2013-12-06, 21:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Det vittnet anser jag inte vara trovärdigt, fel tid ingen klar iaktagelse utan bara tro från vittnet.

Om det var fel tid, inte trovärdigt vittne så kan det vara rätt tid, så att säga, det var inte 21:30 tiden, utan 20:30 tiden.
Citera
2013-12-06, 21:05
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Hahaha...

Kul skämt ditt troll...

Troll, det är du som är foliehatt, ingen notis togs till hennes vittnesutsago i rätten.
Det är bara planteringsteorierna som vill ha med henne och MB som GM.
Citera
2013-12-06, 21:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, det är fel.

VBs mobilen befann sig under masten som täcker KJs bostad vid sista registrerade händelse(2G/3G bytet). Efter den tidpunkten kan mobilen förflyttats till Borte Långtbortistan utan att det syns i några signaleringslistor. När sedan mobilen ropar på MNC'n kl 23... vad nu klockan var, är den inte längre påslagen utan antingen är den trasig, sänkt i vatten eller så har batteriet plockats ur. Den slogs inte av på avstängningsknappen.

Om man tittar på cellens täckning i FUP så gränsar 270 graders tjolahopsanvadenuheter, till just den väg Q gick. Kan det vara så att masten faktiskt täcker in just den väg Q provgick när han erfor det han gjorde?
Citera
2013-12-06, 21:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jaha, och vittnet Bronning såg Elvis på Lejonbacksvägen förmodar jag då?

Vilken jävla löjlig kommentar. Hur en normalbegåvad människa kan anse det ställt utom rimlig tvivel att det måste ha varit Vatchareeya som Bronning såg övergår allt förstånd.
Citera
2013-12-06, 21:09
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det var fel tid, inte trovärdigt vittne så kan det vara rätt tid, så att säga, det var inte 21:30 tiden, utan 20:30 tiden.

Hon var väldigt osäker därav inte trovärdig.

Märkligt att de som vill se MB som GM och tror på planteringsteorin tror mer på en flummig iaktagelse på gatan än en likhund i KJ:S bagage.
Citera
2013-12-06, 21:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Hon var väldigt osäker därav inte trovärdig.

Märkligt att de som vill se MB som GM och tror på planteringsteorin tror mer på en flummig iaktagelse på gatan än en likhund i KJ:S bagage.

Har sagt tidigare ungefär att, det viktiga är att hon sett en ung tjej på platsen nämnd tid, det är det intressanta, hon kan ha sett NN men kan ha varit VB, därför intressant.
Citera
2013-12-06, 21:17
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
1) Jag förklarade en rimlig teori som stämmer med 2G/3G bytet och 6 minuters nedkopplingen samt vittnet. Vad syftet med promenaden vet ingen, men jag tror hon väntade på någon.

2) Med 10° grader när syftade jag till antennriktningen. Täckningen blir en tårtbit på 120°. Begriper du inte nu är det darwin award varning...

EDIT: Kolla länken, här är alla cellernas teoretiska täckningsområde inritat. (Fungerar bara med nyare webbläsare)
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0&hl=sv

Jaja, nu begriper jag. Exempelmasten har två sändare/mottagare som sänder ut i två riktningar: 360, resp 120 grader med en felmarginal på 10 grader vardera. Båda har sen ett täckningsområde på 60 grader åt vardera hållet på ett ungefär. Och när man pejlar en mobil mot en mast så går det endast att se just att den varit inom någon av mastens sändares täckningsområden, inte ens grovt hur den befann sig i förhållande till masten?

Darwin Award har f.ö. inget med detta att göra och din förklaring var nog inte så extremt tydlig du själv tycker den var för någon som inte kan nånting om mobilmaster och pejling.
Citera
2013-12-06, 21:28
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har sagt tidigare ungefär att, det viktiga är att hon sett en ung tjej på platsen nämnd tid, det är det intressanta, hon kan ha sett NN men kan ha varit VB, därför intressant.

Jo, visst har uppgiften ett intresse. Men den stöds inte av några andra iakttagelser dessvärre. Och hela "promenadteorin" bygger på att flera av varandra oberoende märkliga saker inträffat:

- Att VB en lördagkväll beger sig mot MB:s bostad som hon veterligen aldrig besökt honom förut. Dessutom hade han i FB-konversationen sagt följande om eventuella kontakter på helger (896)
Citat:
den 14 april
09:38
Micke Berg
Varför tror du jag är sur bara för att jag inte svarar. Jag vill vara i fred på helgegrna för jag har så mycket jag måste göras och ids inte engagera mig i andras liv då.

