2013-12-04, 14:51
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Frågeställningarna ger intryck av att hämtats från en populärvetenskaplig tidskrift. Jag utger mig inte för att vara amatörpsykolog, däremot har jag kunskapsbredd- och djup inom området psykiatri.

KJ har vid unga år inte hunnit med så mycket att samtliga 20 frågor skulle vara relevanta i hans fall. Sätter ?-tecken för detta på fem ställen och tror KJ är kvalificerad för 2: or avseende resten. Min bedömning är att KJ är psykopat och att andra konstaterade(?) diagnoser är underordnade besvär om syftet är att söka en förklaring till varför han mördade VB. Men KJ är enligt min absoluta uppfattning inte ensam gärningsman i detta.
Jo, listan kom som sagt från Wikipedia, så den uttrycker sig på ett sätt om är riktat till lekmän och inte professionella.

Du får gärna förklara mer vilka punkter du satt ? på och varför de övriga får 2 poäng.
Citera
2013-12-04, 15:00
Medlem
FUP-12s avatar
TheForeigner:

Nu har jag äntligen lyckats sammanställa samtliga dina iakttagelser som du har postat i tråden de senaste 3 veckorna och som du antyder har eller kan ha bäring på mordet på VB.

Så här ser det ut (det blev lite trångt mot slutet):

http://img822.imageshack.us/img822/6579/2yqi.png

Det är ca 30 personer hittills som du har identifierat ingå i allehanda intressanta och ytterligt misstänkta sammanhang - som naturligtvis INTE kan vara slumpmässiga!

Skulle du inte kunna ta och formulera en sammanhållen teori kring hur själva mordet har gått till utifrån dina iakttagelser?

Jag väntar spänt på den!
Senast redigerad av FUP-12 2013-12-04 kl. 15:04.
Citera
2013-12-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Frågeställningarna ger intryck av att hämtats från en populärvetenskaplig tidskrift. Jag utger mig inte för att vara amatörpsykolog, däremot har jag kunskapsbredd- och djup inom området psykiatri.

KJ har vid unga år inte hunnit med så mycket att samtliga 20 frågor skulle vara relevanta i hans fall. Sätter ?-tecken för detta på fem ställen och tror KJ är kvalificerad för 2: or avseende resten. Min bedömning är att KJ är psykopat och att andra konstaterade(?) diagnoser är underordnade besvär om syftet är att söka en förklaring till varför han mördade VB. Men KJ är enligt min absoluta uppfattning inte ensam gärningsman i detta.
Kunskapsbredd- och djup inom området psykiatri? Då borde du väl ha koll på skillnaden mellan psykologi och psykiatri Och vad betyder det egentligen, har du läst American Psycho tio gånger?
Oavsett om de 20 frågorna är hämtade från Wikipedia så är de såvitt jag kan se är de korrekta frågorna från PCL-R? (Hares test).

1. Talför/ytlig charmig (0)
2. Förhöjd självuppfattning/grandios (0)
3. Behov av spänning/blir lätt uttråkad (2)
4. Patologiskt lögnaktig (0)
5. Bedräglig/manipulativ (1)
6. Saknar ånger och skuldkänslor (2)
7. Flackt, ytligt känsloliv (2)
8. Kall/bristande empatisk förmåga (2)
9. Parasiterande livsstil (0)
10. Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet (1)
11. Promiskuöst och egoistiskt sexualliv (0)
12. Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder) (1)
13. Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt (1)
14. Impulsiv (1)
15. Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef (1)
16. Tar inte ansvar för sina handlingar (1)
17. Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden (0)
18. Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder) (0)
19. Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
20. Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)
Citera
2013-12-04, 15:39
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Kort svar: Ja!

Är du medveten om att två händelser KAN inträffa här i världen UTAN att de har ett samband?

Finns inget mystiskt med det du tar upp.

1. VB sover över hos Lars J. i Luleå - inte Boden - natten mellan den 27-28/3.

2. Av den senare FB-konversationen framgår att de troligtvis har delat säng.

3. Någonting händer, som VB tolkar som ett våldtäktsförsök/våldtäkt.

4. På morgonen den 28:e inleds en konversation på Facebook mellan VB och Lars H. Den slutar med att LH är ångerfull och VB får ett busskort.

5. Den 28:e mars skickar VB en ledsen Smiley till Axel H. och berättar att hon har blivit våldtagen.

6. Därefter sker ingenting.

7. VB polisanmäler inte händelsen.

8. När AH ger henne numret till kvinnojouren verkar VB inte vara "så pigg på det".

9. På direkt uppmaning av AH säger hon att hon inte vill tala med föräldrarna om det som hänt.

10. Den 1-2/4 träffas VB och AH. AH tar upp våldtäkten, men VB vill inte tala om det.

End of story.

Eller?

Du kanske kan hitta ett inlägg på Lars. H:s facebooksida där det framgår att han har en kusin som i slutet av 80-talet tillbringade sin semester i närheten av Lakaträsk?

I så fall skulle ju fallet vara löst.

På något sätt...

