2013-12-04, 19:47
Medlem
Flor-Idas avatar
Thaifrun verkar ha gett sig ut på äktenskapsmarknaden igen:
http://badoo.com/sv/0145656693/
Citera
2013-12-04, 21:16
Medlem
Såja, det går snabbare än jag räknat med och definitivt mer öppet.

Nu återstår det bara och se om döskallarna i tråden kan börja dra några vettiga slutsatser.
Men motivet "saknar ju intresse" i vanligt mumsmums-tänk.

Är ju bättre att börja dra in flera möjliga GM och snacka gamla moraknivar i lumpen än att hitta motivet.
Jag ger upp!

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Citera
2013-12-04, 21:42
Medlem
The Dudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Kniv av samma typ som mordvapnet har visats upp, t ex i detta avsnitt av Veckans brott ca 14.40.
http://www.youtube.com/watch?v=8nbnutfuJQY

Det kan inte finnas en normal jägare som har en sån i sin utrustning.
Citera
2013-12-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Kan man inte se det utan konto där???
Citera
2013-12-04, 22:53
Medlem
HerrVesslas avatar
Den lille fjanten Anders Johansson på Aftonbladet skriver om fallet:
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonlögnen
Mannen anhölls för det 17 år gamla mordet förra torsdagen. I söndags lade åklagaren fram delar av bevisningen inför jourdomstolen i Stockholm. Och beslutet blev att 39-åringen skulle häktas på den högre misstankegraden, sannolika skäl.

Det var efter att det beskedet sjunkit in som 39-åringen bröt ihop.

- Och det är inte bara att han är deppig utan det är väldigt allvarligt, säger Clea Sangborn.

Bland annat har det bedömts föreligga en risk för självmord. På rättspsyk ska han ha också ha fått utbrott och uppträtt våldsamt mot personalen.39-åringen har blivit topsad för DNA-analys. Han har även fått lämna fingeravtryck. Huruvida någon jämförelse hunnit göras med de säkrade spåren från brottsplatsen är oklart. Det är i vart fall inget som redovisats för advokaten ännu. Åklagare Erik Wendeby uppger att en mängd utredningsåtgärder pågår.

39-åringen förekommer inte i kriminalregistret. Han är välutbildad, socialt väletablerad och har sedan drygt tio år haft inkomst på runt 50 000 kronor i månaden - helt motsatt den bild som bland andra Leif GW Persson tidigare gett av den förmodade gärningsmannen. Han har ändå sagt sig tro att den nu gripne är den skyldige.
Hela artikeln finns att läsa här.
Senast redigerad av HerrVessla 2013-12-04 kl. 22:57.
Citera
2013-12-04, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind

Är ju bättre att börja dra in flera möjliga GM och snacka gamla moraknivar i lumpen än att hitta motivet.

Håller med. Jävla offtopictrams.
Citera
2013-12-04, 23:07
Medlem
Är det inte intressant det som MGM svarar i början av samtalet när operatören frågar efter hans telefonnr? " nä det vete fan" eller nåt. OM man är oskyldigt vittne och ringer in för att upplysa om brott, lämnar man inte då sina kontaktuppgifter?
Citera
2013-12-04, 23:07
Medlem
Att RO mår psykiskt mycket dåligt är för mig ett tecken på att han är skyldig. Är man helt oskyldig reagerar man inte på det sättet.
Citera
2013-12-04, 23:14
Medlem
I artikeln i Resume säger LGWP "Det anmärkningsvärda här är att offer och gärningsman inte känner varandra. Så brukar det i regel vara till tre fjärdedelar när det kommer till grova våldsbrott. De har ingen gemensam historia och just det har varit beklagligt för utredningen.

Leif GW Persson berättar att studentmordet vid Swartlings ridskola har varit uppe vid tre olika tillfällen.
– Jag har pratat om fallet både på "Efterlyst" och "Veckans Brott". Nu verkar de vara på väg att nystas upp. De har gjort ett bra jobb, säger Leif GW Persson"
http://www.resume.se/nyheter/media/2013/01/09/gws-team-pa-vag-att-losa-mordgatan-i-ny-bok-av-journalist/
Citera
2013-12-04, 23:30
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
I tisdags beslutade tingsrätten, på åklagarens begäran, att den häktade ska genomgå en så kallad paragraf 7-undersökning, en liten sinnesundersökning.

Citat:
Clea Sangborn har begärt att en omhäktningsförhandling ska hållas och den är utsatt till på fredag. Hon bedömer att mannen på grund av sitt hälsotillstånd inte har möjlighet att närvara personligen.

Citat:
Advokaten anser att den del av bevisningen som hon fått se inte väger särskilt tungt. Någon teknisk bevisning har det inte varit fråga om.
– Det har funnits ett skäl som åberopats och som ligger till grund för häktningen, säger Clea Sangborn. Men det ser inte ut att vara ett bevis längre, det håller på att suddas ut

Jaha och vad drar vi för växlar på detta?

-Sinnesundersökning.
-Försvaret har fått till en omhäktningsförhandling på fredag.
-Försvaret hävdar att det saknas teknisk bevisning, snarare har grunden för häktning försvagats.
-Inget erkännande.

Tänk om dom tagit fel kille, ja vem skulle inte må riktigt dåligt i denna situation då? Jag kan inte dra mig till minnes att någon i tråden hävdat sinnessjukdom.

/Provokatör
Citera
2013-12-04, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jaha och vad drar vi för växlar på detta?

-Sinnesundersökning.
-Försvaret har fått till en omhäktningsförhandling på fredag.
-Försvaret hävdar att det saknas teknisk bevisning, snarare har grunden för häktning försvagats.
-Inget erkännande.

Tänk om dom tagit fel kille, ja vem skulle inte må riktigt dåligt i denna situation då? Jag kan inte dra mig till minnes att någon i tråden hävdat sinnessjukdom.

/Provokatör

Att advokaten jobbar för sin sak är inget konstigt. Hon ljuger och förminskar som de alltid gör.
Hoppas verkligen att de har rätt "snubbe". Jag tror det.
Citera
2013-12-04, 23:37
Medlem
blodpalts avatar
Hej vänner,

Finns det någon sammanfattning på misstänkt GM och vad som hänt senaste veckorna? Jag följde den här tråden tills gripandet, men jag har inte hunnit läsa ikapp sen dess.

Mvh

blodpalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in