2013-12-04, 18:46
Medlem
Jag hoppas att det blir en ny pratkanal i framtiden och då menar jag verkligen ny.Bort med hela högen utom Gert Fylking som faktiskt är en frisk fläkt och vågar frångå det publikfriande fjäsket som övriga står för.

Det har blivit förbannat tjatigt och 2,5 år med samma som sitter och pladdrar med samma stammisar om ingenting blev som en enda lång repris. Att dom inte har teknik nog för att stoppa dessa besatta inringare är under all kritik. Vem fan tycker att Jarri är rolig fortfarande? Själv tyckte jag det dom första 10-20 gångerna möjligen.

Tyvärr steg det programledarna åt huvudet då programiden var bra och dessa trodde att dom själva var oumbärliga. Ett byte skulle ha skett för länge sedan och Rusz borde inte fått vara med alls då hon är så pass psykist störd och skulle behöva en äkta psykiatiker som tar ner henne på jorden.
Citera
2013-12-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag hoppas att det blir en ny pratkanal i framtiden och då menar jag verkligen ny.Bort med hela högen utom Gert Fylking som faktiskt är en frisk fläkt och vågar frångå det publikfriande fjäsket som övriga står för.

Det har blivit förbannat tjatigt och 2,5 år med samma som sitter och pladdrar med samma stammisar om ingenting blev som en enda lång repris. Att dom inte har teknik nog för att stoppa dessa besatta inringare är under all kritik. Vem fan tycker att Jarri är rolig fortfarande? Själv tyckte jag det dom första 10-20 gångerna möjligen.

Tyvärr steg det programledarna åt huvudet då programiden var bra och dessa trodde att dom själva var oumbärliga. Ett byte skulle ha skett för länge sedan och Rusz borde inte fått vara med alls då hon är så pass psykist störd och skulle behöva en äkta psykiatiker som tar ner henne på jorden.

Håller med att Jari inte är speciellt rolig längre, dock har ju Aschberg varit väldigt kort mot honom under ganska lång tid. Tror det är lite ideologiskt att de fortfarande släpper fram honom, typ att de inte ska tysta någon så länge de inte är oförskämda men jag håller med han är inte rolig och han kommer inte med något vettigt.

Konstigt tycker jag att de sade förlusterna var så stora (20 Mille?). De borde väl kunna fortsätta sända digitalt men jag antar det är alldeles för få lyssnare via appen. Förstår inte... det finns ju massa andra lokala stockholmskanaler på typ utländska språk mm...

Synd som fan hur som helst, nån frekvens borde vara dedicerad till prat-radio med tanke på alla andra skitkanaler,...
Citera
2013-12-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan

Tycker inte Gert är en frisk fläkt. Han måste ju hållas i styr, blir sur i sina rants och måste kolla blodtryck. Dessutom är det bara medhållare som ringer in för det mesta så han kan fortsätta sina utbrott. Visst är det bra när någon säger ifrån med radikala åsikter, men det inte alla som håller med. Tror de flesta som inte håller med slår av radion på honom, då blir det bara en massa SD:are kvar som jagas upp av hans arga skrikande på morgonen. Gert är KD:are, men mycket går hand i hand med SD:s politik i hans rants.

Skulle behövas fler Aschberg format casts i framtiden. Där alla får ringa in och snacka skit om alla. Total anarki i radio med en enfaldig domare som alla kan enas om att störa sig på. Det är underhållning!

Ska erkänna att jag börjat inse hur dålig Eva Rusz är. Hörde reklamen när hon skrattar hysteriskt åt något skittråkigt brev. Fattade ingenting. Vet inte om det hennes röst som stör mig eller om det är hennes stil, men jag hade hellre lyssnat på Fredrik steen eller Kindmark en timme extra.
Citera
2013-12-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valerian
Tycker inte Gert är en frisk fläkt. Han måste ju hållas i styr, blir sur i sina rants och måste kolla blodtryck. Dessutom är det bara medhållare som ringer in för det mesta så han kan fortsätta sina utbrott. Visst är det bra när någon säger ifrån med radikala åsikter, men det inte alla som håller med. Tror de flesta som inte håller med slår av radion på honom, då blir det bara en massa SD:are kvar som jagas upp av hans arga skrikande på morgonen. Gert är KD:are, men mycket går hand i hand med SD:s politik i hans rants.

Skulle behövas fler Aschberg format casts i framtiden. Där alla får ringa in och snacka skit om alla. Total anarki i radio med en enfaldig domare som alla kan enas om att störa sig på. Det är underhållning!

Ska erkänna att jag börjat inse hur dålig Eva Rusz är. Hörde reklamen när hon skrattar hysteriskt åt något skittråkigt brev. Fattade ingenting. Vet inte om det hennes röst som stör mig eller om det är hennes stil, men jag hade hellre lyssnat på Fredrik steen eller Kindmark en timme extra.
Eftersom jag jobbar natt och sällan lyssnar på Fylking borde jag inte yttrat mig om honom kanske. Dom få gånger jag hört på honom har då inte låtit som en repris och därför tyckte jag att det var något nytt i kanalen. Gert Fylking får ställa sig till skaran med utförtjänta pratmakare. Kim och Rusz vill jag aldrig mer höra ett ord ifrån någonstans. Hycklare nr 1 och 2
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-12-04 kl. 23:46.
Citera
2013-12-05, 03:42
Medlem
gato12s avatar
Vill man höra någon som Jari så är det bara att gå ner till sitt lokala torg och lyssna på a-lagarna som sitter där. Leta upp en finne och sno några av hans öl så att han blir lite uppretad sen är det bara att dra igång inspelningen.
Citera
2013-12-05, 08:28
Medlem
Idag ringde jag Gert och gav honom tipset att besöka Thailand istället för Kinamuren. Där får du iallafall fitta. Sen la jag till att Hawaii måste vara underbart. Skön varm fitta överallt. Bättre än Svennefittorna i detta land.
Citera
2013-12-05, 08:54
Medlem
mrYagis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Håller med att Jari inte är speciellt rolig längre, dock har ju Aschberg varit väldigt kort mot honom under ganska lång tid. Tror det är lite ideologiskt att de fortfarande släpper fram honom, typ att de inte ska tysta någon så länge de inte är oförskämda men jag håller med han är inte rolig och han kommer inte med något vettigt.