Det är möjligt att det är händelsen med LJ det handlar om.

Problemet är bara att LJ, som var en vänn av VB, säger att den händelsen du talar om hände hemma hos KJ, altså innomhus, i Luleå och att det hände den 12 Mars, altså 17 dagar tidigare + att AH sa att
våldtäkten den 29 Mars hände i Boden, utomhus och av okänd man och altså den 29 Mars.

Och sist, vad har du för problem eftersom att du så ofta tydligen har behov av att göra ner andra bara för att man inte tycker som du???
Du är helt enkelt en förbaskat otrevlig människa.

FUP 1044
Citater:

"På fråga så tror LJ att det här inträffade den 12/3."
Citera
2013-12-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Lyssna på ljudupptagningarna från rätten. KJ blev oerhört kränkt och förbannad när det insuinerades att han haft ihjäl sin hund, men är fullständigt likgiltig över att vara anklagad för mordet på VB.

Det säger väl det mesta?

Har inte lyssnat på dem, får inte till det i datorn fast jag försökt.

Jag har förstått att han blev väldigt kränkt över anklagelserna kring hunden medan han däremot var likgiltig när det gäller mordet men det säger mig att han är delaktig i detta men dock inte själv - det finns fler i det här och jag instämmer med MBoudines inlägg och tankar kring vad som ev. har skett.
Citera
2013-12-04, 15:51
Medlem
Citat:
You wish!

Du VILL så djävla gärna att det ska vara så, eller hur?

Men tyvärr, den tillgängliga informationen stödjer inte dina fantasier.

Dream on baby! Jag vill givetvis inte att det ska vara MB som våldtog VB.
Det jag vill:

Att ingen ska bli oskyldigt dömd.

Att polis och åklagare skärper till sig i det här fallet.

Att man inte ska få komma undan med lögner och vilseledning i rätten.

Att MB öppnar upp sig-fram med korten på bordet tack!! han vekar livrädd och bara ljuger och ljuger..........................
Citera
2013-12-04, 15:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
TheForeigner:

Nu har jag äntligen lyckats sammanställa samtliga dina iakttagelser som du har postat i tråden de senaste 3 veckorna och som du antyder har eller kan ha bäring på mordet på VB.

Så här ser det ut (det blev lite trångt mot slutet):

http://img822.imageshack.us/img822/6579/2yqi.png

Det är ca 30 personer hittills som du har identifierat ingå i allehanda intressanta och ytterligt misstänkta sammanhang - som naturligtvis INTE kan vara slumpmässiga!

Skulle du inte kunna ta och formulera en sammanhållen teori kring hur själva mordet har gått till utifrån dina iakttagelser?

Jag väntar spänt på den!
Kan du komma med ett rimligt, sammanhållet och fullständigt scenario? Åklagaren har det inte, hon har inte förklarat t.ex. hur en levandes VB:s blod har hamnat på tejpen.
Citera
2013-12-04, 16:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Dream on baby! Jag vill givetvis inte att det ska vara MB som våldtog VB.
Det jag vill:

Att ingen ska bli oskyldigt dömd.

Att polis och åklagare skärper till sig i det här fallet.

Att man inte ska få komma undan med lögner och vilseledning i rätten.

Att MB öppnar upp sig-fram med korten på bordet tack!! han vekar livrädd och bara ljuger och ljuger..........................

Ingen kommer bli oskyldigt dömd i detta fallet. KJ kommer, med all rätt, att bli fälld "bortom allt rimligt tvivel"

Det räcker för mig.
Citera
2013-12-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du komma med ett rimligt, sammanhållet och fullständigt scenario? Åklagaren har det inte, hon har inte förklarat t.ex. hur en levandes VB:s blod har hamnat på tejpen.
Nu behöver ju inte åklagaren förklara ALLT men en rejält långsökt förklaring är annars att KJ fick blod på händerna när han högg ihjäl VB och sen hämtade tejpen för att tejpa ihop duschdraperiet...
Citera
2013-12-04, 16:07
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Jag kan.

KJ blev sne av endera anledning (som i sig är helt ointressant) på VB. Dödade henne, styckade henne och fixade och trixade undan kropp, mordvapen m.m. med en o s a n n o l i k tur, men glömde lite blod här och där. Too bad för honom.

Det är allt som behövs, det är bevisat bortom allt rimligt tvivel. Indicier och en del tekniks bevisning ligger till grund.
Citera
2013-12-04, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ingen kommer bli oskyldigt dömd i detta fallet. KJ kommer, med all rätt, att bli fälld "bortom allt rimligt tvivel"

Det räcker för mig.

Det finns ingenting som tyder på att han kommer att bli fälld? För en inplanterad blodfläck? Skulle inte tro det ........
Citera
2013-12-04, 16:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Nu behöver ju inte åklagaren förklara ALLT men en rejält långsökt förklaring är annars att KJ fick blod på händerna när han högg ihjäl VB och sen hämtade tejpen för att tejpa ihop duschdraperiet...
Det var inte ett rimligt, sammanhållet och fullständigt scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in