Det står att hon gjort fyra IVF-försök, dvs provrörsbefruktningar. Dessa får man bara göra om man är i ett förhållande. Frågan är; Var AL tillsammans med RO vid dessa försök? När det sedan misslyckades beställde han en thaitjej i stället. Det passar i alla fall perfekt i tiden. Artikeln är skriven 2008, samma år som RO och thai flyttade ihop och genast blev gravida.
Antagligen bodde AL och RO ihop, och AL blev kvar som skriven på adressen, trots att thai flyttade in, eller?
Låter ju skitkonstigt om hon verkligen bor kvar fortfarande. Att AL skulle vara infertil och misslyckas med att ge RO ett barn och dessutom tvingas leva med en thailtjej som blir gravid med RO. Osannolikt. Detta med infertilitet och nya tjejer är känsligt för kvinnofolk.
Det är ett jävla tjafsande här inne om fakta som läggs fram. Speciellt för alla bönder som inte kan läsa kommer här en repris på mitt tidigare inlägg, så får vi se om poletten trillar ned: "Massor har förändrats sedan dess, inte minst folkmängden i Stockholm som mellan 1996 och 2012 har ökat från ca: 300 000 till 900 000 i Stockholms stad, och från 1,5 miljoner till 2,2 miljoner i Stor-Stockholm." Hint: Stockholms stad består inte av några kommuner, det är motsvarigheten till en kommun, men har beteckningen stad.
Börjar bli smått pinsamt det här, och jag misstänker att du sov dig igenom högstadiets mattelektioner. Anser du det rimligt att storstockholm ökar sin befolkning med ca 50% medan Stockholm stad ökar 200%? Marsch i väg nu till komvux!
Låter ju skitkonstigt om hon verkligen bor kvar fortfarande. Att AL skulle vara infertil och misslyckas med att ge RO ett barn och dessutom tvingas leva med en thailtjej som blir gravid med RO. Osannolikt. Detta med infertilitet och nya tjejer är känsligt för kvinnofolk.
Nej, jag tror inte att AL fysiskt bor i huset. Hon har dock av någon okänd anledning valt att fortfarande vara skriven på adressen. Kanske för att hon inte vill bli hittad av någon (som kanske hotat henne eller liknande)?
Men huvudfrågan är; Har AL haft ett förhållande med RO under tiden som hon gjort fyra IVF-försök?
Det kan ju vara så att polisen haft telefonavlyssning på RO, och att han avslöjat sig i samtal med AL, som säkert känner till sanningen. Jag skulle bli mycket förvånad om inte AL finns med bland polisens förhör. Detta gör självklart inte henne till brottslig på något sätt, eller kan man straffas för att man inte anger en mördare?
Det vore ju onekligen en pikant detalj om det förhöll sig på det viset. RO och AL kan mycket väl ha träffats på jobbet och haft en historia.
Det skulle i så fall vara skyddande av brottsling om hon på något sätt hjälpt honom att undkomma, men det är nog preskriberat i det här fallet.
Börjar bli smått pinsamt det här, och jag misstänker att du sov dig igenom högstadiets mattelektioner. Anser du det rimligt att storstockholm ökar sin befolkning med ca 50% medan Stockholm stad ökar 200%? Marsch i väg nu till komvux!
Precis! Stockholm kommuns (eller stad om man nu föredrar det) befolkning:
Jag är helt övertygad om att den person som polisen häktat för mordet på Per Häggström inte är den som utfört mordet. Den person som ringde in till SOS-alarm är med stor sannorlikhet den som
utfört dådet, och den personens röst är identifierad av många som känner honom. Leif GW Person
uttryckte samma åsikt i veckans brott för en vecka sedan.
Nja. GW har sagt att han som ringde är mördaren. Och att den nu misstänkte GM är rätt person och skyldig. Däremot ville han inte svara på om det var den nu misstänke GM som ringde. Alltså, rimligen borde GM anstiftat mordet men det var han som höll i kniven som ringde. De måste ju ha varit två. Den som ringde har angett GM.
