2013-11-30, 23:54
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Ursäkta, men alla som sätter in pengar, frivilligt, i något som heter SHEEP Market, förtjänar inget bättre.

Mjo, har du inget roligare i ditt liv att göra en att njuta av andras förluster? Dina förluster när du har gått miste om vinsterna? Hur tänker du på dom?
Citera
2013-11-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Mjo, har du inget roligare i ditt liv att göra en att njuta av andras förluster? Dina förluster när du har gått miste om vinsterna? Hur tänker du på dom?

Pundares förluster*

Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Kan ju lova att btc kommer rasa NÅGOT ENORMT INOM 2-3 DAGAR!
Ni som vill ha en trevlig jul gå ur det NU!

http://www.deepdotweb.com/2013/11/30/sheep-marketplace-scammed-over-40000000-in-the-biggets-darknet-scam-ever/

https://blockchain.info/address/1EiVHZnDVjFH6Tic1YmWUSfYmVUnUZdnMU

Spamma skitsnacket mer, den kommer inte rasa enormt. Då hade den redan gjort det då scamen har varit väl spridd i flera dagar.
Citera
2013-12-01, 00:03
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Pundares förluster*

Mjo jag skiter väl i det. Blir man blåst får man lära sig. Jag tänker mer på attityden han har. Jag har själv tjänat pengar på att tradea bitcoins. Så hur tänker han där?
Citera
2013-12-01, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Jag kan inte ekonomi, men fattar ju att någon också måste förlora alla dessa pengar som folk just nu tjänar på Bitcoins. Det skapas ju inga nya "naturresurser" när man skapar Bitcoins. Är det därför det måste bli ett ras så småningom, för att jämna ut? Men vanliga valutor som SEK och USD har väl heller inget egenvärde?

Du är inte ensam, och det finns till och med ekonomer som inte förstår.

Det är bra att förstå sig på begreppet "nollsummespel". Det innebär att pengar som någon tjänar är det någon annan som förlorar. Pyramidspel eller att spela poker med kompisarna är nollsummespel. Vad gäller då för handel i allmänhet?

En del personer ser handel som ett nollsummespel. Då kan man dra slutsatsen att globaliseringen är till nackdel för utvecklingsländerna. Om vi tjänar något, så måste ju någon annan förlora? Nu kan globalisering vara problematiskt, men en bra fungerande handel är win-win för båda parterna. Om den ena parten har mer av en resurs än vad som behövs, och den andra har en annan resurs, då kan man byta så att båda får vad de behöver (ofta med pengar för att underlätta transaktionen).

Frågan är då hur man skall se på bitcoins? En sak är säker: ifall hela idén faller, och misslyckas, då kommer det att bli ett pyramidspel. De som var med i början tjänar mycket pengar, som de får betala som kom in på slutet. Det kallas också för Ponzibedrägeri. Men om bitcoins lyckas, då kommer värdet att fortsätta uppåt ett bra tag, troligen med kraftiga svängar. Att det är så osäkert beror på att detta är något nytt. Vi vet inte säkert om det kommer att fungera.

Det finns många som använder ordet fiat-pengar när de pratar om kronor och dollar. Det låter rätt nedvärderande, men behöver egentligen inte vara det. Även om dessa pengar sedan länge inte har någon garanterad värde i guld, så har de faktiskt ett värde garanterat av staten. Man har rätt att använda dem för att betala skatt. Det luriga med fiat-pengar är att stater som missköter sin ekonomi kan trycka upp extra fiat-pengar för att betala sina skulder i stället för att reda upp sina utgifter. Då blir det inflation, och värdet på valutan faller. Men bitcoins har en på förhand känd mängd, vilket är något unikt.
Citera
2013-12-01, 00:08
Medlem
72mms avatar
Citat:
Kan ju lova att btc kommer rasa NÅGOT ENORMT INOM 2-3 DAGAR!
Ni som vill ha en trevlig jul gå ur det NU!

http://www.deepdotweb.com/2013/11/30/sheep-marketplace-scammed-over-40000000-in-the-biggets-darknet-scam-ever/

https://blockchain.info/address/1EiVHZnDVjFH6Tic1YmWUSfYmVUnUZdnMU
Så några kommer förlora pengar på olaglig droghandel för att de litade på en oseriös näthandel. Tack vare Bitcoin-tekniken så kan du länka till "bevis" att värde flyttas runt. Och detta skulle skada Bitcoin på vilket vis exakt?
Citera
2013-12-01, 00:29
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Så några kommer förlora pengar på olaglig droghandel för att de litade på en oseriös näthandel. Tack vare Bitcoin-tekniken så kan du länka till "bevis" att värde flyttas runt. Och detta skulle skada Bitcoin på vilket vis exakt?

när han som gjode scammen vill sälja sin enorma wallet.....så bryr han sig inte om värdet bara pumpar ut sina coins......
Citera
2013-12-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Mjo jag skiter väl i det. Blir man blåst får man lära sig. Jag tänker mer på attityden han har. Jag har själv tjänat pengar på att tradea bitcoins. Så hur tänker han där?

Jag undrar mer, hur tänker du tjäna pengar utan någon annans förlust?

Citat:
Ursprungligen postat av 72mm

Då det rör sig om så pass små summor. (ca 40 miljoner dollar) för tillfället så blir det endast problem vid en försäljning av allt samtidigt. Gissningsvis drog han kopplingen mellan Silk Road och Sheep. Och antog självklart att efter Sheep gick ner så ska det krascha lika hårt. Personligen tror jag att det blir en ytterst låg dipp, som påverkar noll i BTC sammanhanget.
Citera
2013-12-01, 00:31
Medlem
Citat:
när han som gjode scammen vill sälja sin enorma wallet.....så bryr han sig inte om värdet bara pumpar ut sina coins......

Det är först när dom säljs som det börjar påverka det hela negativt. Säljer scammaren direkt allt så blir det ett rejält ras och han kommer troligen spåras enklare.

Edit: Dubbelpost, skull editera.
Citera
2013-12-01, 00:42
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Jag undrar mer, hur tänker du tjäna pengar utan någon annans förlust?

Någon annans förlust? Nu tror jag inte jag har läst tillräckligt i tråden för att förstå vad du menar... Alla får ju ta sitt eget ansvar? Men om värdet ökar. Så blir ju alla vinnare i slutändan, frågan är om det blir så? Svårt och veta det... Jag har iallafall svårt och se att vi ska gå ner till noll och att allt det här bara ska dö ut.
Citera
2013-12-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Tänkt dig du snackar med en kompis (eller tjej ) å så säger du:

"Jag tjänar 0,0000045 BC i timmen!"
Menar du att tjejer inte skulle begripa värdet av bitcoin? Om du tror dig kunna imponera med din inkomst varför använder du då svenska kronor och inte Zimbabwedollar?
Citera
2013-12-01, 00:52
Medlem
Incognitons avatar
Verkar det inte som att det peakar nu?
Citera
2013-12-01, 01:20
Medlem
Under "shared coin" på blockchain kan man välja "Repetitions": "A higher number of repetitions makes the transaction more difficult to trace and improves privacy."

Varför skulle man inte välja att använda maximalt antal repetitioner jämt? Finns det några nackdelar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in