sätt?
Citera
2014-01-30, 15:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ska vi dra generella slutsatser från ett enskilt fall? Vad har du för belägg att MB skulle vara så pass kriminell att han inte skulle dra sig för mord och riskera livstidsstraff i stället för att försöka lösa problemet på ett mindre riskfyllt sätt?

MB kanske tyckte sig ha uttömt alla möjligheter att få stopp på Vatchareeyas stalkande, insett det meningslösa i att försöka tala henne tillrätta och beslutat vidta andra åtgärder, och han hade ju bevisligen hotat döda den som förstörde för hans familj - eller skulle se till att någon annan gjorde det .. Rationellt tänk med utgångspunkt från MB-perspektiv. Eller ?
Citera
2014-01-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du är väl egentligen tillräckligt korkad för att undgå replik på ovanstående trams .. Men att det gamla träskjulet, nerbränt till grunden och med den intensiva hetta detta skulle inneburit, medfört att VB inte med säkerhet inte gått att identifiera och med ännu större säkerhet inte gått att fastställa dödsorsaken hos, det kan vi utgå ifrån, så tids nog kommer din stund att medge att du hade fel - det utgår jag ifrån och det borde du också göra. Det här är inte din bakgård Dockland, det verkar uppenbart.
Har du ens läst mitt tidigare inlägg om temperaturer m.m. eller står du över både intelligens och vetenskap?
Citera
2014-01-30, 15:32
Medlem
Citat:
Dessutom tror jag inte att VB var ett så stort problem för MB. Jag tror att MB själv var ett större problem för MB. Han hade säkert kunnat göra slut på uppvaktandet om han hade bestämt sig för det. Men tyvärr var anden villig men köttet svagt. Han både ville göra slut och ändå ha VB kvar.
Han kände sig smickrad och svarade på SMS:en. Hade han sagt till på skarpen och slutat svara på SMS:en tror jag att VB hade förstått det hela och förhållandet hade avslutats. MB betedde sig svinaktigt mot VB och invaggade henne i falsk förhoppning att hon skulle få honom.
Citera
2014-01-30, 15:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Dessutom tror jag inte att VB var ett så stort problem för MB. Jag tror att MB själv var ett större problem för MB. Han hade säkert kunnat göra slut på uppvaktandet om han hade bestämt sig för det. Men tyvärr var anden villig men köttet svagt. Han både ville göra slut och ändå ha VB kvar.
Han kände sig smickrad och svarade på SMS:en. Hade han sagt till på skarpen och slutat svara på SMS:en tror jag att VB hade förstått det hela och förhållandet hade avslutats. MB betedde sig svinaktigt mot VB och invaggade henne i falsk förhoppning att hon skulle få honom.
Jag svarade på ditt inlägg.
Citat:
Det behövs tydligen i dagen samhälle inte mycket för att begå mord. Bara lite störande så kan man bli mördad.
Men jag tror att MB:s svartsjuka hustru utgjorde ett större hot mot VB än vad MB själv gjorde.
Citera
2014-01-30, 15:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Har du ens läst mitt tidigare inlägg om temperaturer m.m. eller står du över både intelligens och vetenskap?

Missade ditt inlägg .. Vet inte var du fått dina temp. uppgifter ifrån, dock. New Scientist ? Jag tror som sagt att identifiering av en i gula ödehuset bränd Vatchareeya varit omöjlig att göra med absolut säkerhet, medan dödsorsaken, om identifiering varit möjlig, ändå inte kunnat fastställas. M. a. o. hade ingen kunnat dömas för mord.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-30 kl. 16:20.
Citera
2014-01-30, 15:46
Medlem
Citat:
Jag svarade på ditt inlägg.

Men jag tror att MB:s svartsjuka hustru utgjorde ett större hot mot VB än vad MB själv gjorde.
Förvisso sant men att ändå gå så långt som till mord och utsätta sig för risken för livstidsstraff utan att ha tömt alla andra möjligheter först? Dessutom att få med MB på tåget när paret ändå var väl etablerade i samhället.
Citera
2014-01-30, 15:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Jisses, det är verkligen inte din bakgård heller. Det framgår med all önskvärd tydlighet. Släckningsarbetet hade påbörjats ganska omedelbart efter att halva Boden sett röken utav denna 9/11-exposion.
Du har fel. Kort och gott.
Citera
2014-01-30, 15:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Förvisso sant men att ändå gå så långt som till mord och utsätta sig för risken för livstidsstraff utan att ha tömt alla andra möjligheter först? Dessutom att få med MB på tåget när paret ändå var väl etablerade i samhället.
Utsatte sig KJ för risken att få livstidsstraff utan att ha tömt alla andra möjligheter först?
Citera
2014-01-30, 15:54
Medlem
Citat:
Utsatte sig KJ för risken att få livstidsstraff utan att ha tömt alla andra möjligheter först?
Jag vet inte om jag ska jämföra KJ och MB. Jag tycker inte att de spelar i samma liga så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in