Citat:
Ursprungligen postat av
giveawayyourlove
Jag tar tillbaka det jag skrev. Om de nu möttes upp, vilket jag definitivt tror kan han ha skrivit: "ok då ringer jag när jag kör hemifrån, börja du gå"
Du ser inget problem i tanken att Berg åker ut en lördagkväll inne i Boden och kör på fyllan (bortsett från hur han ska förklara för sin fru att han sticker sin väg så fort de kommit hem)? Här har vi en kille som reser massor (se sid 920-921) i sitt arbete/verksamhet. Att bli tagen när han kör på fyllan skulle vara en fullständig katastrof för honom. Det här är bara en av en lång rad osannolika moment som denna teori som du och andra kräver att polisen ska utreda mer består av.
Tror du för övrigt på fullt allvar att han klockan halv åtta kan ange någon rimligt exakt tid för när han kommer att kunna hämta henne? Han sitter på middag med sin fru och hennes dotter/måg. Även här försöker du och andra få ihop en historia med långsökta och orimliga förklaringar. De skickade massor av SMS i vanliga fall - men nu plötsligt skulle de ha betett sig på ett vis som folk med mobiler sällan eller aldrig gör. Du måste väl för 17 också inse att OM vi nu ändå ska anta en fyllekörning så hade han skrivit att de skulle höras av senare när han visste exakt när han kunde hämta henne. Aldrig på tiden att:
a) Han skriver nåt i stil med "gå ut vid 21-tiden och börja gå mot Sävast så hör jag av mig"
b) Hon accepterar det utan att ens skriva nåt litet gulligt svar
c) Han messar inget mer ens när han satt sig i bilen och är utom räckhåll för frun (hur övertalade han henne nu igen?) och
d) Hon gör inte minsta lilla försök när hon går ut för att kolla var han är eller skriva något SMS? Har du noterat från SMS-trafiken med KJ att hon skrev och undrade var han var? Den här tjejen hade inte en ängels tålamod direkt - den saken är säker.