Nej, jag tror inte att AL fysiskt bor i huset. Hon har dock av någon okänd anledning valt att fortfarande vara skriven på adressen. Kanske för att hon inte vill bli hittad av någon (som kanske hotat henne eller liknande)?
Men huvudfrågan är; Har AL haft ett förhållande med RO under tiden som hon gjort fyra IVF-försök?
Kan ju lika gärna vara någon annan hon gjort försöken med, att det stämmer i tid med RO kan vara ett sammanträffande.
Så kan det naturligtvis vara, ungefär 10 sidor tillbaka i tråden var det en tidigare kollega till RO, LeBoeuf, som verkade övertygad om att RO var nerkärad i AL sedan länge tillbaka och den gemensamma nämnaren verkar vara Tieto? Hoppas LeBoeuf återkommer i tråden...
Om det stämmer att RO är/har varit intresserad av AL som beskrivs har jag svårt att se att lilla massagefröken skulle uppskatta hennes närvaro uthyrningsdel eller ej
Har du bild på denne AL? Eller länk till Tieto-sidan med bild på henne??
Ytterligare en sak från mig sedan kanske jag tystnar.
Ser ni inte att allt stämmer, till exempel GW:s snack om missbrukare osv.
Ringaren är identifierad och stämmer in på GW:s beskrivning.
Ringaren har pressats
Ringaren har trovärdigt pekat ut en annan person
Denna person sitter nu iaresten
Den enda typ av bevis som MGM:s advokat pratar om är saker som rör detta utpekande, alltså inga tekniska bevis. Det finns dock ett annat kort inblandat...
Intressant inlägg, kan du inte berätta lite mer om detta kort?
Googlade lite på det här med IVF som nån skrev om, fick därmed reda på vad AL står för. Finns en AL på Linkedin som ni säkert sett, som har 1 kontakt. Denne är RO.
Har du bild på denne AL? Eller länk till Tieto-sidan med bild på henne??
Sorry, skriver på en iPad och är teknisk analfabet. Sök på Google A*** L******* + tieto så finns det en länk till en sida som heter newsle.com eller likn. Där finns en bild. Finns även bild i Aftonbladet artikeln som nämnts tidigare i tråden.
CK: Men samtidigt vet jag att sen vi tog upp det här för två år sen, så har ju du hela tiden antytt att det bara är en tidsfråga innan dom skulle gripa nån, eller hur Leif?
LGWP: Fast i det här fallet tog det sin rundliga tid, och när det väl skedde så beror det på omständigheter som jag inte kan gå in på..
CK: Nähej
LGWP: .. och så vidare. Det är sällan man har. Varför tar det sin tid då? Ja, man vill ju naturligtvis se om man kunde föra ärendet framåt genom en omtagning och det är en väldigt tidsödande process, att ännu en gång se om man kan hitta bevisning av olika slag.
CK: Och det som gjort det här fallet känt det är ju det larmsamtal som någon ringde då efter mordet. Polisen har trott att det är mördaren som ringer, Leif han har analyserat det här samtalet och vi ska se ett litet utdrag ur ett tidigare reportage.
[Fröken Ur: "Fem, fyra och tjugo"]
[S: SOS Alarm.
O: Ja hej, det ligger en knivskuren snubbe på… Valhallavägen tror jag det heter, Swartlings ridskola.]
LGWP: Kan du stanna där. Det här samtalet kommer till larmcentralen fyra minuter över fem på morgonen, eh från en telefonkiosk som ligger ungefär 600 meter från det som är brottsplatsen.
Om vi räknar baklänges talar det för att själva brottet begås några minuter före klockan fem på morgonen. Det intressanta i den här personen som pratar på bandet då, är det ett vittne eller är det möjligtvis så att det är gärningsmannen?
