2013-12-02, 23:18
Medlem
GrisGugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Enligt Statistisk årsbok för 1996 var det snarare som jag säger, även om statsen är från december 1994. Länk: http://www.scb.se/Grupp/Hitta_statistik/Historisk_statistik/_Dokument/Statistisk%20%C3%A5rsbok%201914-2001/Statistisk%20arsbok%20for%20Sverige%201996.pdf. Det är väl inte så mycket att tveka om då?
tabell 30, folkmängd i kommunerna, Stockholm 703627.
Citera
2013-12-02, 23:31
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrisGugge
Bra där att ange källan lite mer specificerat. Tyvärr är jag lite slarvig på den punkten ibland.
Citera
2013-12-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
700 000 invånare i Stockholms stad år 1996 enligt statistisk årsbok.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Storstockholm#Befolkningsutveckling

Den där årsboken är inte mycket att hänga i en julgran bortsett ifrån dess kontinuitet över tid. Därefter torde det finnas omkring 50-100k folk som inte är klassade som befolkning, av olika sort. Allt från gästarbetare, till turister och asylsökande. Man kan nog misstänka att det fanns 10-40k sådana 1996 också.
Senast redigerad av BehindRayban 2013-12-03 kl. 00:07.
Citera
2013-12-03, 00:29
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
http://sv.wikipedia.org/wiki/Storstockholm#Befolkningsutveckling

Den där årsboken är inte mycket att hänga i en julgran bortsett ifrån dess kontinuitet över tid. Därefter torde det finnas omkring 50-100k folk som inte är klassade som befolkning, av olika sort. Allt från gästarbetare, till turister och asylsökande. Man kan nog misstänka att det fanns 10-40k sådana 1996 också.
Vet inte vad du vill säga med inlägget, men båda källorna baseras på SCB´s statistik. Går säkert att ta fram relevant information om icke registrerade invånare men häradet räcker gott för sammanhanget.
Citera
2013-12-03, 01:16
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrisGugge
Det är ett jävla tjafsande här inne om fakta som läggs fram. Speciellt för alla bönder som inte kan läsa kommer här en repris på mitt tidigare inlägg, så får vi se om poletten trillar ned: "Massor har förändrats sedan dess, inte minst folkmängden i Stockholm som mellan 1996 och 2012 har ökat från ca: 300 000 till 900 000 i Stockholms stad, och från 1,5 miljoner till 2,2 miljoner i Stor-Stockholm." Hint: Stockholms stad består inte av några kommuner, det är motsvarigheten till en kommun, men har beteckningen stad.
Citera
2013-12-03, 06:17
Medlem
GrisGugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Det är ett jävla tjafsande här inne om fakta som läggs fram. Speciellt för alla bönder som inte kan läsa kommer här en repris på mitt tidigare inlägg, så får vi se om poletten trillar ned: "Massor har förändrats sedan dess, inte minst folkmängden i Stockholm som mellan 1996 och 2012 har ökat från ca: 300 000 till 900 000 i Stockholms stad, och från 1,5 miljoner till 2,2 miljoner i Stor-Stockholm." Hint: Stockholms stad består inte av några kommuner, det är motsvarigheten till en kommun, men har beteckningen stad.
Innan du hoppar upp på dina höga hästar kanske du bör ha grundläggande fakta rätt. Stockholms stad = Stockholms kommun. Inte en "massa" kommuner, utan en enda kommun. Jag citerar: "Stockholms kommun eller Stockholms stad är en kommun i Stockholms län." (Wikipedia)

Du kanske menar Stockholms innerstad?

/G Gris - född i Stockholms innerstad
Citera
2013-12-03, 08:29
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johndoe2012
Hej, har följt denna tråd ett tag.

En fråga, den här AL som tydligen är inneboende hos RO född 1973 och har kopplingar till Lycksele. Kan hon ha haft någon historik med PH som också kom norrifrån? Kanske ett svartsjukedrama trots allt? Åldersmässigt stämmer det: RO 1974, AL 1973, PH 1971, en trekant med tragisk utgång?

Det finns en bild på henne om man söker på namn + tieto där hon tydligen skall vara anställd enligt tidigare inlägg på sidan: newsle.com

Hon har "1 st follower". Någon som kan gå in (man måste vara reggad) och se om det möjligen är RO?
Citera
2013-12-03, 08:42
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colliflower
Så kan de säkert vara, att de är gamla arbetskamrater och att han länge varit lite mer än förtjust i henne. Hittade en artikel på aftonbladet om en person som jag misstänker är AL, åldern stämde och det stod att hon hade jobbat som lärare och systemutvecklare. Den handlade om "kvinnosjukdommar" men känns lite onödigt att länka den här men ni kan ju alltid googla.

Det står att hon gjort fyra IVF-försök, dvs provrörsbefruktningar. Dessa får man bara göra om man är i ett förhållande. Frågan är; Var AL tillsammans med RO vid dessa försök? När det sedan misslyckades beställde han en thaitjej i stället. Det passar i alla fall perfekt i tiden. Artikeln är skriven 2008, samma år som RO och thai flyttade ihop och genast blev gravida.
Antagligen bodde AL och RO ihop, och AL blev kvar som skriven på adressen, trots att thai flyttade in, eller?

Det kan ju vara så att polisen haft telefonavlyssning på RO, och att han avslöjat sig i samtal med AL, som säkert känner till sanningen. Jag skulle bli mycket förvånad om inte AL finns med bland polisens förhör. Detta gör självklart inte henne till brottslig på något sätt, eller kan man straffas för att man inte anger en mördare?
Citera
2013-12-03, 09:40
Medlem
Jag är helt övertygad om att den person som polisen häktat för mordet på Per Häggström inte är den som utfört mordet. Den person som ringde in till SOS-alarm är med stor sannorlikhet den som
utfört dådet, och den personens röst är identifierad av många som känner honom. Leif GW Person
uttryckte samma åsikt i veckans brott för en vecka sedan.
Citera
2013-12-03, 09:48
Medlem
Så här är det bara så att ni vet. Kan eventuellt svara på följdfrågor också, men får se.
Bevisningen är med hög sannolikhet sådan att ringaren är identifierad och att han bestämt sig för att ange mördaren som ringaren hela tiden känt. Detta efter att ringaren pressats i förhör.
MGM och ringaren är alltså inte samma person men dom känner varandra.
99% säker...
Citera
2013-12-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salamandel
Jag är helt övertygad om att den person som polisen häktat för mordet på Per Häggström inte är den som utfört mordet. Den person som ringde in till SOS-alarm är med stor sannorlikhet den som
utfört dådet, och den personens röst är identifierad av många som känner honom. Leif GW Person
uttryckte samma åsikt i veckans brott för en vecka sedan.

Kan du vidareutveckla detta, för den person du tidigare skrivit är mördaren verkar likna RO?
Citera
2013-12-03, 10:01
Medlem
Ytterligare en sak från mig sedan kanske jag tystnar.
Ser ni inte att allt stämmer, till exempel GW:s snack om missbrukare osv.
Ringaren är identifierad och stämmer in på GW:s beskrivning.
Ringaren har pressats
Ringaren har trovärdigt pekat ut en annan person
Denna person sitter nu iaresten
Den enda typ av bevis som MGM:s advokat pratar om är saker som rör detta utpekande, alltså inga tekniska bevis.
Det finns dock ett annat kort inblandat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in