Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Kan inte vara på tråden längre, men kan inte du eller zero kolla detta? Känns som en viktig punkt att reda ut. Fråga skadar inte. Själv kan jag inte speciellt mycket om detta.
Håller med! Det känns som en mycket viktig punkt, det är precis därför jag grävt ner mig i den delen av FUP den sista tiden.
Kan vi slå fast att MB:s redogörelse för SMS-innehållet är någorlunda riktig, så är det dels något som försvårar alla "hemligt möte MB/VB"-teorier, men framförallt: det blir ytterligare ett indicium som gör - tillsammans med mastning, SMS:en KJ/VB och frånvaron av dem efter kl 16 samt 112-tryckningen - att vi utom rimligt tvivel kan utgå från att hon var hos KJ och i ett svårt läge. Så ja, det är viktigt.
Och ja, jag bidrar gärna till att "reda ut det", även om IBAS rapport duger för mig som den är. Vad exakt är det vi vill veta? Att det är ställt utom allt tvivel - 100% säkert - att det IBAS skriver är sant, att den permanenta raderingen skedde med automatik och det inte finns något känt sätt att utifrån manipulera telefonen med liknande resultat? Om IBAS bekräftar det, kan vi då utgå från att MB inte visste om meddelandena kunde återskapas och därför inte ljög om deras innehåll? Isåfall är det värt ansträngningen för mig. Annars inte.