2013-12-17, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han säger i förhör att han har haft överläggning med ett antal personer, vad som avhandlades ville han inte berätta, men det kommer att delges, när det ska göras är dock inte tidsbestämt än vad jag har förstått av KJ uttalande. Jag förstår saken som att det har med mordet att göra. Om det här är uppdiktat eller sanning från KJ sida vet inte jag, men vore ju en glad överraskning om det kryper fram något nytt vad det lider.

Herrejösses, det här hade jag totalt missat!! Det måste väl vara någon typ av erkännande? SÅ kul kan det väl inte vara att vara frihetsberövad och misstänkt för mord så att man sitter där och kniper käft om man inte gjort någonting?
Har kompisarna vittnat inför ed på rättegången?
Vad är det för obehagligt och konstigt spel de kör?
Ksn ju iofs vara tomt dravvel av en desperst pojke också..
Citera
2013-12-17, 08:07
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datsams

Ksn ju iofs vara tomt dravvel av en desperst pojke också..
Dimridåer i syfte att flytta fokus från sig själv? Så att det ska uppstå tvivel?
Citera
2013-12-17, 08:09
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Om KJ mördade VB i lägenheten genom stick, dessutom stack henne upprepade gånger innan de dödliga sticken borde något bli blodigt, bl a. stickverktyget och delar av KJ. Eftersom att lägenheten inte är besudlad borde KJ ha tvättat sig. Är handfatet på toa med avlopp undersökt?

Jag har för mig att avlopp är kollade, dock har andra lght:er kontrollerats förr med väldigt varierande utfall. (Marinafallet tex)

Vad jag förstår så utdelades de dödande sticken först. När stick i ryggen tillkom är mer osäkert de kan ha tillkommit senare och inte ens i lght:n i min bok.

Jag tror att vb mördades i lght antingen i köket eller i den (ev) saknade madrassen.
Enligt vad som står i FUP behöver inte blodbesudlingen varit särskilt stor externt utan att det mesta blodet blev kvar i kroppen.
Stöd för det är dels det vällingliknande innehållet i vb:s mage på ett par cl. Vb hade druckit chocklad vid 2-3 tiden och enligt det så levde vb max 4 timmar vad jag förstår. Vidare har vi det misslyckade 112 samtalet och "svara svara" sms:en till MB samt frånvaron av svar från VB på MB:s senaste sms 19.40.

KJ packad in vb i duschdraperiet ganska omgående därav ingen doft av kadaver i lght.

Nån gång under kväll natt bar/släpade kj ut vb till sin bil som han körde fram till porten.
Gömde vb tillfälligt nånstans vid Åberget, där kj observerades dricka ur en hittad energidryck (burn)

Besöket hos brodern på kvällen torde bero på att kj initialt ville ha bärhjälp men fick lägga om strategin. Vidare kan han ha hämtat rengöringsmedel typ klorin, tejp etc.

Under några nätter därefter styckades och transporterades vb till ett enligt kj säkrare ställe som redan var avsökt.

Trots att kj var under span vet man att han var på vift flera nätter.
Han har ju själv vittnat om att han kan klättra upp till sin lght via balkongen på 2:a våningen bl.a.
Detta påvisar också att han inte är så klen som kj själv och andra i tråden vill påskina.

Vidare så har kj kollat mycket på "forensic files" och liknande på tv och trodde sig kunna begå det perfekta brottet. Men som bekant räckte det inte ända fram.

Sanningen? nej det finns säkert småfel, men inte långt ifrån.
Citera
2013-12-17, 08:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Dimridåer i syfte att flytta fokus från sig själv? Så att det ska uppstå tvivel?

