2013-12-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Är du seriös? MB kan väl likväl skicka det sista sms'et som VB?

Beror ju helt och hållet på vad som skrevs, dessutom var MB ju synnerligen aktiv just denna kväll för att ha "avslutat" förhållandet....

Du märker vad somliga i den här tråden vill...........................

Du tillhör den minoritet av skribenterna i den här tråden som är objektiv, ärlig, korrekt och saklig i det du skriver och i dina bedömningar.
Citera
2013-12-08, 23:07
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagare behöver inte besluta om att vittnen får gå.

Mb kanske var kallad som misstänkt, sedan greps KJ.
Förhöret med MB ändrades till förhör av annan, att Åklagare av misstag beslutade att MB fick gå då förhöret initialt var förhör av misstänkt?
Åklagare har väl antagligen aldrig gjort fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Jag anser att han borde utredas mer och förhöras igen med tanke på alla hans lögner, agresivitet, knivintresse, hot och märkliga förehavanden och omständigheter- inget annat! Om du kan bevisa att han inte har med detta att göra: GO AHEAD!!!!!!!!!!!

Är bara rädd att någon blir oskyldigt dömd!
Jag behöver inte bevisa någonting.
Han var misstänkt, de hade span, de hade förhör, det blev nedlagt, han slutade vara misstänkt, blev aldrig delgiven misstanke.
Fokus lades på den person där bevis radas upp - KJ gjorde ett par misstag, han blev häktad, sen åtalad och nu gör han RPU för att få reda på hur det står till, ska han i fängelse eller till rätts-psyk? Skyldig, ja det tror jag han är

Försök komma åt slasken, där finns fler svar
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag tar tillbaka det jag skrev. Om de nu möttes upp, vilket jag definitivt tror kan han ha skrivit: "ok då ringer jag när jag kör hemifrån, börja du gå"

Du ser inget problem i tanken att Berg åker ut en lördagkväll inne i Boden och kör på fyllan (bortsett från hur han ska förklara för sin fru att han sticker sin väg så fort de kommit hem)? Här har vi en kille som reser massor (se sid 920-921) i sitt arbete/verksamhet. Att bli tagen när han kör på fyllan skulle vara en fullständig katastrof för honom. Det här är bara en av en lång rad osannolika moment som denna teori som du och andra kräver att polisen ska utreda mer består av.

Tror du för övrigt på fullt allvar att han klockan halv åtta kan ange någon rimligt exakt tid för när han kommer att kunna hämta henne? Han sitter på middag med sin fru och hennes dotter/måg. Även här försöker du och andra få ihop en historia med långsökta och orimliga förklaringar. De skickade massor av SMS i vanliga fall - men nu plötsligt skulle de ha betett sig på ett vis som folk med mobiler sällan eller aldrig gör. Du måste väl för 17 också inse att OM vi nu ändå ska anta en fyllekörning så hade han skrivit att de skulle höras av senare när han visste exakt när han kunde hämta henne. Aldrig på tiden att:

a) Han skriver nåt i stil med "gå ut vid 21-tiden och börja gå mot Sävast så hör jag av mig"
b) Hon accepterar det utan att ens skriva nåt litet gulligt svar
c) Han messar inget mer ens när han satt sig i bilen och är utom räckhåll för frun (hur övertalade han henne nu igen?) och
d) Hon gör inte minsta lilla försök när hon går ut för att kolla var han är eller skriva något SMS? Har du noterat från SMS-trafiken med KJ att hon skrev och undrade var han var? Den här tjejen hade inte en ängels tålamod direkt - den saken är säker.
Citera
2013-12-08, 23:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Mb kanske var kallad som misstänkt, sedan greps KJ.
Förhöret med MB ändrades till förhör av annan, att Åklagare av misstag beslutade att MB fick gå då förhöret initialt var förhör av misstänkt?
Åklagare har väl antagligen aldrig gjort fel?
Jo, i det här fallet var det säkert fel att besluta att MB fick gå. Det skulle hon inte ha gjort. Hon skulle ha undersökt honom lika noggrant som KJ undersöktes.
Citera
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Du märker vad somliga i den här tråden vill...........................