- Att KJ minns totalt fel/ljuger fast han är oskyldig om när VB gick

- Att vittnet tagit fel på drygt en timme, en timme under vilka ljusförhållandena ändrades ganska kraftigt

- Att VB tagit en route som är helt logiskt obegriplig hur man än vrider och vänder på saken. Quarrels förklaring att hon ska ha tagit en omväg för att undvika trafiken på Sävastvägen. Fågelvägen KJ:s bostad - Quarrels andra pejlingspunkt på Sävastvägen är det uppskattningsvis 800-900 meter. Den märkliga route som VB skulle ha tagit för att passera vittnets observationspunkt blir om man t ex antar att hon började att gå Flottiljvägen - Lorvenvägen runt 2,5 KM åtminstone. Genom skogen. Problemet är att Quarrel vill inte avfärda några teorier om det inte går att visa att de är helt fysiskt omöjliga. Så går det förstås inte att jobba i en riktig utredning - man måste ha en rimlighetsfaktor i sina analyser, annars kommer man aldrig framåt.
Senast redigerad av MrFold 2013-12-06 kl. 21:37.
Citera
2013-12-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det förklarade jag. Den gick inte att öppna.

Kan du beskriva lite närmare var väskan låg? Har du tipsat polisen?

Får inte upp img837.imageshack.us/img837/1918/tcl7.jpg

Är den borttagen eller är det fel hos mig? Vad föreställde den?
Senast redigerad av laponica 2013-12-06 kl. 21:36.
Citera
2013-12-06, 21:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jo, visst har uppgiften ett intresse. Men den stöds inte av några andra iakttagelser dessvärre. Och hela "promenadteorin" bygger på att flera av varandra oberoende märkliga saker inträffat:

- Att vittnet tagit fel på drygt en timme, en timme under vilka ljusförhållandena ändrades ganska kraftigt

- Att VB tagit en route som är helt logiskt obegriplig hur man än vrider och vänder på saken. Quarrels förklaring att hon ska ha tagit en omväg för att undvika trafiken på Sävastvägen. Fågelvägen KJ:s bostad - Quarrels andra pejlingspunkt på Sävastvägen är det uppskattningsvis 800-900 meter. Den märkliga route som VB skulle ha tagit för att passera vittnets observationspunkt blir om man t ex antar att hon började att gå Flottiljvägen - Lorvenvägen runt 2,5 KM åtminstone. Genom skogen. Problemet är att Quarrel vill inte avfärda några teorier om det inte går att visa att de är helt fysiskt omöjliga. Så går det förstås inte att jobba i en riktig utredning - man måste ha en rimlighetsfaktor i sina analyser, annars kommer man aldrig framåt.

En timme är väl inte så konstigt, vittnespsykologi.

Att VB skulle ha valt en märklig väg, tja, om man är på flykt väljer man kanske inte den väg som är logisk.

Att KJ tar fel på tid kan skyllas på hans dåliga tidsuppfattning, men kanske också på dåligt minne.
Citera
2013-12-06, 21:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Kan du beskriva lite närmare var väskan låg? Har du tipsat polisen?
Ja, jag har markerat gångvägen som jag tog på kartan. http://goo.gl/maps/Easu2 Väskan hittades där gångvägen slutar vid älven. Det var inte jag som hittade väskan och jag har inte tipsat polisen.
Citera
2013-12-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Jag beundrar ditt tålamod. Jag blev för trött för att svara på vissa personers inlägg här när man skrev något som talade emot deras INTRESSANTA teori och de bara hoppade över det man skrev.

Det roliga är att oavsett om hon har gått ut och gått så pekar fortfarande ALLA bevis på att det är KJ som har gjort det. Om vi nu säger att hon har gått ut och gått så som MB-hatarna så gärna vill ha det till så är det fortfarande större chans att KJ har åkt efter än att MB skulle ha taxichaufförer och frugan som ljuger för honom. KJ vet vart hon skulle gå. Det var kanske kallt och mörkt så när KJ kom med bilen trots att han kanske sagt att han inte skulle skjutsa henne så kan jag tänka mig att hon lätt hoppar in. Och sen vet vi i så fall vad som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in