2013-11-30, 20:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Lade till lite adresser i "täckningkartan".

Batterivägen 10 ligger nästan mitt i cellen. Ungefär i riktning 280° från "Åbergsmasten".

EDIT: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0

Betyder det att KJ och VB kan ha varit på festen på Batterigatan om vi tar hänsyn till deras mobilers positioner aktuell kväll? Om de kan ha varit där och också var det så är det inte konstigt att KJ försöker att få polisen att tro att de befann sig i KJ lägenhet hela kvällen. Ni har inget på mig sa han, VB var hos mig sa han. Batterivägen och festen är kanske hetare än vi hittills har förstått?
Citera
2013-11-30, 20:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Annars är det ganska vanligt att man använder maskeringstejp för att bättra på maskeringen på ett vapen i det här landet, det är min erfarenhet.

Okej, då var det inte för det ändamålet han använde kirurgtejpen på sina vapen, åtminstone inte på sitt PSG90, inte heller för att tejpa fast magasinet, sitter inte i, vad jag kan se på bilden. Vad använde han tejpen till i så fall, han säger ju att han använder det till sina vapen.
Han sprayfärgar vapen och tejp (Krylon, bl.a. khaki; kan förväxlas med packtejp). – I bakgrunden på den infällda bilden t.h. ser ut att ligga en färgad tejpbit på tork:
http://speedy.sh/zEatF/Sprayfarg-khaki.jpg

Här verkar sitta en kvarglömd tejpbit på köksbordet (jmfr med sårtejpen uppe t.v.):
http://speedy.sh/atKZG/Tejpbit-120427.jpg

…och här ligger en färgfläckad tejprulle på golvet:
http://speedy.sh/Bg2hx/Smutsig-tejprulle.jpg
Citera
2013-11-30, 20:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Har du fler bilder från Fallen Angel eventet? På ovanstående bild ser det ut som om KJ har mustasch. Hade han möjligen hakskägg också?
Ja, han hade hakskägg (om än av mindre och glesare slag). - Jämförelsebilden t.h. är från 121019, men ungefär så såg det nog ut även 4 maj 2013:
http://speedy.sh/JmE5C/Skagg.jpg
Citera
2013-11-30, 20:45
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Betyder det att KJ och VB kan ha varit på festen på Batterigatan om vi tar hänsyn till deras mobilers positioner aktuell kväll? Om de kan ha varit där och också var det så är det inte konstigt att KJ försöker att få polisen att tro att de befann sig i KJ lägenhet hela kvällen. Ni har inget på mig sa han, VB var hos mig sa han. Batterivägen och festen är kanske hetare än vi hittills har förstått?

Var festen den 4/5?

Eftersom det skiljer typ 60-70 meter mellan adresserna verkar det ju fullt möjligt.
Citera
2013-11-30, 20:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Var festen den 4/5?

Eftersom det skiljer typ 60-70 meter mellan adresserna verkar det ju fullt möjligt.

Hos vem var festen ?
Citera
2013-11-30, 20:55
Medlem
MrFolds avatar
Fattar inte varför nån fest hos några människor utan känd närmare koppling till vare sig kj eller vb plötsligt tilldrar sig intresse. Varför skulle de gått dit? Hon kommer till honom iförd mysdress för att plugga och hade sagt att hon skulle äta middag hemma sen. Är någon av personerna på festen känd våldsverkare eller sexbrottsling? Borde polisen kartlagt alla fester och kompiskvällar i grannskapet kanske?

Detta känns bara som ett försök att hålla lite liv i tråden.

Angående avsaknad av blod i kupen så har jag aldrig förstått varför det skulle vara så märkligt eller osannolikt. Kj emballerade liket i ryggsäcken och tvättade sig sen, bytte kanske också kläder. Har han inte haft ryggsäcken mot kroppen, utan snarare släpat den in och ut ur bagaget så blir det så klart inga besudlingar nån annanstans i bilen.
Citera
2013-11-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ:s lögner kommer att pulvriseras, men det finns väl ingenting som hindrar att man parallellt med detta återinför MB i utredningen om det är motiverat ..
Jag håller med dig.. förstår inte varför MB-skyldig eller oskyldig-verkar vara så tabu att diskutera! Visst fan verkar KJ vara skyldig, inget snack om saken.. men det är så många andra oskyldiga människor som diskuteras här i tråden, så jag tycker gott vi kan diskutera huruvida han har sylt på fingrarna eller ej.
Citera
2013-11-30, 21:01
Medlem
highfives avatar
Citat:
Var festen den 4/5?

CAK är vän med Jann*ke på ett av JNs FB konton. 6/5 hade MB 15 samtalskontakt med CAK. JN som sagt även vän med TB. Vilken soppa. Betyder säkert inget.
Citera
2013-11-30, 21:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ:s lögner kommer att pulvriseras, men det finns väl ingenting som hindrar att man parallellt med detta återinför MB i utredningen om det är motiverat ..

Det är lika ointressant som att misstänka att Mats Alm är inblandad.
Citera
2013-11-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är ointressant eftersom MB aldrig varit misstänkt och är avförd från utredningen. Det är väl av större intresse att fokusera på att slå hål på KJ's lögner?

Det har MB visst varit. Till samma grad faktiskt som KJ - tills VB hittades.

Dessutom tillåter jag mig att anse att ingen är dömd förrän allting annat är uteslutet.

Det kommer jag fortsätta att med.
Citera
2013-11-30, 21:09
Medlem
Citat:
Lade till lite adresser i "täckningkartan".

Batterivägen 10 ligger nästan mitt i cellen. Ungefär i riktning 280° från "Åbergsmasten".

EDIT: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0

men om KJ eller VB dykt upp på festen finns det ju massa vittnen som gått samman och ljugit, låter osannolikt. dessutom ser denna vänkrets mer ut som nördar än mördare. om man ska gå på fördomar.
Citera
2013-11-30, 21:10
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Fattar inte varför nån fest hos några människor utan känd närmare koppling till vare sig kj eller vb plötsligt tilldrar sig intresse. Varför skulle de gått dit? Hon kommer till honom iförd mysdress för att plugga och hade sagt att hon skulle äta middag hemma sen. Är någon av personerna på festen känd våldsverkare eller sexbrottsling? Borde polisen kartlagt alla fester och kompiskvällar i grannskapet kanske?

Detta känns bara som ett försök att hålla lite liv i tråden.

Angående avsaknad av blod i kupen så har jag aldrig förstått varför det skulle vara så märkligt eller osannolikt. Kj emballerade liket i ryggsäcken och tvättade sig sen, bytte kanske också kläder. Har han inte haft ryggsäcken mot kroppen, utan snarare släpat den in och ut ur bagaget så blir det så klart inga besudlingar nån annanstans i bilen.
Om KJ är den skyldige hur bar han torsot till fp2 utan att få blod eller annat på sina kläder om han transporterat torsot i bakluckan till gula huset? Det är ont om tvättmöjligheter vid gula huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in