2013-12-06, 21:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En timme är väl inte så konstigt, vittnespsykologi.

Att VB skulle ha valt en märklig väg, tja, om man är på flykt väljer man kanske inte den väg som är logisk.

Att KJ tar fel på tid kan skyllas på hans dåliga tidsuppfattning, men kanske också på dåligt minne.

Ja, fast i Quarrel&co:s teorier så är hon ju inte på flykt, utan på en synnerligen medveten och i SMS-trafiken planerad promenad till sin älskare. Och är hon på flykt så tar ju inte KJ fel, utan ljuger om avfärden.
Citera
2013-12-06, 21:42
Medlem
Quarrels avatar
Det har ifrågasatts om MB skulle hinna handla på ICA Kvantum kl 15:44 och på Coop Forum redan kl 15:47. Därför gjordes en tidsstudie i torsdags morse. http://img19.imageshack.us/img19/1705/fz1w.jpg Det visar att det är möjligt, även om man kan räkna med kö på lördagar, och han kanske behövde leta.

Som biresultat av tidsstudien uppmärksammades att ICA Kvantum har både penslar och ägg, alltså de varor han köpte på Coop Forum. Och ICA Kvantum är granne med två färgaffärer...
Citera
2013-12-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
1. What? Var i FUP:en finns det ett påstående om denna trekant? Vad är det i övrigt för material från FUP du menar att "spåret" bygger på som inte har att göra med hans antagna karaktär, utan iakttagelser och indicier runt själva försvinnandet och mordet?

2. Ja du herr tvärsäker - det där uttalandet ger jag inte mycket för. Det går definitivt inte snabbare i USA i snitt, eftersom hela överklagandehanteringen handlar om "due process" - att visa att det begåtts formell i hanteringen som kränkt den dömdes konstitutionella rättigheter och därmed ska ge rätt till ny prövning. När du säger "uppdiktade tekniska bevis" kan jag förvisso dra mig till minnes några svenska fall där väl Joy Rahman är det som först dyker upp i skallen. Men den tekniska bevisningen i målet som binder KJ vid att ha hanterat den döda kroppen är såvitt jag kan förstå solid och ifrågasattes heller inte på allvar av advokaterna vid rättegången.

1. Sök på strängen "när vi älskade dig". Och i övrigt tex. vad de tvä tredjedelarna skriver på facebook efter att de förstått att BO:VB nog inte kommer tillbaka "hhaaaahhaha plugga hårt" osv. osv.

2. Alltså, det främsta stället i Sverige att stoppa förvanskade tekniska bevis är vid SKL. Har SKL passerats så är svenskt rättsväsende helt utvecklingsstört, från högstadie och gymnasiesynpunkt. Att KJ inte hade ett bra försvar fattar väl alla, men han var inte åtalad av de skarpaste knivarna i lådan heller. Men det går att läsa saker mellan raderna i fupen. Fusk & fiffel, och inte heller vill de göra en tidsbestämning av materialet för att försäkra sig om att bevisen är korrekta. Kort sagt uruselt.

Citat:
3. Ja det får du tycka, men det är ett reellt problem att en persons negativa karaktär kan få människor att blunda för svagheter i bevisningen. Detta är givetvis en risk även när det gäller KJ, men i MB-fallet är det uppenbart att det är hur han verkar vara som person som främst driver folk här att fortsätta köra runt i sitt karatespår. Några konkreta omständigheter som pekar mot att det skulle kunna vara sant finns ju inte.

4. Grov misshandel? Vad fan menar du då?

3. Jag tycker att du har fel, men det är ju för att jag har sett RAR

4. Att spöa på ett barn på det vis som beskrivs av vederbörandes ex. i fup är grov misshandel.
Senast redigerad av BehindRayban 2013-12-06 kl. 21:47.
Citera
2013-12-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ja, fast i Quarrel&co:s teorier så är hon ju inte på flykt, utan på en synnerligen medveten och i SMS-trafiken planerad promenad till sin älskare. Och är hon på flykt så tar ju inte KJ fel, utan ljuger om avfärden.

Det där är ju en svaghet i det hela, men låt oss säga att MB (som visste att BO:VB var hos KJ) skulle ha kunnat vänta utanför. Sure. Men det är ont om bevis såvida tidsundersökning av bevismaterialet inte sker.
Citera
2013-12-06, 21:49
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har ifrågasatts om MB skulle hinna handla på ICA Kvantum kl 15:44 och på Coop Forum redan kl 15:47. Därför gjordes en tidsstudie i torsdags morse. http://img19.imageshack.us/img19/1705/fz1w.jpg Det visar att det är möjligt, även om man kan räkna med kö på lördagar, och han kanske behövde leta.

Som biresultat av tidsstudien uppmärksammades att ICA Kvantum har både penslar och ägg, alltså de varor han köpte på Coop Forum. Och ICA Kvantum är granne med två färgaffärer...

Färgaffären har öppet så sent en Lördag?

