2013-12-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det står att hon gjort fyra IVF-försök, dvs provrörsbefruktningar. Dessa får man bara göra om man är i ett förhållande. Frågan är; Var AL tillsammans med RO vid dessa försök? När det sedan misslyckades beställde han en thaitjej i stället. Det passar i alla fall perfekt i tiden. Artikeln är skriven 2008, samma år som RO och thai flyttade ihop och genast blev gravida.
Antagligen bodde AL och RO ihop, och AL blev kvar som skriven på adressen, trots att thai flyttade in, eller?

Låter ju skitkonstigt om hon verkligen bor kvar fortfarande. Att AL skulle vara infertil och misslyckas med att ge RO ett barn och dessutom tvingas leva med en thailtjej som blir gravid med RO. Osannolikt. Detta med infertilitet och nya tjejer är känsligt för kvinnofolk.
Citera
2013-12-03, 10:10
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Det är ett jävla tjafsande här inne om fakta som läggs fram. Speciellt för alla bönder som inte kan läsa kommer här en repris på mitt tidigare inlägg, så får vi se om poletten trillar ned: "Massor har förändrats sedan dess, inte minst folkmängden i Stockholm som mellan 1996 och 2012 har ökat från ca: 300 000 till 900 000 i Stockholms stad, och från 1,5 miljoner till 2,2 miljoner i Stor-Stockholm." Hint: Stockholms stad består inte av några kommuner, det är motsvarigheten till en kommun, men har beteckningen stad.
Börjar bli smått pinsamt det här, och jag misstänker att du sov dig igenom högstadiets mattelektioner. Anser du det rimligt att storstockholm ökar sin befolkning med ca 50% medan Stockholm stad ökar 200%? Marsch i väg nu till komvux!
Citera
2013-12-03, 10:50
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Låter ju skitkonstigt om hon verkligen bor kvar fortfarande. Att AL skulle vara infertil och misslyckas med att ge RO ett barn och dessutom tvingas leva med en thailtjej som blir gravid med RO. Osannolikt. Detta med infertilitet och nya tjejer är känsligt för kvinnofolk.

Nej, jag tror inte att AL fysiskt bor i huset. Hon har dock av någon okänd anledning valt att fortfarande vara skriven på adressen. Kanske för att hon inte vill bli hittad av någon (som kanske hotat henne eller liknande)?

Men huvudfrågan är; Har AL haft ett förhållande med RO under tiden som hon gjort fyra IVF-försök?
Citera
2013-12-03, 10:55
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Det kan ju vara så att polisen haft telefonavlyssning på RO, och att han avslöjat sig i samtal med AL, som säkert känner till sanningen. Jag skulle bli mycket förvånad om inte AL finns med bland polisens förhör. Detta gör självklart inte henne till brottslig på något sätt, eller kan man straffas för att man inte anger en mördare?

Det vore ju onekligen en pikant detalj om det förhöll sig på det viset. RO och AL kan mycket väl ha träffats på jobbet och haft en historia.
Det skulle i så fall vara skyddande av brottsling om hon på något sätt hjälpt honom att undkomma, men det är nog preskriberat i det här fallet.
Citera
2013-12-03, 11:11
Medlem
moderskepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Börjar bli smått pinsamt det här, och jag misstänker att du sov dig igenom högstadiets mattelektioner. Anser du det rimligt att storstockholm ökar sin befolkning med ca 50% medan Stockholm stad ökar 200%? Marsch i väg nu till komvux!

Precis! Stockholm kommuns (eller stad om man nu föredrar det) befolkning:

1996: 718 462 personer
2012: 881 235 personer

http://www.scb.se/Statistik/BE/BE0101/2012A01x/Be0101Kom_1950_2012.xls
Citera
2013-12-03, 11:31
Medlem
KUKARNASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salamandel
Jag är helt övertygad om att den person som polisen häktat för mordet på Per Häggström inte är den som utfört mordet. Den person som ringde in till SOS-alarm är med stor sannorlikhet den som
utfört dådet, och den personens röst är identifierad av många som känner honom. Leif GW Person
uttryckte samma åsikt i veckans brott för en vecka sedan.

Nja. GW har sagt att han som ringde är mördaren. Och att den nu misstänkte GM är rätt person och skyldig. Däremot ville han inte svara på om det var den nu misstänke GM som ringde. Alltså, rimligen borde GM anstiftat mordet men det var han som höll i kniven som ringde. De måste ju ha varit två. Den som ringde har angett GM.
Citera
2013-12-03, 12:11
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte att AL fysiskt bor i huset. Hon har dock av någon okänd anledning valt att fortfarande vara skriven på adressen. Kanske för att hon inte vill bli hittad av någon (som kanske hotat henne eller liknande)?

Men huvudfrågan är; Har AL haft ett förhållande med RO under tiden som hon gjort fyra IVF-försök?

Kan ju lika gärna vara någon annan hon gjort försöken med, att det stämmer i tid med RO kan vara ett sammanträffande.
Citera
2013-12-03, 13:17
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johndoe2012
Så kan det naturligtvis vara, ungefär 10 sidor tillbaka i tråden var det en tidigare kollega till RO, LeBoeuf, som verkade övertygad om att RO var nerkärad i AL sedan länge tillbaka och den gemensamma nämnaren verkar vara Tieto? Hoppas LeBoeuf återkommer i tråden...

Om det stämmer att RO är/har varit intresserad av AL som beskrivs har jag svårt att se att lilla massagefröken skulle uppskatta hennes närvaro uthyrningsdel eller ej

Har du bild på denne AL? Eller länk till Tieto-sidan med bild på henne??
Citera
2013-12-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pete Bondurant
Ytterligare en sak från mig sedan kanske jag tystnar.
Ser ni inte att allt stämmer, till exempel GW:s snack om missbrukare osv.
Ringaren är identifierad och stämmer in på GW:s beskrivning.
Ringaren har pressats
Ringaren har trovärdigt pekat ut en annan person
Denna person sitter nu iaresten
Den enda typ av bevis som MGM:s advokat pratar om är saker som rör detta utpekande, alltså inga tekniska bevis.
Det finns dock ett annat kort inblandat...

Intressant inlägg, kan du inte berätta lite mer om detta kort?
Citera
2013-12-03, 14:27
Medlem
Googlade lite på det här med IVF som nån skrev om, fick därmed reda på vad AL står för. Finns en AL på Linkedin som ni säkert sett, som har 1 kontakt. Denne är RO.
Citera
2013-12-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Har du bild på denne AL? Eller länk till Tieto-sidan med bild på henne??

Sorry, skriver på en iPad och är teknisk analfabet. Sök på Google A*** L******* + tieto så finns det en länk till en sida som heter newsle.com eller likn. Där finns en bild. Finns även bild i Aftonbladet artikeln som nämnts tidigare i tråden.
Citera
2013-12-03, 15:04
Medlem
Utskrift Veckans Brott 26 nov 2013
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här