Konstigt tycker jag att de sade förlusterna var så stora (20 Mille?). De borde väl kunna fortsätta sända digitalt men jag antar det är alldeles för få lyssnare via appen. Förstår inte... det finns ju massa andra lokala stockholmskanaler på typ utländska språk mm...

Synd som fan hur som helst, nån frekvens borde vara dedicerad till prat-radio med tanke på alla andra skitkanaler,...
Det räcker med P1. Världen blir inte bättre av lågnivå kanaler som inte kan leverera lyssnar kvalité. 99% bryr sig inte om allt som sker borta i Stockholm. Samtliga lokala P4 stationer har bortåt 40-50% av det traditionella lyssnandet.
Citera
2013-12-05, 08:59
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valerian
Idag ringde jag Gert och gav honom tipset att besöka Thailand istället för Kinamuren. Där får du iallafall fitta. Sen la jag till att Hawaii måste vara underbart. Skön varm fitta överallt. Bättre än Svennefittorna i detta land.

Lackade Kim ur? ungefär vilken tid ringde du, måste lyssna på detta när programmet läggs ut
Citera
2013-12-05, 09:45
Medlem
Kewks avatar
Man märker på Gert när Kim sätter sig i studion. Värre PK människa får man leta efter (Kim alltså)
Citera
2013-12-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Lackade Kim ur? ungefär vilken tid ringde du, måste lyssna på detta när programmet läggs ut

Nä Kim var inte där. Tror Gert blev sur faktiskt. La på i örat, tyckte väl det var trams. Kan vara att Kim var påväg in. Men jag tryckte ju på Svenneknappen hos Gert, han verkade inte tycka det var så kul.
Citera
2013-12-05, 22:07
Medlem
Idag ringde Lennart in och klagade på att "reklamen" säger att radio1 tystnar på nyårsafton men att det i själva verket är ca den 20:e december de sänder sista programmet, sen blir det bara repriser...

Aschberg (som jag f.ö gillar, dock inte i alla frågor... ) svarade då ungefär : "Ja jag tycker vi alla är välförtjänta av jul-ledighet".

Ptjaa... Jag undrar om det gäller de programledare som jobbar per timme och sen blir arbetslösa etc, Aschberg med sina miljoner och andra jobb inom MTG klarar sig säkerligen men de andra??? De hade nog gladeligen sänt ända fram till nyår....

Som sagt gillar jag Aschberg i princip alla frågor utom SD/Invandring men när han sade det tänkte jag verkligen "Jo lätt för dig att säga som har ryggen fri och oavsett radio1 tjänar miljoner..."

Det är ju lite av radio1 i ett nötskal... De betalar ca 3,6 miljoner per år i "licens" de påstod dock i programmet om nedläggningen att radio1 kostar 20 MSEK per år.,.. Men vafan!? Licensen betalar de ju ändå, är det verkligen så dyrt att sända program fram till nyår? Det verkar ju oftast som att programledarna är ensamma i studion.... Om de nu ändå har all "omkringutrustning" så borde det ju i princip endast vara programledaren som kostar och det kan ju inte vara så blodigt.

Jag fattar inte faktiskt, de pratade om 20MSEK per år i kostnad för att driva R1, vid 365 dagar X 12 tim blir det ca 4500:- per tim, dock har de ju extremt lång ledighet, många repriser etc... Licenskostnaden vid 12 tim/dag 365 dagar per år motsvarar ca 821:- / tim... Hur f-n kan det kosta ca 3700 / tim (exkl licens) att sända pratradio?
Senast redigerad av pex666 2013-12-05 kl. 22:19.
Citera
2013-12-06, 00:59
Medlem
Vad ska hända med alla stammisar nu som redan sörjer kanalen? Kan det vara så att dom söker sig till lyckosökerskans gamla nerlagda mottagning för att bli botade från sin ångest och mani?

Rusz borde dock sänka taxan så även alkisen Jarri har råd. Inge-Gerd, Lennart och dom som verkar mindre nergångna är redan registrerade på både Karlavagnen samt Ring P1. En gång hörde jag Inge-Gerd mala i det sist nämnda programmet.

En ren fröjd skulle det vara att höra dessa vrak ringa upp Täppas Fogelberg. Bara tanken kan få mig på bra humör men tyvärr blir dom stoppade i växeln och upplysta vart man ringer för psykiska problem. Vilka stolpskott man suttit och lyssnat på i över 2 års tid och då menar jag även programledarna.

Sen kan man undra över hur en gammal dam som Eva Rusz tänker då hon gör ett program som får räknas som underhållning på bekostnad av personer som faktiskt mått riktigt dåligt och verkat uppgivna. Speciellt inringare som oroat sig för sina barn har denna expert kunnat ignorerat och istället far att ta dessa på allvar suttit och bläddrat bland sina papper och snorat. Jag har blivit förbannad många gånger men det har inte gått in i Rusz huvud att det varit verkliga personer som mått djävligt dåligt när det gäller deras barn exempelvis.

Denna självutnämnda expert hoppas jag kommer att må lika dåligt som flertalet inringare nästa år. Och att göra underhållning av personers olycka är ingen merit för att kalla sig expert.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-12-06 kl. 01:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in