2013-12-01, 13:12
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Köpte för övrigt på mig en flaska Detmolder Glühbier idag, alltså ölens motsvarighet till glögg. Tyckte mig läsa i någon tråd här att den är godare kall än varm men hittar inte det inlägget just nu. Jag tänker åtminstone testa att värma upp den så som det är tänkt att man ska göra. Russin och mandlar hoppar jag dock över.
Drack en mugg av denna idag till vår adventsbrunch. Helt klart intressant brygd som består av 80 % pilsner och resten fruktjuice (främst från körsbär) samt kryddor. Godare än förväntat måste jag säga även om det inte är något jag skulle dricka mängder av.
Citera
2013-12-01, 18:02
Medlem
Provsmakade Liefmans Gluhkriek men tyckte den var alldeles för söt. Smakade som en blandning av glögg och körsbärssaft. Inte äcklig men mer än ett litet glas åt gången får jag nog inte i mig
Citera
2013-12-01, 22:45
Medlem
zepofans avatar
Kollade lite på nyheterna som släpps i morgon och såg att den nya Pistonhead från BB står som "Tillfälligt slut" och "Ej tillgänglig för försäljning". Något har tydligen inträffat, men vad? Någon som vet?
Citera
2013-12-02, 19:05
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Tips på ofiltrerad öl till inte allt för högt pris?
Vart väl lite besviken på att jag inte fick några tips på öl i denna stil av er flashbackare! Men hur som helst så sprang jag på en intressant flaska idag när jag var på glasbanken.
Staropramen unfiltered. Plocka självklart upp en flaska och den var mycket god! Sitter och dricker den i skrivande stund och det är ett mycket grumligt öl. Någon hade kunnat rekommendera den!
Citera
2013-12-02, 19:44
Medlem
Citat:
Vart väl lite besviken på att jag inte fick några tips på öl i denna stil av er flashbackare! Men hur som helst så sprang jag på en intressant flaska idag när jag var på glasbanken.
Staropramen unfiltered. Plocka självklart upp en flaska och den var mycket god! Sitter och dricker den i skrivande stund och det är ett mycket grumligt öl. Någon hade kunnat rekommendera den!

Den började säljas idag. Svårt att rekommendera en öl man inte själv druckit
Citera
2013-12-02, 19:53
Medlem
Eshmooties avatar
dricker mycket gärna IPA, men favoriten är nils oscar India ale, något tips på liknande öl som denna? bra prisklass och god!

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=nils+oscar&sortfield=Default&sortdire ction=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All &groupfiltersheader=Default&artikelId=164990&varuN r=1464&filters=searchquery%2c
Citera
2013-12-02, 20:40
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Den började säljas idag. Svårt att rekommendera en öl man inte själv druckit
Då måste det har varit en ren tillfällighet att jag sprang på den. Hur som helst så rekommenderar jag den till alla er där ute som gillar ofiltrerat öl!
Citera
2013-12-02, 22:34
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Har inte druckit Staropramens variant men kan inte tänka mig att den skiljer sig speciellt mycket från tyska pils av typen "naturtrüb", även kända som "kellerbier". Tycker själv att det kan vara helt okej med en sådan som omväxling ibland men ser ärligt talat inte storheten med just ofiltrerad pils. Då gör sig veteöl bättre i den formen tycker jag.
Citera
2013-12-02, 23:59
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har inte druckit Staropramens variant men kan inte tänka mig att den skiljer sig speciellt mycket från tyska pils av typen "naturtrüb", även kända som "kellerbier". Tycker själv att det kan vara helt okej med en sådan som omväxling ibland men ser ärligt talat inte storheten med just ofiltrerad pils. Då gör sig veteöl bättre i den formen tycker jag.
Några rekommendationer till inte allt för högt pris?
Citera
2013-12-03, 00:04
Medlem
Cornholio.s avatar
Jag vill påpeka att Innis & Gunn har lanserat en produkt som känns tämligen svensk! Innis & Gunn Karlsson's Choice.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=Innis+%26+Gunn&sortfield=Default&sort direction=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview =All&groupfiltersheader=Default&artikelId=786910&v aruNr=11942&filters=searchquery%2c
Citera
2013-12-03, 00:27
Medlem
RockyRambos avatar
Bjorne brygg dricker jag idag. Bara det e en ljus lager tycker jag fan de smakar likadant
Citera
2013-12-03, 00:35
Medlem
Citat:
Jag vill påpeka att Innis & Gunn har lanserat en produkt som känns tämligen svensk! Innis & Gunn Karlsson's Choice.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=Innis+%26+Gunn&sortfield=Default&sort direction=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview =All&groupfiltersheader=Default&artikelId=786910&v aruNr=11942&filters=searchquery%2c

Hur "Karlsson" hamnade på etiketten:
http://www.livetsgoda.se/artikel/artikel.asp?Meny=Sok&ArtikelId=4817#.Up0YyuKTZWo

Provade denna i helgen på Örebro öl&whisky festival. Har personligen svårt för alla I&G's öl, så även den här. Jag beställde iallafall ett par av dem tidigare idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in