MB kanske kom på att han glömt köpa dessa detaljer,,,,,

Iofs. är det inte relevant för tråden då KJ är GM.
Citera
2013-12-06, 21:51
Moderator
OYs avatar
Citat:

Smör, har de smör, står smöret nära de andra varorna som det finns kvitto på?
Citera
2013-12-06, 21:52
Medlem
highfives avatar
Citat:

Vem vill gå in på ett varuhus om man är lite kändis i Boden och har lite bråttom? Dessutom klädd i arbetskläder. Vet inte om färgaffärerna var öppna så länge på lördagen, men det finns mackar också som har penslar (om man nu nöjer sig med syntetpenslar) och ägg.
Citera
2013-12-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
ToZon, vad är det som gör att du påstår att Q:s bilder är fejk?
Om så vore det anmärkningsvärt!

Man kan ju börja med att visa point på map.. var bilderna tagits så kan de kollas mot andra bilder som finns och vara av intresse.
Det finns en mängd olika observationer, kan de isf matcha mot någon av dessa.

Jag vill poängtera att det finns intet ett område som är så avsökts som dessa bilder säger sig härkomma från, polis, MPS, frivilliga, förberedelse oringen, oringen tävlande som var ca 10.000 har strömmat igenom och ingen har sett detta.. väska och diverse prylar.. Vad är sannolikheten att det är äkta bilder .. nada. Det är lögn och förbannad lögn och det ger tråden dålig trovärdighet att verkligen vilja vara seriös.
Citera
2013-12-06, 21:53
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Sök på strängen "när vi älskade dig". Och i övrigt tex. vad de tvä tredjedelarna skriver på facebook efter att de förstått att BO:VB nog inte kommer tillbaka "hhaaaahhaha plugga hårt" osv. osv.

2. Alltså, det främsta stället i Sverige att stoppa förvanskade tekniska bevis är vid SKL. Har SKL passerats så är svenskt rättsväsende helt utvecklingsstört, från högstadie och gymnasiesynpunkt. Att KJ inte hade ett bra försvar fattar väl alla, men han var inte åtalad av de skarpaste knivarna i lådan heller. Men det går att läsa saker mellan raderna i fupen. Fusk & fiffel, och inte heller vill de göra en tidsbestämning av materialet för att försäkra sig om att bevisen är korrekta. Kort sagt uruselt.

3. Jag tycker att du har fel, men det är ju för att jag har sett RAR

4. Att spöa på ett barn på det vis som beskrivs av vederbörandes ex. i fup är grov misshandel.

Herregud, du är out of bounds. En försmådd älskarinna tror du på ang. misshandel av hennes son och hur du kan tolka "när vi älskade" för att en trekant ägt rum, där är helt enkelt trollvarning big time.
Citera
2013-12-06, 22:00
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Jo, visst har uppgiften ett intresse. Men den stöds inte av några andra iakttagelser dessvärre. Och hela "promenadteorin" bygger på att flera av varandra oberoende märkliga saker inträffat:

- Att VB en lördagkväll beger sig mot MB:s bostad som hon veterligen aldrig besökt honom förut. Dessutom hade han i FB-konversationen sagt följande om eventuella kontakter på helger (896)

Citat:
den 14 april
09:38
Micke Berg
Varför tror du jag är sur bara för att jag inte svarar. Jag vill vara i fred på helgegrna för jag har så mycket jag måste göras och ids inte engagera mig i andras liv då.

Jaha, det var därför MB bara sms:ade VB fyra gånger Lördagen den 4:e. Oooookej.
Citera
2013-12-06, 22:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Färgaffären har öppet så sent en Lördag?

MB kanske kom på att han glömt köpa dessa detaljer,,,,,

Iofs. är det inte relevant för tråden då KJ är GM.
Han avbröt ett måleriarbete i restaurangen för att åka och handla och återkom senare och fortsatte att handla. Det kan inte ha varit något annat än penslar han var ute efter, även om han passade på att köpa annat. Så hur kan han glömma penslar? Och varför åkte han förbi Coop Forum? Det låg inte på väg till restaurangen.

Men vänta, han får SMS 17:28 och enligt egen uppgift befinner han sig på restaurangen. Men basstationsuppkopplingen på sid 928 att han befann sig i cellen Garnisonsgatan NV. Han var alldeles för långt västerut för att vara på restaurangen. Var det dit han var på väg efter inköpen? Vad gjorde han där? Varför berättade han inte det?
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-06 kl. 22:04.
Citera
2013-12-06, 22:02
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Man kan ju börja med att visa point på map.. var bilderna tagits så kan de kollas mot andra bilder som finns och vara av intresse.
Det finns en mängd olika observationer, kan de isf matcha mot någon av dessa.

Jag vill poängtera att det finns intet ett område som är så avsökts som dessa bilder säger sig härkomma från, polis, MPS, frivilliga, förberedelse oringen, oringen tävlande som var ca 10.000 har strömmat igenom och ingen har sett detta.. väska och diverse prylar.. Vad är sannolikheten att det är äkta bilder .. nada. Det är lögn och förbannad lögn och det ger tråden dålig trovärdighet att verkligen vilja vara seriös.

Kan ju inte vara så svårt för en lokal Bodensare eller Sävastbo att svänga förbi och kolla den platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in