2013-12-06, 20:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför skulle dom ta varsin taxi?

Observera "tror" och "ev" (eventuellt). Hon har också fel på en timme. Jag gissar att hon var påverkad av alkohol och antagligen ganska "dimmig". Det är som med alla dina konspirationsteorier: Det finns alltid minst en "naturlig" teori som är mycket mindre komplicerad och mycket mindre långsökt. Det är ingen hejd på vad många konstiga saker som måste ha hänt för att få ihop din mordteori.

Tja, teorin går väl ut på att MB hade avsikter som AN inte kände till, hon for hem på egen hand dum som en kossa, begrep inte att MB skulle ut och mörda älskarinnan, något ditåt om jag förstått texten mellan raderna.
Citera
2013-12-06, 20:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
1) Jag förklarade en rimlig teori som stämmer med 2G/3G bytet och 6 minuters nedkopplingen samt vittnet. Vad syftet med promenaden vet ingen, men jag tror hon väntade på någon.

2) Med 10° grader när syftade jag till antennriktningen. Täckningen blir en tårtbit på 120°. Begriper du inte nu är det darwin award varning...

Hur rimmar den teorin med utredarens konklusion att VB mobil var i riktning KJ lägenhet tills den sa upp bekantskapen med masten?
Citera
2013-12-06, 20:51
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag har ett stort fotoalbum.. kanske en sådan väska finns i mina digitala gömmor.. tar en hel del skit bilder som är kameratest..

Man rör ju inget runt Boden för det är säkert förknippat med det mest bestialiska mord i norra sverige.. så måste det vara.. posta ut bilder på allsköns skit styvt sex månader senare.. jag har svaret.. väskan eller vad det än kan vara.. vakna postare i tråden och var seriös för det kräver offret och vad som henne drabbats.. visa respekt för hennes familj och även de många utan grund som både mobbas och häcklas i tråden. Denna tråd har blivit ett eldorado får icke seriösa krimsökare som säger sig vara seriös och backar när man inser sin teori inte kan vara möjlig eller sann. Man bara lämnar forumet och dyker upp som ny psedonym.

ToZon, vad är det som gör att du påstår att Q:s bilder är fejk?
Om så vore det anmärkningsvärt!
Citera
2013-12-06, 20:52
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur rimmar den teorin med utredarens konklusion att VB mobil var i riktning KJ lägenhet tills den sa upp bekantskapen med masten?

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citat:
Omkopplingen 2G/3G loggas beroende på operatörens egna inställningar och vad dem själva väljer att spara. Oklart vilken data Telia sparar vid omkoppling 2G/3G, man kan ju lämna en cell utan att det registreras - det är först vid en händelse det registreras.
Citera
2013-12-06, 20:53
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
1) Jag förklarade en rimlig teori som stämmer med 2G/3G bytet och 6 minuters nedkopplingen samt vittnet. Vad syftet med promenaden vet ingen, men jag tror hon väntade på någon.

2) Med 10° grader när syftade jag till antennriktningen. Täckningen blir en tårtbit på 120°. Begriper du inte nu är det darwin award varning...

EDIT: Kolla länken, här är alla cellernas teoretiska täckningsområde inritat. (Fungerar bara med nyare webbläsare)
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0&hl=sv

Med anledning av att inget sms skickades från VB:s telefon under aktuell tid så anser jag att teorin faller. VB var redan död.
Citera
2013-12-06, 20:54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Funderat på det där, en möjlighet är att KJ hade VB mobil i besittning, VB på vift, men då stämmer det inte med 3-2G skiftningen på den plats som Q besökt med mindre att det var KJ som gick den där sträckan, eller?

VB flydde KJ, KJ jagar efter VB på sin väg mot MB, och mordet sker mellan Lejonbacksvägen och Sävast?

Tänkbart, men i så fall är vittnets observation att tjejen verkade avspänd och lugn knappast korrekt. OM detta har hänt så är inte telefonen inblandad, det vågar jag nästan lova. Telefonen är sönderslagen eller på annat vis försatt ur brukbart skick av KJ, troligen i lägenheten. VB lämnar arg/upprörd/rädd lägenheten och bestämmer sig för att ta en udda väg hem ifall KJ skulle komma efter henne (Det är lite mindre långsökt än att hon skulle vara på väg till MB - det är trots allt möjligt att tänka sig att hon tänker ta vägen via Torpgärdsleden eller kanske rentav ända bort till Lulevägen in mot centrum.

