2014-03-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Ja, hittar du nått från Nøgne Ø i synnerhet så köp det. Har inte sett deras öl i Sverige (har dock inte heller hållit utkik), men har provat ett gäng på en ölbar i Oslo och allt jag har provat har varit riktigt bra.

Edit: Finns några på bolaget men de är antingen kollikrav eller riktigt dyra. Tror nog du kan hitta dem billigare i Norge.

Nögne fanns iaf i Januari på ett Bishop Arms på Söder i Stockholm, gångavstånd från Bröderna Olsson.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Hur fort gick det för Utopias?

21 stycken kvar i skrivandes stund. Av någon konstig anledning så är inte folk lika villiga att betala 1350kr för 720ml som 160kr för 750ml
Senast redigerad av Zabbo 2014-03-27 kl. 11:49.
Citera
2014-03-27, 11:49
Medlem
Citat:
Hur fort gick det för Utopias?
Finns fortfarande 21 stycken kvar.
Citera
2014-03-27, 13:28
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabbo
21 stycken kvar i skrivandes stund. Av någon konstig anledning så är inte folk lika villiga att betala 1350kr för 720ml som 160kr för 750ml

Citat:
Ursprungligen postat av mika123
Finns fortfarande 21 stycken kvar.

Trodde att de skulle gå fort, faktiskt.
Citera
2014-03-27, 13:43
Medlem
Tropeds avatar
Drack en Lagunitas Maximus igår och vart mycket positivt överraskad. Hur står sig övriga Lagunitas i förhållande?
Citera
2014-03-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troped
Drack en Lagunitas Maximus igår och vart mycket positivt överraskad. Hur står sig övriga Lagunitas i förhållande?

Tycker allt jag testat från Lagunitas varit riktigt bra. Är det humlefokuserat hänger det ju en hel del på färskheten med.

Little Sumpin'
Imperial Red Ale
Undercover Investigation Shutdown

Är nog mina favoriter. I maj kommer Lagunitas Sucks tillfälligt till Systembolaget.
Citera
2014-03-27, 13:52
Medlem
Citat:
Trodde att de skulle gå fort, faktiskt.

De Cam Oude Lambiek, gick snabbt, mindre än 15 sek så var dom slut.
Citera
2014-03-27, 14:54
Medlem
Citat:

Tycker Little sumpin´sumpin´ ale är den bästa av Lagunitas. Till och med mycket bättre än maximus (om jag minns rätt, var något år sen jag drack little sumpin´).

Har ej druckit de andra som ovanstående person har testat men kan tänka mig att det inte är något fel på dem heller.
Citera
2014-03-27, 15:07
Medlem
gato12s avatar
Öppnade precis en Almighty från Södra maltfabriken.

Och ja, den var ju väldigt lättdrucken. Riktigt fruktig och len i smaken, kanske lite väl insmickrande faktiskt...

Gräslig burk förresten.
Citera
2014-03-27, 22:42
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Öppnade precis en Almighty från Södra maltfabriken.

Och ja, den var ju väldigt lättdrucken. Riktigt fruktig och len i smaken, kanske lite väl insmickrande faktiskt...

Gräslig burk förresten.

Håller med om att den var väldigt lättdrucken, den hade en väldigt tunn kropp. För ungefär samma peng kan man köpa Oppigårds Amarillo som är en betydligt godare APA än Södra Almighty
Senast redigerad av Disco-Mannen 2014-03-27 kl. 22:47.
Citera
2014-03-28, 11:25
Medlem
Squeekys avatar
Citat:

Jag gillade deras Lucky 13 alt. Blev lite besviken att den inte fanns med på släppen i höstas (som den gjorde 2012).
Citera
2014-03-28, 14:40
Medlem
Skugges avatar
I kväll blir det nog en liten provsmakning av belgare som kontrast mot det numer nästan slentrianmässiga humlebombsdrickandet. Jag tänkte prova Westmalle Tripel, Rochefort 10 och Orval. Jag har i allmänhet lite svårt för när det blir för mycket skumbanan och har i alla fall fått för mig att det är lite av ett karaktärsdrag hos belgiska, men det är säkert att dra alla över en kant.

Hur tycker folket att jag ska dricka dessa? Någon speciell ordning eller kanske alla tre samtidigt för en mer direkt jämförelse?

/ Skugge
Citera
2014-03-28, 16:13
Medlem
Urijahs avatar
Citat:

Deras Pale Ale är väldigt god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in