Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Om KJ mördade VB i lägenheten genom stick, dessutom stack henne upprepade gånger innan de dödliga sticken borde något bli blodigt, bl a. stickverktyget och delar av KJ. Eftersom att lägenheten inte är besudlad borde KJ ha tvättat sig. Är handfatet på toa med avlopp undersökt?
Jag har för mig att avlopp är kollade, dock har andra lght:er kontrollerats förr med väldigt varierande utfall. (Marinafallet tex)
Vad jag förstår så utdelades de dödande sticken först. När stick i ryggen tillkom är mer osäkert de kan ha tillkommit senare och inte ens i lght:n i min bok.
Jag tror att vb mördades i lght antingen i köket eller i den (ev) saknade madrassen.
Enligt vad som står i FUP behöver inte blodbesudlingen varit särskilt stor externt utan att det mesta blodet blev kvar i kroppen.
Stöd för det är dels det vällingliknande innehållet i vb:s mage på ett par cl. Vb hade druckit chocklad vid 2-3 tiden och enligt det så levde vb max 4 timmar vad jag förstår. Vidare har vi det misslyckade 112 samtalet och "svara svara" sms:en till MB samt frånvaron av svar från VB på MB:s senaste sms 19.40.
KJ packad in vb i duschdraperiet ganska omgående därav ingen doft av kadaver i lght.
Nån gång under kväll natt bar/släpade kj ut vb till sin bil som han körde fram till porten.
Gömde vb tillfälligt nånstans vid Åberget, där kj observerades dricka ur en hittad energidryck (burn)
Besöket hos brodern på kvällen torde bero på att kj initialt ville ha bärhjälp men fick lägga om strategin. Vidare kan han ha hämtat rengöringsmedel typ klorin, tejp etc.
Under några nätter därefter styckades och transporterades vb till ett enligt kj säkrare ställe som redan var avsökt.
Trots att kj var under span vet man att han var på vift flera nätter.
Han har ju själv vittnat om att han kan klättra upp till sin lght via balkongen på 2:a våningen bl.a.
Detta påvisar också att han inte är så klen som kj själv och andra i tråden vill påskina.
Vidare så har kj kollat mycket på "forensic files" och liknande på tv och trodde sig kunna begå det perfekta brottet. Men som bekant räckte det inte ända fram.
Sanningen? nej det finns säkert småfel, men inte långt ifrån.