Denna teori stämmer lite bättre med skriken från lägenheten. Däremot är den knepig att få ihop med besöket hos brodern i föräldrahemmet, även om vi skjuter fram hans ankomst dit till kanske framåt halv elva. I så fall måste han ha dödat henne nånstans efter vägen ganska snabbt (stämmer dåligt med "utdraget förlopp"), gömt kroppen provisoriskt och återkommit senare på natten för att hämta den.

Hade jag varit karatespårare hade jag kanske kläckt teorin att KJ och VB faktiskt bråkar, att hon flyr utan telefon till MB som dödar henne efter att ha fått reda på vad som hänt och bestämt sig för att nu var rätta tillfället att göra sig av med sin älskarinna och skylla på någon annan genom att hantera liket som han hört rykten på stan om att KJ gjort med hunden och sen hälla lite blod i bakluckan (Han hade redan rekat den 30/4 att det var KJ:s bil för att vara beredd och sen hade han övertalat VB att åka och plugga hos sin "kompis" på lördagen). I n t e r e s a n t!
Citera
2013-12-06, 20:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Vad jag har förstått så har VB mobil befunnit sig i riktning KJ lägenhet hela kvällen tills den dog, är det fel menar du?
Citera
2013-12-06, 20:55
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Med anledning av att inget sms skickades från VB:s telefon under aktuell tid så anser jag att teorin faller. VB var redan död.

Jaha, och vittnet Bronning såg Elvis på Lejonbacksvägen förmodar jag då?
Citera
2013-12-06, 20:58
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Jaha, och vittnet Bronning såg Elvis på Lejonbacksvägen förmodar jag då?

Det vittnet anser jag inte vara trovärdigt, fel tid ingen klar iaktagelse utan bara tro från vittnet.
Citera
2013-12-06, 20:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tänkbart, men i så fall är vittnets observation att tjejen verkade avspänd och lugn knappast korrekt. OM detta har hänt så är inte telefonen inblandad, det vågar jag nästan lova. Telefonen är sönderslagen eller på annat vis försatt ur brukbart skick av KJ, troligen i lägenheten. VB lämnar arg/upprörd/rädd lägenheten och bestämmer sig för att ta en udda väg hem ifall KJ skulle komma efter henne (Det är lite mindre långsökt än att hon skulle vara på väg till MB - det är trots allt möjligt att tänka sig att hon tänker ta vägen via Torpgärdsleden eller kanske rentav ända bort till Lulevägen in mot centrum.

Denna teori stämmer lite bättre med skriken från lägenheten. Däremot är den knepig att få ihop med besöket hos brodern i föräldrahemmet, även om vi skjuter fram hans ankomst dit till kanske framåt halv elva. I så fall måste han ha dödat henne nånstans efter vägen ganska snabbt (stämmer dåligt med "utdraget förlopp"), gömt kroppen provisoriskt och återkommit senare på natten för att hämta den.

Hade jag varit karatespårare hade jag kanske kläckt teorin att KJ och VB faktiskt bråkar, att hon flyr utan telefon till MB som dödar henne efter att ha fått reda på vad som hänt och bestämt sig för att nu var rätta tillfället att göra sig av med sin älskarinna och skylla på någon annan genom att hantera liket som han hört rykten på stan om att KJ gjort med hunden och sen hälla lite blod i bakluckan (Han hade redan rekat den 30/4 att det var KJ:s bil för att vara beredd och sen hade han övertalat VB att åka och plugga hos sin "kompis" på lördagen). I n t e r e s a n t!

Det där scenariot har jag varit inne på ganska tidigt har jag för mig, kanske var det något ditåt, framkommit en del på sista tiden som kan tyda på det, bl a. det Q redovisade angående sin erfarenhet av 3 till 2 skiftningen.

Det där med MB, nja,,,,hur fan kom du ens på den teorin, inte likt dig, måste vara ironi, INTE, resant.
Citera
2013-12-06, 21:02
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Vad jag har förstått så har VB mobil befunnit sig i riktning KJ lägenhet hela kvällen tills den dog, är det fel menar du?

Nej, det är fel.

VBs mobilen befann sig under masten som täcker KJs bostad vid sista registrerade händelse(2G/3G bytet). Efter den tidpunkten kan mobilen förflyttats till Borte Långtbortistan utan att det syns i några signaleringslistor. När sedan mobilen ropar på MNC'n kl 23... vad nu klockan var, är den inte längre påslagen utan antingen är den trasig, sänkt i vatten eller så har batteriet plockats ur. Den slogs inte av på avstängningsknappen.
Citera
2013-12-06, 21:03
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Det vittnet anser jag inte vara trovärdigt, fel tid ingen klar iaktagelse utan bara tro från vittnet.

Hahaha...

Kul skämt ditt troll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in