Han pratar en utpräglad stockholmsdialekt men samtidigt så säger han Valhallavägen, vilket ingen stockholmare skulle komma på tanken på,
vilket motsägs sen av att han är väl förtrogen med Swartlings ridskola,
vilket långt ifrån alla stockholmare är vad så att jag får för mig att han försöker lägga ut nåt verbalt villospår.
Han vet att det heter Va(l)lhallavägen men han kommer plötsligt på den goda idén att försöka efterlikna en lantis va.
Då kör vi vidare på bandet.
[[fortsätter spela …]]
["O: Det vet jag fan inte alltså. S: Vadådå var ringer du från då? O: Eh, Karlavägen tror jag. S: Jaa. O: Full som ett svin jag gick förbi och såg ett rån, det var en snubbe i grå jacka. S: Jaha. O: Asså...
S: Var ringer du från för ställe nu? O: Karlaplan någonstans, Karlavägen – jag vettefan. S: Är det en telefonkiosk eller är det…? O: Det är det.
S: Jaha. O: Men hörru, jag måste kuta(?) tillbaka och se hur det är med han alltså – han fick många knivhugg.]
LGWP: Stanna där igen. Jo, om han nu är vittne, för att det här offret fick faktiskt många knivhugg, så tycker jag att hans iakttagelse där är lite för detaljerade, vittnen brukar inte… just den där biten brukar vara ganska kaotisk för dom, i initialskedet i alla fall.
[S: Aa jag skickar dit polisen. O: Hej.]
LGWP: Där är samtalet slut, och en sak vet vi med säkerhet, det här vittnet som han ju då framställer sig själv om, han dyker aldrig upp.
Polisen har genom åren gjort åtskilliga försök och hitta honom, och det har man inte lyckats med och han har aldrig hört av sig mer.
CK: Mm, det där var för två år sen. Vad säger du, är det mördaren som ringer in här?
LGWP: Ja det är det. Det är det.
CK: Är det den mannen som nu är häktad också?
LGWP: Nu blev det ju knepigt. Ja ja, alltså den här utredningen som nyligen har inletts,
CK: Mmm..
LGWP: … en person sitter häktad på sannolika skäl, 17 år gammalt ärende, den befinner sig i ett mycket känsligt läge.
Eh, nu är det så att jag inte bara känner och respekterar utan även umgås med dom här utredarna som har hand om det. Det är goda vänner till mig enkelt uttryckt. Så att jag vill nog vårda mig om den vänskapen. Men jag lovar och försäkrar att jag ska besvara dom här frågorna så fort det nånsin är möjligt utan att det stör utredningen.
CK: Du är ovanligt mycket mussla ikväll alltså?
LGWP: Ja, jag vill nog vara det faktiskt. Jag är ju väldigt angelägen om att man kan få det här till slut alltså.
CK: Mmm, men en man är häktad, 39 år gammal, då skulle han alltså ha begått det här när han var 22 år, då har han alltså gått med det här på sitt samvete i 17 år.
LGWP: Det är han inte den förste i kriminalhistorien som har gjort.
CK: Nä. Men att gå runt i 17 år och veta vad man har gjort och sen blir man gripen.
LGWP: Det finns många som har gått runt mycket längre än så,
som inte har en tanke på att berätta vad dom har gjort.
Har man gått runt sådär länge så får man nämligen den föreställningen att det här kommer jag att klara.
CP: Mm.
LGWP: Förutsatt att du är en tillräckligt dålig människa så är det enda som räknas.
Att ta sitt ansvar och göra rätt för sig det är ointressant.
Det handlar om att klara sig.
CP: Det här är då ett av dom mord som du har pekat ut som av dom här colde case
som man faktiskt ändå ska kunna lösa.
LGWP: Ja, det finns ett hundratal som det är hopp om. Det går ju bättre och bättre för dom där grupperna, och i dagsläget har dom klarat upp eller har hygglig chans att klara upp ett tjugotal av dom där gamla surdegarna. Så det är väl bara att streta på.
Och om den verksamheten tjänar på att jag håller truten i ett sånt här skede så kommer jag naturligtvis att göra det.