Det tror jag också, men det är ett märkligt sätt han säger det på tycker jag. De vill inte åka dit, det är den enda meningen som gör mig konfunderad. Varför skulle de åka dit? Han pekar indirekt ut sina vänner som delaktiga i mordet tycker jag.
Citera
2013-12-17, 08:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag har för mig att avlopp är kollade, dock har andra lght:er kontrollerats förr med väldigt varierande utfall. (Marinafallet tex)

Vad jag förstår så utdelades de dödande sticken först. När stick i ryggen tillkom är mer osäkert de kan ha tillkommit senare och inte ens i lght:n i min bok.

Jag tror att vb mördades i lght antingen i köket eller i den (ev) saknade madrassen.
Enligt vad som står i FUP behöver inte blodbesudlingen varit särskilt stor externt utan att det mesta blodet blev kvar i kroppen.
Stöd för det är dels det vällingliknande innehållet i vb:s mage på ett par cl. Vb hade druckit chocklad vid 2-3 tiden och enligt det så levde vb max 4 timmar vad jag förstår. Vidare har vi det misslyckade 112 samtalet och "svara svara" sms:en till MB samt frånvaron av svar från VB på MB:s senaste sms 19.40.

KJ packad in vb i duschdraperiet ganska omgående därav ingen doft av kadaver i lght.

Nån gång under kväll natt bar/släpade kj ut vb till sin bil som han körde fram till porten.
Gömde vb tillfälligt nånstans vid Åberget, där kj observerades dricka ur en hittad energidryck (burn)

Besöket hos brodern på kvällen torde bero på att kj initialt ville ha bärhjälp men fick lägga om strategin. Vidare kan han ha hämtat rengöringsmedel typ klorin, tejp etc.

Under några nätter därefter styckades och transporterades vb till ett enligt kj säkrare ställe som redan var avsökt.

Trots att kj var under span vet man att han var på vift flera nätter.
Han har ju själv vittnat om att han kan klättra upp till sin lght via balkongen på 2:a våningen bl.a.
Detta påvisar också att han inte är så klen som kj själv och andra i tråden vill påskina.

Vidare så har kj kollat mycket på "forensic files" och liknande på tv och trodde sig kunna begå det perfekta brottet. Men som bekant räckte det inte ända fram.

Sanningen? nej det finns säkert småfel, men inte långt ifrån.

Möjligt att jag har missförstått, men var det inte så att VB levde en bra stund med skadorna i ryggen, ett utdraget förlopp?
Citera
2013-12-17, 08:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Det tror jag också, men det är ett märkligt sätt han säger det på tycker jag. De vill inte åka dit, det är den enda meningen som gör mig konfunderad. Varför skulle de åka dit? Han pekar indirekt ut sina vänner som delaktiga i mordet tycker jag.
Ja, fast han har ju en förmåga att uttrycka sig lite märkligt och luddigt. Lägg till teorin om dimridåer så framstår inte fraserna som särskilt skumma.

En annan förklaring till "de vill inte åka dit" kan vara att de har gjort något annat som inte följer lagen. Något betydligt mindre allvarligt som inte har ett smack med VB att göra. Att de helst inte vill träffa någon polis i rädsla att råka få frågor eller råka försäga sig.

I de där åldrarna görs det väl lite av varje som en polis inte bör upptäcka. Bilar som inte är riktigt som de ska, fortkörningar, allehanda rackartyg.
Citera
2013-12-17, 08:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, fast han har ju en förmåga att uttrycka sig lite märkligt och luddigt. Lägg till teorin om dimridåer så framstår inte fraserna som särskilt skumma.

En annan förklaring till "de vill inte åka dit" kan vara att de har gjort något annat som inte följer lagen. Något betydligt mindre allvarligt som inte har ett smack med VB att göra. Att de helst inte vill träffa någon polis i rädsla att råka få frågor eller råka försäga sig.

I de där åldrarna görs det väl lite av varje som en polis inte bör upptäcka. Bilar som inte är riktigt som de ska, fortkörningar, allehanda rackartyg.