Du tillhör den minoritet av skribenterna i den här tråden som är objektiv, ärlig, korrekt och saklig i det du skriver och i dina bedömningar.

Du tycker alltså att det är OK att sida upp och sida ner överanalysera och misstänkliggöra en utredd MB som är friad från alla misstankar av vårt rättsväsende?

Att det alltid kommer finnas rättshaverister som dig har jag förstått.
Vissa tror fortfarande att jorden är platt.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagare behöver inte besluta om att vittnen får gå.

Nej, men vittnen får heller inte gå innan de får tillåtelse till det från förhörsledaren. Denne ville tydligen kolla med åklagaren att det var okej, att inga fler frågor skulle ställas och att inget av det som framkommit vid förhöret föranledde någon annan bedömning än den som redovisats för vittnet vid förhörets början (Att han inte var misstänkt)

Kvarhållande vid upplysningsvisa förhör kan ske i sex+sex timmar (RB 23:9)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du ser inget problem i tanken att Berg åker ut en lördagkväll inne i Boden och kör på fyllan (bortsett från hur han ska förklara för sin fru att han sticker sin väg så fort de kommit hem)? Här har vi en kille som reser massor (se sid 920-921) i sitt arbete/verksamhet. Att bli tagen när han kör på fyllan skulle vara en fullständig katastrof för honom. Det här är bara en av en lång rad osannolika moment som denna teori som du och andra kräver att polisen ska utreda mer består av.

Tror du för övrigt på fullt allvar att han klockan halv åtta kan ange någon rimligt exakt tid för när han kommer att kunna hämta henne? Han sitter på middag med sin fru och hennes dotter/måg. Även här försöker du och andra få ihop en historia med långsökta och orimliga förklaringar. De skickade massor av SMS i vanliga fall - men nu plötsligt skulle de ha betett sig på ett vis som folk med mobiler sällan eller aldrig gör. Du måste väl för 17 också inse att OM vi nu ändå ska anta en fyllekörning så hade han skrivit att de skulle höras av senare när han visste exakt när han kunde hämta henne. Aldrig på tiden att:

a) Han skriver nåt i stil med "gå ut vid 21-tiden och börja gå mot Sävast så hör jag av mig"
c) Han messar inget mer ens när han satt sig i bilen och är utom räckhåll för frun (hur övertalade han henne nu igen?) och
d) Hon gör inte minsta lilla försök när hon går ut för att kolla var han är eller skriva något SMS? Har du noterat från SMS-trafiken med KJ att hon skrev och undrade var han var? Den här tjejen hade inte en ängels tålamod direkt - den saken är säker.

MrFold du citerade nyss mig men ändå har du problem med att läsa innantill... kommer inte ens kommentera det. Men att MB skulle våga köra med ett par öl i kroppen det tror jag definitivt!
Citera
2013-12-08, 23:13
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Uredningen?

Har du missat att rättegången är avslutad?

Rättegången är inte avslutad än... kommer nya bevis fram får man börja om från början med nya domare mm.
Citera
2013-12-08, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, men vittnen får heller inte gå innan de får tillåtelse till det från förhörsledaren. Denne ville tydligen kolla med åklagaren att det var okej, att inga fler frågor skulle ställas och att inget av det som framkommit vid förhöret föranledde någon annan bedömning än den som redovisats för vittnet vid förhörets början (Att han inte var misstänkt)

Men nu var det inte FL som fattade beslutet efter att ha hört med åkl, det av åkl som fattade beslutet.
Citera
2013-12-08, 23:17
Medlem
zero73s avatar
Citat:

En öl har knappast hindrat någon från att köra bil tidigare, så ej heller nu. Förresten, hur vet du om han drack upp ölen på Per & Mickes?
Citera
2013-12-08, 23:18
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Jaha, varför ser vi inte det i några av dem andra förhören i FUP då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in