Citat:
Ursprungligen postat av
Bajen2013
Du glömde det absolut viktigaste.
Polisen har inte ens letat efter fysiska bevis, därav att det inte finns några konkreta saker att gå på just nu, eller jämföra gentemot KJ.
För ponera att polisen kontrollerat MB lite närmare och snabbare. De ger sken av att ha kollat honom, men det är bogus. Glöm att dom har kollat honom.
Hade de exempelvis gjort en husrannsakan på tre ställen och hittat spår efter VB, exempelvis blidspår i brunnen på hans restaurang, dna i frysen, en missing knife ur ett set, hårstrån från VB där det inte ska finnas hårstrån, dna från VB i hans säng, andra meddelanden på hans dator än vad som blivit redovisat (det finns viber, skype, whatsapp, kik, instagram, twitter m.m att kolla) vidare kanske de hade hittat hans gamla sålda bil med blodspår.
Osv osv. Kom inte att snacka om att det saknas bevis när man inte letat överhuvudtaget.
För hittar man NÅGOT av dessa bevis så är planteringsteorin väldigt aktuell hux flux.
Jag anser fortfarande att det är svårt för KJ att genomföra hela kedjan av händelser. I vissa lägen smarta drag,(ingen mp hittad, inga kläder, vapen, händer, styckplats, blodstänk på kroppen, håret, kläder, skor, hemmet, framsätet i bilen osv) och i andra helt oförklarligt dumma saker, såsom att ha en handske med blid, en påse med blod i bagaget. Blod i bagaget.
Tejprullen är ett ickebevis.
Att polisen planterar spår sker löpande, men mest när det gäller narkotikabrott. De blir så frusterade när det VET att ngn gjort ngt så de tar genvägen att plantera. Rätt man brukar åka fast, men ibland går det över gränsen.
Hur det förhåller sig här vet vi inte.
Kommer ens liklukten i bilen från VB? Hur ska vi veta?
KJ sitter där han sitter mest för att han är en kuf i mångas ögon. Men har han verkligen gjort allt detta själv? Står det helt utom rimligt tvivel? Ska vi skicka in honom på 17 år på anstalt? När det är så många frågetecken och saker som saknas?
Ska vi inte hellre låta åklagarna börja om istället och leta ytterligare bevis? Och be dem göra det på rätt sätt denna gång. Inte så många misstag tack.
Mitt första tips om vapnen, var att kolla i sjön. Finns det ngn sjö i närheten av fp? Snart kommer vintern.
Tror mp är i närheten av fp2.
Benen verkar ha fått ben, och förflyttats utan orsak, kanske av ngn morbid stackare. Kanske av KJ?
Det är INTE mb som flyttat benen, inte hans stil överhuvudtaget att göra ngt så orationellt. Typiskt KJ.
Resten är gjort av en cool stark kille.
Eller KJ med en jävla tur ( och otur)
Har MB verkligen gjort så har han haft en JÄVLA tur också.... Vem vet KJ kanske flyttade benen från FP2 till gula huset med hjälp av bilen? Det är väl knappt att han orkar bära in dem.
Fråga mig inte varför. Han gör orationella saker, som exempelvis klipper av ärmarna på nya tröjor han fått av föräldrarna för det passar bättre utan ärmar.
Japp, jag missade en del annat också. Så blir det när man bryter löftet att aldrig skriva i affekt, men jag var tvungen. Det är inte första gången som skribenten går in och talar om vad som är ok eller inte att tycka/tänka i den här tråden. Det finns regler för skrivandet och moderatorer för detta ändamål, vilket gör att posthoror (ursäkta uttrycket men det är uppenbart vad hen är) som ska leka åsiktspoliser kan dra något gammalt över sig.
I mitt förra inlägg kan det också framstå som att MB haft oralt samt vaginalt umgänge med offret, vilket kan misstolkas. Så pervers tvivlar jag på att han varit, utan detta umgänge skulle alltså ha skett innan VB togs av daga, bara för att klargöra.
Jo, många anser nog att norra Sveriges största mordutredning lämnar en del övrigt att önska. Jag tror att ett omtag (ett uttryck som jag snappat upp i tråden) vore lämpligt. Om inte annat så för att MB skall kunna leva resten av sitt liv som ett vidrigt svin istället för misstänkt mördare på fri fot.
Rädd på riktigt blir jag när "man" slår sig för bröstet och talar om hur oerhört allomfattande denna enorma utredning varit, och berättar hur många förhör som hållits och vilka ofantliga resurser som tagits i anspråk. Sen sitter det en kuf som gillar att köra upp smörinsmorda ölflaskor i röven på sig själv och ska försvara sig. Hos mig ringer varningsklockan om att det kan ligga en hund begraven.
Benen som har fått ben tycker jag tyder på att någon ville att kroppen skulle hittas. Planteringsteorin ger vid handen (ursäkta uttrycket) att kroppen behövde hittas och det skyndsamt. Jag tycker också att det i FUP, mellan raderna, går att utläsa ett mycket starkt motiv. Fyndplats 2 tror jag är mer intressant än vad som framställts i FUP. GM använde stenar och stammar för att förhindra att kroppen skulle flyttas/påverkas av t.ex. djur. Varför skulle en sån sak vara viktigt för KJ?
För en planterare däremot skulle denna detalj vara avgörande. Stenarna och stammarna har knappast lagts dit för att göra ett "statement", inte heller för att framgångsrikt dölja kroppen av vad jag kan förstå.
Neee, GÖR OM! GÖR RÄTT! Ett uttryck som kan förknippas med Boden på mer än ett sätt, har sällan känts så aktuellt.