Jo, jag håller med dig, det är en bra förklaring tycker jag, men jag tror inte att man bara ska vifta bort det så lättvindigt. Tål att funderas på lite, jag gör det iaf. Det kan ju faktiskt vara att han försäger sig.
Citera
2013-12-17, 08:27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Jo, jag håller med dig, det är en bra förklaring tycker jag, men jag tror inte att man bara ska vifta bort det så lättvindigt. Tål att funderas på lite, jag gör det iaf. Det kan ju faktiskt vara att han försäger sig.
Ja, absolut.

Jag för min del har inte stängt dörren till teorin om att KJ kan ha fått hjälp. Inte vid själva mordet men efteråt, i en eller annan form.
Vad gör en ung person om dennes kompis desperat ber om hjälp? Kanske utan att inledningsvis ens berätta vad det behövs hjälp med? Vad gör då kompisen när han ställs inför faktum?

Men min huvudteori är att KJ har varit ensam om det hela från början till slut.
Citera
2013-12-17, 08:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, absolut.

Jag för min del har inte stängt dörren till teorin om att KJ kan ha fått hjälp. Inte vid själva mordet men efteråt, i en eller annan form.
Vad gör en ung person om dennes kompis desperat ber om hjälp? Kanske utan att inledningsvis ens berätta vad det behövs hjälp med? Vad gör då kompisen när han ställs inför faktum?

På tal om hjälp, det kan vara syftet med besöket hos brodern, han var ju som en storebror för KJ, D hade dock besök av en kompis så den planen gick i stöpet.
Citera
2013-12-17, 08:36
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Möjligt att jag har missförstått, men var det inte så att VB levde en bra stund med skadorna i ryggen, ett utdraget förlopp?

Du kan ha rätt där, har inte läst fup på ett tag. Men vad jag förstår har det inte varit särskilt djupa hugg med mycket blodvite. Känns som många planlösa hugg i samband(?) med kj:s patenterande strypning bakifrån. Det känns som han var oerhört agressiv och arg antagligen beroende på att han insåg att vb sms:ade med mb som han trodde var en avslutad relation.
Senast redigerad av Jeremiah 2013-12-17 kl. 08:39.
Citera
2013-12-17, 08:38
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ja, absolut.

Då är vi överens, jag kan också tänka mig någon som hjälpt till med transport och eller städning.
Men huvud GM och mest troligt är KJ ensam om detta.
Citera
2013-12-17, 09:01
Medlem
Nu hade jag massa citat att svara på men jag verkar helt inkompitent på detta forum, så jag får helt enkelt försöka minnas vad jag skulle skriva.

Varför slog ingen larm om KJs hund? De nära måste ju ha sett att hunden blev misskött? Säpopappan måste ju vetat om att sonen absolut inte klarade att ta hand om ett annat liv, och personalen som kom och hjälpte till att städa måste väl sett att det var en ohållbar situation för honom att ha en hund?
Finns det dokumenterat någonstans att personalen blivir förhörd angående hunden?
Nu spekulerar jag väldigt fritt, men kan det ha varit så att föräldrar/personal har sagt till KJ att situationen är ohållbar och att man måste göra sig av med grabben?
Om KJ är väldigt störd, kan det vara så att han tänker "kan inte jag ha grabben så ska ingen ha honom" och kanske han tänkte samma sak när han insåg på riktigt att han inte fick "behålla" VB?
Att bli ratad är för en KJ-petson antagligen väldigt jobbigt.

Tror ni att det kan finnas ytterligare mobiler som inte hittats eller utretts?
Någon gammal kontantkortstelefon som försvunnit med VBs saker...

Jag måste också säga att jag inte är helt säker på att KJ är denna kallblodiga styckmördare. Bevisen känns en aning tunna. Hade känt mig mycket mer säker om MB blivit granskad lika mycket. Är man oskyldig vill man väl helst att allas misstankar ska släppa? Hela privatlivet är ju ändå uppfläkt menar jag.

Finns det inget tecken på DNA från VB på KJs kläder?
Eller är det just därför han påstod att de haft sex?

ja, jag märker själv att jag är splittrad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in