2013-11-15, 01:57
Medlem
RickyBlazes avatar
God Italiensk öl till 50-årsfirande? Peroni gillar jag själv men finns det någon annan läcker från systembolaget som ni känner till? Tacksam för svar.
Citera
2013-11-15, 02:52
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBlaze
God Italiensk öl till 50-årsfirande? Peroni gillar jag själv men finns det någon annan läcker från systembolaget som ni känner till? Tacksam för svar.
Glöm Peroni och den skiten!
Den här: http://www.systembolaget.se/89368 verkar SÅ grym. Har inte fått testa än men det kommer. Ska öppna denna till jul tror jag: http://www.ratebeer.com/beer/baladin-xyauyu-fume-islay-whisky/188066/
Citera
2013-11-15, 04:28
Medlem
Hjortronsylts avatar
Skulle uppskatta tips på spontanjästa öl a la gueuze eller lambic som går att få tag på genom systemets beställarsortiment. Även bra kriek uppskattas. Har sett att de börjat komma sakta men säkert in på systemets ordinarie sortiment, men känns som om det finns en hel djungel att utforska.
Citera
2013-11-15, 05:00
Medlem
Cornholio.s avatar
Tips på ofiltrerad öl till inte allt för högt pris?
Citera
2013-11-15, 15:45
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Jag tyckte att den vart odrickbar vid 70℃ men smaken är som baken. Tråkigt att du behövde vaska Ballast Point Sculpin IPA jag använder den som benchmark numera när jag ska jämföra med andra Indian Pale Ales
Jag tycker också att det är väldigt tråkigt, hade väldigt höga förväntningar men vad vore livet utan besvikelser?

Ikväll blir det nog en flaska Devastation DIPA.
Citera
2013-11-16, 03:28
Medlem
raxmouses avatar
Älgöl. Det bästa av två världar.
Citera
2013-11-16, 03:48
Medlem
abbe101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Wisby kloster?
Citera
2013-11-16, 09:48
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Ikväll blir det nog en flaska Devastation DIPA.
Det blev bl a en sådan igår kväll. Helt godkänd DIPA, kanske inte den käftsmäll man hade kunnat tro av namnet, men visst, rejält med humle är det och en fin maltbas likaså. Jag hade nog förväntat mig lite tropik (typ kiwi) av NZ humlen, men icke, kåda och grapefrukt dominerar.
Citera
2013-11-16, 11:04
Medlem
Drack en Närke Örebro Bitter igår på Bishops Arms i Karlstad. Riktigt god faktiskt, men vet inte om jag skulle vilja dricka mer än en eller två på en kväll.
Citera
2013-11-16, 12:12
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Älgöl. Det bästa av två världar.

Kan du förklara vad som är så bra med denna skitöl?
Citera
2013-11-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.

Brygg eget. Billigt och ofiltrerat
Citera
2013-11-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsylt
Skulle uppskatta tips på spontanjästa öl a la gueuze eller lambic som går att få tag på genom systemets beställarsortiment. Även bra kriek uppskattas. Har sett att de börjat komma sakta men säkert in på systemets ordinarie sortiment, men känns som om det finns en hel djungel att utforska.

Av det som finns i beställningssortimentet så är Boon en bra producent, särskilt deras "finare" varianter kallade Mariage Parfait.

Sedan kommer det ibland något i nyhetssläppen, denna månaden kom ju Tilquin Oude Gueuze, finns säkert flaskor kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in