Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Du är ute och cyklar, det finns inget som talar för att han är inblandad i VBs död, enligt åklagaren så har han en fullgott alibi, han är utesluten och avfärdad som GM.
Det skulle inte spela någon roll om så MB hade mördat 10 kvinnor förut av samma andledning, det skulle ändå vara KJ som satt åtalad idag för att utredningen visar att det är han som är skyldig.
Att vara i kontakt med någon per telefon är inte ens i närheten av att jämföras med att vara den sista som såg henne i livet.
Det finns inget på MB, inte ett skit, som gör att polisen anser att han ens är skäligen misstänkt.
Det du med fler sysslar med är rena trakasserier och förtal, helt utan att ni har någon som helst grund eller belägg för vad ni påstår, annat än era fantasier och starka vilja att han ska vara den skyldige.
Fullgott alibi före han åkte hem med Taxi, fruns alibi ger jag inte mycket för.
Du säger att det inte spelar någon roll av vad han har för förflutet. Med tanke på att han har varit VB:s älskare så är det relevant. Man brukar syna personer i brottsoffrets närhet. Det gör honom givetvis inte per automatik skyldig till något, men det bör göra honom intressant för utredningen.
Så intressant att man gör en grundlig undersökning, antingen för att fria eller fälla.
Eftersom husrannsakan mot KJ inte har gett någon brottsplats eller något mordvapen, hade det varit på sin plats att man tittat på andra alternativ.
Jag anser inte att det är trakasserier att anse att det finns andra tänkbara gärningsmän. Jag har läst FUP och följt rättegången och jag tycker att man har gjort ett undermåligt jobb, då man så hårt har låst sig vid KJ som gärningsman.
Min enda vilja är att rätt gärningsman ska sitta bakom lås och bom. Jag måste säga att jag inte i dagsläget är helt övertygad om att så är fallet. Det kan givetvis vara så, men utredningen och förhör har inte gett mig den övertygelsen.
Jag har ingen som helst relation till vare sig KJ eller MB.
Jag bor långt ifrån Boden. Vad som har väckt mitt intresse för detta brottsfall är att jag har personer med AS i min närhet.
Jag tycker att det är märkligt att du så benhårt anser att KJ är skyldig.
För MB, om han nu är helt oskyldig, hade det varit bra med en grundligare utredning.