2013-12-07, 15:58
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Nu är det ju så att vi vet hur SMS-trafiken sett ut mellan VB-KJ och VB-MB. Vi känner också till större delen av innehållet i SMS:en mellan KJ och VB. Men just de SMS som skickades i det helt avgörande skedet av historien, de skickades mellan MB och VB. Om de avvikit i innehåll och karaktär från det MB uppgivit i förhör och TR, då skulle det vara ytterst osannolikt att MB tog risken att behålla telefonen. Men det gjorde han. Vilket talar för att hans version är någorlunda (se mina reservationer på den punkten i spoilern ovan) riktig. Och därmed kan vi lägga ännu ett indicium som starkt pekar mot KJ till handlingarna.

Skulle skuld peka mot KJ för att du tror att MB återger sina raderade sms sanningsenligt?
Egendomligt konstaterande.

När polisen stod där tomhänt gällande MB:s mobil och endast frun som alibi, skulle man vidtagit en grundligare undersökning. Husrannsakan mm.
Hade det varit 3, 5, 11 personer kring offret som visat sig varit intressanta (misstänkta) för utredningen, skulle alla fått samma granskande behandling, därefter hade man kunnat avskriva ointressanta för utredningen. Men det handlar ju mycket om åklagarens intresse och polisens rapporter och det klart, är inte polisen så intresserad, försvinner denne/dessa för åklagaren.
Citera
2013-12-07, 16:00
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
MB visste när hon skulle lämna lägenheten tack vare sms kommunikationen dem emellan.
Var inte fråga om någon plantering. Det har jag aldrig påstått sedan jag började skriva i tråden i mitten av maj.
Taxichauffören minns bara MB- inga andra. Läs Fup.

Läs FUP igen, han säger inte att han inte minns några andra.
Han minns MB. Han säger inget mer.
Detta betyder att AN kan varit med eller inte.
Citera
2013-12-07, 16:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Har du läst FUP, han var inte formelt misstänkt han hördes som annan person.

Det är mänskligt att inte minnas allt, särskilt om man inte kan styrka det med data typ kvitto.

Du skriver olyckligt nog, säger allt om ditt logistiska tankesätt.
Så du tror polisen spanade på MB en vecka rent slumpmässigt för att de inte hade så mycket annat för sig? Jag tror de spanade på MB för att de trodde att han var mördaren eller den som rövat bort VB.

Antar att du tycker det är mänskligt att en med minst två diagnoser som medicineras också inte kan minnas allt?
Citera
2013-12-07, 16:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Läs FUP igen, han säger inte att han inte minns några andra.
Han minns MB. Han säger inget mer.
Detta betyder att AN kan varit med eller inte.

Precis taxichauffören minns bara MB - inga fler passagerare. Nu är vi överens.
Citera
2013-12-07, 16:09
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Precis taxichauffören minns bara MB - inga fler passagerare. Nu är vi överens.

Överrens? Han minns MB, det uttalandet säger inget om han var själv.
Det är din tolkning som antar att han var själv.
Citera
2013-12-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han avbröt ett måleriarbete i restaurangen för att åka och handla och återkom senare och fortsatte att handla. Det kan inte ha varit något annat än penslar han var ute efter, även om han passade på att köpa annat. Så hur kan han glömma penslar?

Hepp! Jag är MB och jag letar kvitton för att skapa ett alibi som bara rättshaverister på FB efterfrågar. Som nämnts letar jag gärna i sopkorgar efter kassakvitto(Kontant)
OCH jag planerar en romantisk middag med min fru samtidigt som jag vet att mitt offer skall plugga hos KJ. Det ger mig ett fantastiskt upplägg. Jag lurar min fru och knycker Vachereya! Hinner åxo hem emellan för att övertyga min fru o att allt är ok.
Sedan styckar jag VB och innan dess gås jag in i KJs lägenhet. Finurligt nog så hat jag räknat ut att han har en tejprulle hemma som jag känner att jag kan använda för att sätta dit honom. VB är nu styckat så jag använder tejpen för att tillsluta en kasse runt hennes huvud. Så skyndar jag mig in i KJs lägenhet och ställer tillbaka tejpen.
Det är då jag sprutar blod in i den stängda bagageluckan" Quarrel!??" samtidigt lägger jag valda delar av VBs kropp i bakluckan för att markera...sedan tvättar jag kroppsdelarna men markerar med KJs DNA på vristen eftersom jag vet att detta innebär att alla kommer att snabbt inse att det åxo är "planterat".....
HEPP! Så har jag gjort det perfekta brottet.....
FOLIEHATTAR!!!!!!!!
Citera
2013-12-07, 16:12
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Skulle skuld peka mot KJ för att du tror att MB återger sina raderade sms sanningsenligt?

