2013-05-19, 22:39
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Får väl handla ett par Beervana i veckan för att se om eran hype håller. Vore ju fantastiskt om man gillar den så att man sparar in tio kronor per öl, semesterkassan skulle ju må bra i alla fall.
Ha inte för höga förväntningar! Gillade den inte lika mycket i början men den har verkligen växt på mig.
Citera
2013-05-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Har druckit en hel del Modus Hoperandi i helgen och får säga att det är ett förbannat gott öl.
Lite synd bara att den ska vara så dyr, 69kr litern. Man kan jämföra t.e.x. med Pilsner Urquell som kostar 32kr litern. Frågan är om det är värt det.

Modus Hoperandi är även lite väl tilltagen i styrka, 6,8% är ganska mycket så man får ta det lite lugnt med dem om man inte vill bli rejält berusad.

Slutsats: Jag köper gärna Modus Hoperandi igen, det smakar bättre än de flesta öl jag druckit och det blir godare ju fler man dricker. Men ett minus för priset, 23kr för en burk på 33 centiliter är för dyrt för att göra ölet till en vana. Sedan så kunde det ha varit något lägre alkoholhalt, den kunde gott varit någon procent lägre.

Det är upp till och var och en att bestämma vad som är dyrt, men jag måste säga att jag tycker inte Modus är dyr. Tänk hur mycket mer smak du får per krona jämfört med P. Urquell. Och personligen tycker jag en bra öl för under 100kr/L är rena kapet.
Citera
2013-05-20, 00:16
Medlem
Ful Fisks avatar
Nån mer som åkte upp till Stockholm för att dricka Soleil de Minuit igår?
Citera
2013-05-20, 01:17
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
nä. du? vill ju naturligtvis dricka den.
Citera
2013-05-20, 07:59
Avslutad
Det som gör Beervana trevlig är enligt min mening den påfallande amerikanska humlekaraktären och den förvånansvärt stora beskan. Jämfört med allt annat i prisklassen alltså. Dock kommer man inte ifrån att maltkroppen är tunn och saknar kanske den rätta tyngden för att balansera upp ölet till fullo.

MEN det är ju trots allt en billig sommarlager på 4,5 % ABV vi talar om. Som sådan är den lysande!

För övrigt kan jag bara hålla med er i tråden som hoppas på en billig APA från Brutal Brewing, den skulle kunna bli riktigt kul!
Citera
2013-05-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk

Drack den både på flaska och på fat. Flaskorna hade lite fenoler, men fatet var desto bättre. Underbar balans och mer frukt än i flaskorna som jag testade.

Det var kul när alla nördarna stod samlade på Akkurat vid 17 och Stene gav fatet till Jörgen (OT) samt att fatet skulle kopplas på på OT istället. Snacka om förvirring hehe
Citera
2013-05-20, 17:39
Medlem
Blev inga Beervana, är tydligen säljstart 1a juni och kärringen i kassan vägrade släppa de tidigare
Citera
2013-05-20, 17:43
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Blev inga Beervana, är tydligen säljstart 1a juni och kärringen i kassan vägrade släppa de tidigare
Säljstart 2:a maj (men började säljas för tidigt i Solna Centrum), vad är det för skräp till bolag du besökt?
Citera
2013-05-20, 17:45
Medlem
Caparzos avatar
Citat:

Gå till en annan kassa eller ett annat bolag, för mig har det inte varit några problem.

Måste för övrigt instämma i hyllningskören. Beervana är bland det prisvärdaste du kan hitta på bolaget. Jag dräglar som en rabieshund när jag drömmer om att Brutal Brewing kommer med prisvärda ale i alla dess former.
Citera
2013-05-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Säljstart 2:a maj (men började säljas för tidigt i Solna Centrum), vad är det för skräp till bolag du besökt?

Hint, ett av två som är beläget på Öland.

Hjälper inte om jag åker till Kalmar heller, står 1:a juni där med.
Senast redigerad av BumbiBeer 2013-05-20 kl. 18:03.
Citera
2013-05-20, 18:11
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
på hemsidan står det:
"Säljstart 2012-06-01"
det är inte så att tanten missat att det står 12 och inte 13?
Citera
2013-05-20, 18:17
Avslutad
Jag köpte Beervana i Uppsala 30/4, den säljs även på Faluns SB såg jag härom dagen. Underligt att de olika butikerna inte gör ett samordnat släpp, men bra för oss som lyckats handla då vi får färskare öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in