Citat:
Ursprungligen postat av
CattasBubbla
Så de skyddar honom inte om de vet, men om de misstänker att han styckat nån då skyddar de honom? Inte nog alltså med att både utredare och åklagare ska känna MB, nej de ska ha en så djup vänskap med honom att de inte bara är beredda att offra sina karriärer utan också sätta in en oskyldig kille på livstid?
MB
var misstänkt, vilket rimligen innebär att man
tror att han kan ha haft något med styckmordet på Vatchareeya att göra. Nej, utredare och åklagare riskerar inte sina karriärer genom att sätta KJ på livstid. KJ är delaktig, det vet åklagarna, men han är inte ensamt skyldig - det vet åklagarna också, men mörkar om.
Edit: Adv. Forssberg har vad jag förstår lyckats snappa upp något som stärker hans tro att klienten är oskyldig. Vilken jag till en del misstänker är en tidningsanka eller missuppfattning av NSD-journalistens artikel som refererades till i tråden. Det skulle i så fall motsäga Forssbergs medgivande att blodbesudlingen i KJ:s bil är besvärande för honom och inte kan bortförklaras. Jag antar därför att Forssberg menar att hans klient inte är skyldig på samtliga åtalspunkter, vilket Forssberg kommer att förklara och trovärdigt försöka plädera för i hovrätten - däremot erkänna brott mot griftefrid och att klientens ansvar inte sträcker sig längre än till brott mot griftefrid. Något av det slaget måste advokaten skissa på tillsammans med sin klent- samt, naturligtvis ha tillräckligt på fötterna för att inte framstå som en slät figur om han inte har täcknig för det han hintade om i intervjun för NSD.