När polisen stod där tomhänt gällande MB:s mobil och endast frun som alibi, skulle man vidtagit en grundligare undersökning. Husrannsakan mm.
Hade det varit 3, 5, 11 personer kring offret som visat sig varit intressanta (misstänkta) för utredningen, skulle alla fått samma granskande behandling, därefter hade man kunnat avskriva ointressanta för utredningen. Men det handlar ju mycket om åklagarens intresse och polisens rapporter och det klart, är inte polisen så intresserad, försvinner denne/dessa för åklagaren.

Sanningen är den att KJ drog på sig allt mer ögon från polisen med sitt underliga beteende och uttalanden.

Som tur är så hittade de också rätt så småningom.
Citera
2013-12-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Läs mitt resonemang i spoilern (och ursäkta för att det är långt, jag vet) och det som finns om SMS-trafiken i FUP. Jag har vridit och vänt på omständigheterna kring de här SMS:en som skickades just de avgörande timmarna mellan MB och VB, och jag drar den slutsatsen, ja: Om MB i sina vittnesmål ungefärligen återger vad som stod i SMS:en ("hon/han är helt knäpp!". "svara!!", "svara!!") och mobilen då är mastad till KJs lgh - långt från restaurangen där MB befinner sig - samt i kombination med 112-tryckningen, ja då talar det sammantaget starkt till KJs nackdel.

Om MB drar en vals om SMS:ens innehåll, och de innehöll något helt annat, t ex mötesplanering, ja, då tar han enligt min mening en helt osannolik risk, eftersom han inte kan veta 100% säkert att de inte kommer kunna återskapas. Hade det varit så, så hade hans telefon varit lika puts väck som VBs.
Citera
2013-12-07, 16:15
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det finns ingen som är i närheten av att ha ett lika starkt skäl att mörda VB som MB och AN, sedan kan du anse vad du vill beträffande skuldfrågan. Men den som tror att styckmordet på Vathareeya i alla delar utförts av en ensam gärningsman har ingen kontakt med marken och verkligheten, så mkt kan jag ju säga.

Nu är du inne på motiv igen = inget bevis.

Du tror inte KJ har gjort detta själv? Det tror jag.

Försök nu att linda in AN/MB i dina konspiratoriska planteringsteorier med KJ i mordet på VB.
Jag väntar otåligt på ett scenario som är plausible.
Citera
2013-12-07, 16:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Öhhh Halva tråden handlar om hur MB med ev. medhjälpare planterat VB:s blod i KJ:s bagage.

Övriga teorier till att KJ inte är GM.

KJ har endast hanterat VB:s döda kropp dvs. hjälpt någon annan - Osannolikt.
KJ och MB har tillsammans utfört mordet - Osannolikt.

Om angivna alternativ är de enda du kan tänka dig så har du ju begränsad tankeförmåga .. Men det är du ju inte ensam om i tråden. Skrämmande.
Citera
2013-12-07, 16:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Har du läst FUP, han var inte formelt misstänkt han hördes som annan person.

Det är mänskligt att inte minnas allt, särskilt om man inte kan styrka det med data typ kvitto.

Du skriver olyckligt nog, säger allt om ditt logistiska tankesätt.

Det var väl ett jäkla kacklande om MB var misstänkt eller inte, och nu kommer du dragandes med att han inte var formellt misstänkt. Du verkar tolka in det som att polisen inte misstänkte honom öht därför att polisen inte berättade det offentligt, dock betyder formell med två ll officiell. Nej, MB var inte officiellt misstänkt, dock var han sannolikt misstänkt, troligen på den lägre misstankegraden kan misstänkas. Det som talar för detta är att polisen hade span på MB samt att han förhördes om sina förehavanden aktuellt dygn. Polisen har ställt en viktig fråga till MB i sammanhanget, nämligen, har du något med VB död att göra, den frågan får man inte om man inte kan misstänkas.

Polisen behöver inte vare sig delge en person att polisen kan misstänka denne, eller berätta det för någon annan heller. Vederbörande kan vara misstänkt ändå. Vad är det du inte förstår?
Citera
2013-12-07, 16:35
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Oavsett skuld, borde både KJ och MB granskats och analyserats + några till ev.
Det är inte en cykelstöld som avhandlas. VB var en tjej som försvann, hittades mördad och styckad. Nog f-n har man råd att utreda ett sådant brott grundligt. Det kan vara därför vi inte har BP, mordvapen och styckningsplats. Ingen vet, bara GM och så är det än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in